کد خبر 875504
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹

شهر سنت پترزبورگ روسیه دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که اگر بخواهید از تمام آنها بازدید کنید حداقل به 24 روز احتیاج خواهید داشت نه 24 ساعت! اما فقط با یک روز اقامت در شهر سنت پترز بورگ متقاعد خواهید شد که چرا شهر سنت پترزبورگ طرفداران زیادی دارد. فقط برخی از مواردی که در ادامه ذکر می شوند می توانند روز شما را بسازند و مطمئنا قبل از اینکه سفرتان به سنت پترزبورگ تمام بشود برنامه ریزی خود برای سفری دوباره به سنت پترزبورگ را شروع خواهید کرد.

پیاده روی در شهر سنت پترزبورگ

زمانی که در هتل مستقر شدید و چمدان های خود را باز کردید خود را سریعا آماده یک پیاده روی در داخل شهر نمایید. خیابان اصلی شهر Nevsky Prospekt نام دارد که اسم این خیابان از نام شاهزاده روسی الکساندر نوسکی (Alexander Nevsky) گرفته شده است و این اسم در سال 1835 توسط نیکولای گوگول جاودانه شد.

بازدید از کلیساهای جامع

برای لذت بردن از مکان های دیدنی روسیه در شهر سنت پترزبورگ اول به سمت کلیساهای تاریخی این شهر بروید. کلیسا بسیار زیبا و شکوهمند "ناجی در خون" در امتداد کانال Griboyedov ساخته شده است و به عنوان یاد بودی برای تزار آزادیخواه الکساندر دوم، در محلی که به شدت مجروح شده بوده است ساخته شد. برخلاف سایر کلیساها، این کلیسا با سبک قرون وسطی ساخته شده است، مانند کلیسا جامع سنت باسیل در مسکو و ساخت این کلیسا در سال 1907 به پایان رسید.  داخل این کلیسا شاهکاری ساخته شد با استفاده از موزاییک است و همینطور دیوارها و سقف با مناظر طبیعی بکر مزین شده اند.

کلیسای بعدی کلیسای جامع سنت آیزاک می باشد که با احتساب گنبد طلایی آن، ارتفاعی در حدود 100 متر دارد و به همین دلیل یکی از برجسته ترین مکان های دیدنی روسیه به حساب می آید. ساخت کلیسا جامع سنت آیزاک در سال 1858 بعد از گذشت 40 سال به پایان رسید. این کلیسای عظیم سرزمین شگفت انگیزی از سنگ های رنگی و دارای تزئیناتی هنرمندانه می باشد.

به تماشای مناظر آبی شهر سنت پترزبورگ بروید

آب مانند جریان خونی در قلب شهر سنت پترزبورگ جریان دارد و در محل استراتژیکی در دریای بالتیک قرار گرفته است که بندر این شهر یکی از شلوغ ترین بنادر جهان است. از داخل شهر سنت پترزبورگ بیش از 80 رودخانه و کانال عبور می کنند.  رودخانه عریض نوا (Neva River) شاه راه اصلی شهر سنت پترزبورگ است و اگر در امتداد حاشیه این رودخانه حرکت کنید از شاهکارهای معماری که دارای جزئیات خیره کننده می باشند می توانید دیدن کنید. از ماه May  تا ماه September (خرداد الی شهریور) زمانی که آب و هوا گرم می باشد به تورهای گردشگری با قایق بروید که در اطراف رودخانه نوا و کانال های بزرگ مستقر می باشند بروید.

به موزه بروید

شهر سنت پترزبورگ خانه ای برای بهترین هنرها و موزه های قدیمی است و هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید از همه آنها در یک روز بازدید کنید اما اگر بلیط هواپیما سنت پترزبورگ را تهیه کرده اید و قصد سفری کوتاه مدت به این شهر دارید راه راحتتری هم وجود دارد که بتوانید از تمام آنها در یک روز بازدید کنید و آن بازدید از موزه هرمیتاژ (Hermitage Museum) می باشد. این موزه بزرگ توسط کاترین کبیر (Catherine The Greate) در سال 1764 تاسیس شد.موزه هرمیتاژ دارای بیش ازسه میلیون اثر فرهنگی و هنری می باشد، نقاشی هایی از رامبرانت، ونگوگ، پیتر پل روبنس و پیکاسو، مجسمه هایی از میکلانژ، گالری هایی از ادوات جنگی قدیمی و ....

سیاحتی در قسمتی از تاریخ داشته باشید

علاقمندان به تاریخ به هیچ عنوان نباید قلعه نظامی پیتر و پاول (Peter and Paul Fortress) اولین ققلعه نظامی شهر را از دست بدهند. این قلعه در سال 1703 در جزیره Hare در رودخانه نوا (Neva River) توسط پیتر کبیر ساخته شده است. این قلعه هیچ وقت نتوانست وظیفه خود را به عنوان قلعه دفاعی انجام دهد اما در عوض به زندانی برای شخصیت های سیاسی همچنین محلی برای انجام آزمایش های موشکی تبدیل شده است.

به تماشای بهترین موسیقی و نمایش ها بروید

شهر سنت پترزبورگ تاریخ وشهرت زیادی در موسیقی کلاسیک دارد. در سال 1892 برای نخستین بار فندوق شکن (The Nutcracker) توسط پیوتر ایلیچ چایکوفسکی سالن تئاتر مارینسکی به نمایش درآمد. تالار مارینسکی هنوز هم برای اپرا نامش می درخشد. Mikhail Baryshnikov حرفه خود را از این تالار شروع کرد و همینطور Anna Pavlova و Yaslav Nijinsky. یکی دیگر از تئاترهای مشهور به همراه ریشه و تاریخی طولانی تئاتر میخائیلوفسکی (The Mikhailovsky) است که در سال 1833 توسط تزار نیکولاس ساخته شد.

برای اطلاع از تور روسیه به وبسایت www.alefbatour.com مراجعه فرمایید.

**این محتوا تبلیغاتی است**

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس