کد خبر 875349
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
کمیل خجسته

یقه سبزها وظیفه‌شان شکستن حصار سلطه است. مثلا در لبنان حزب‌ا...، در عراق حشد شکل می‌گیرد. بانی همه آنها هم یقه سبزهای ایرانی بودند.

به گزارش مشرق، کمیل خجسته کارشناس مسایل سیاسی و رسانه در اینستاگرام نوشت: دوپیش‌فرض، این متن را همراهی می‌کنند؛ یکم این‌که دفاع از فلسطین یا هر مظلومی خارج از مرزها، وظیفه انسانی است. دوم برگرداندن قدس به مسلمانان، دفاع از حرم و... آرمانی دینی است که شهادت در راه آن آرزوی هر انقلابی است.

اما علاوه بر موارد بالا، خارج از مرزها دنبال چه هستیم؟ جواب آن یک جمله است: حفظ و تقویت منافع ملی خب ارتباط منافع ملی با خارج از مرزها چیست؟ اول این‌که نظم سلطه بیرون را می‌شکند. قوانین و روندهای مطلوب آنها را از بین می‌برد. چگونه؟ هسته مقاومت درست می‌شود و چون ندای مقاومت مبتنی بر فطرت و عزت‌مندانه و امید بخش است؛ مردم هم جذبش می‌شوند و مقاومت، مردمی می‌شود.

یقه سبزها وظیفه‌شان شکستن حصار سلطه است. مثلا در لبنان حزب‌ا...، در عراق حشد شکل می‌گیرد. بانی همه آنها هم یقه سبزهای ایرانی بودند، از شهید همت و متوسلیان تا شهید همدانی و حاج قاسم. یقه سبزها مرز امنیتی ایران را فراتر از مرز جغرافیایی بردند نشان به آن نشان که در زمان حمله داعش یقه سبزها در منطقه سبز بغداد مقابل داعش ایستادند و نه در قصرشیرین.


وقتی محیط امنیتی مساعد شد این‌بار نوبت یقه سفیدها می‌شود. مردم وقتی سرنوشت خودرا خودشان در دست می‌گیرند در انتخابات‌ها به طرفداران مقاومت اقبال میکنند. یقه سفیدانی همسوی سیاست‌های مقاومت بر سر کار می آیند. اینجا وقت فعالیت یقه‌سفیدهاست که با دولتمردان همسو بتوانند منافع مشترک تعریف کنند. عراق، سوریه و لبنان به هم متصل ژئوپلتیکی بازار کار مشترکی با حمل و نقل ارزان کالاهای، فعالیت‌های عمرانی و ایجاد کارگاه‌ها و کارخانه‌های صنعتی چه پتانسیلی از حیث جذب نیروی کار کلاه آبی خواهد داشت!دالان اقتصادی ضدتحریمی که یک سر آن به دریای مدیترانه می‌رسد و سر دیگرش به راه ابریشم در شرق و بازار مهم روسیه در شمال. آیا برای شکل‌گیری و متحدکردن این منطقه اقتصادی-سیاسی که پر از نفت و گاز و بازار آماده و تشنه است، سرمایه‌گذاری مالی به کنار، نباید جان و خون داد؟! این منطق آنوقت سه اتفاق روز را توضیح میدهد که چرا باید بعد از انتخابات آرام ناآرامی در عراق علیه ایران شکل گیرد.

بعد از این همه خرج‌های سعودی،عاقبت این مقتدی صدر است که با العامری سپاه بدر برای انتخاب نخست وزیر نشست و برخاست می‌کند. البته این سوال باقیست که چرا هنوز یقه سفیدها نتوانسته‌اند زمینه حضور کلاه آبی‌ها را در این بازار مهم فراهم کنند وتعجبی هم ندارداین روزها دل نگرانی رسانه‌های غربگرا درباره توافقات اقتصادی با روسیه که این دالان سیاسی-اقتصادی مثل تونلی خواهد بودبر دیوارتحریم.

eng.sadeghiولی در این میان خیلی باید مراقب بود دشمن از داخل ضربه نزند که دشمن داخلی به مراتب خطرناکتر از دشمن خارجی است که چه بسا تغییر چهره دهد و با چهره انقلابی دو آتیشه ظاهر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس