کد خبر 875317
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
دیدار جابری انصاری با رئیس مجلس لبنان

دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور سیاسی در سفر به لبنان، با رئیس مجلس و وزیر خارجه لبنان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مشرق، حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی که به عنوان فرستاده رئیس جمهور کشورمان به لبنان سفر کرده است، در ادامه دیدار با مسئولین لبنان با نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان این کشور دیدار و گفتگو کرد.

جابری انصاری در این دیدار با تشریح ابتکار عمل رئیس جمهوری اسلامی ایران در ارسال پیام برای روساء و رهبران کشورهای دوست و شرح مواضع ایران پس از خروج آمریکا از توافقنامه هسته ای، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در طول ماههای اخیر، مذاکرات فشرده ای را با شرکای برجام انجام داده و تنها در صورتی به حضور خود در این توافقنامه ادامه خواهد داد که طرف های دیگر برجام زمینه های لازم برای برخورداری کامل ایران از امتیازات و منافع این توافق نامه را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدار معاون ظریف با بشار اسد و ولید المعلم در دمشق

جابری انصاری همچنین در این دیدار گزارشی از تلاش های فشرده سیاسی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای حل سیاسی بحران های سوریه و یمن ارائه و بر اهمیت افزایش روابط و همکاری های درون منطقه ای تاکید کرد.

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان نیز در این دیدار، ضمن حمایت از تلاش های سازنده ایران برای توافق با شرکای برجام، اعزام فرستادگان ویژه از سوی رئیس جمهور به کشورهای مختلف جهان، برای تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران را اقدامی به موقع و حکیمانه خواند.

نبیه بری همچنین با اشاره به ضرورت حل و فصل هر چه سریعتر بحران های منطقه به ویژه بحران یمن بر نقش سازنده چنین تحولی در زمینه بهبود روابط و همکاری های منطقه ای تاکید کرد.

دیدار با جبران باسیل

جابری انصاری عصر دیروز همچنین با جبران باسیل وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

جابری انصاری در این دیدار با اشاره به ملاقاتهای خود با رئیس جمهور و رئیس مجلس لبنان و تشریح هدف از سفر برای انتقال پیام حسن روحانی به همتای لبنانی خود اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران موفقیت تلاش های مشترک خود با شرکای برجام برای حفظ این توافق چندجانبه بین المللی و بهره برداری کامل ایران از منافع آن را موفقیتی برای همه کشورهای منطقه و جهان در مقابله با سیاست یکجانبه گرایی آمریکا می داند.

جبران باسیل وزیر خارجه لبنان نیز در این دیدار با اشاره به فشارهایی که به کشورهای منطقه از جمله ایران و لبنان وارد می شود، تاکید کرد هدف از این فشار ها اعمال سلطه بر ما است.

وزیر خارجه لبنان با اشاره به پیروزی های لبنان بر اسرائیل در سال های 2000 و 2006 میلادی و پیروزی بر جریان تروریسم تکفیری که اسرائیل بیشترین بهره برداری را از وجود آن داشته است، تاکید کرد: کشورهای منطقه در این شرائط می بایست در کنار یکدیگر و در مقابل دشمنی ها ایستادگی کنند.

جابری انصاری در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از تلاش های کشورمان در چارچوب روند آستانه برای حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد، همزمان با موفقیت های گسترده در زمینه مبارزه با تروریسم، توجه به ابعاد سیاسی و انسانی بحران سوریه ضروری است.

دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران و شرکای روند آستانه، به همکاری های سازنده خود در مرحله فعلی برای تسهیل شروع به کار کمیته قانون اساسی سوریه و روند بازگشت آوارگان سوری به خانه و کاشانه خود ادامه خواهند داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس