عون و جابرانصاری

معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در بیروت به عنوان فرستاده ویژه رئیس جمهوری کشورمان با میشل عون رئیس جمهوری لبنان و همچنین جبران باسیل وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان امروز در کاخ بعبدا در بیروت، حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی را به حضور پذیرفت.

بیشتر بخوانید:

جابری انصاری پیام کتبی روحانی را تقدیم رئیس جمهور تونس کرد

وی پیام شفاهی رئیس جمهوری اسلامی ایران را  تقدیم میشل عون کرد که مربوط به تحولات اخیر مربوط به توافق هسته‌ای پس از خروج آمریکا از آن و نیز تماس‌هایی است که ایران برای مقابله با پیامدهای تصمیم یکجانبه آمریکا برقرار کرده است.

فرستاده رئیس جمهوری ایران، میشل عون را در جریان تلاش‌هایی که کشورش برای رسیدن به یک توافق سیاسی درباره بحران سوریه از طریق نشست‌هایی که انتظار می‌رود میان طرف‌های بحران برگزار شود، قرار داده است.

انصاری در دیدار با میشل عون خاطر نشان کرد که رئیس جمهوری ایران بر ضرورت تقویت روابط دوجانبه میان ایران و لبنان و توسعه آن در تمام زمینه‌ها تاکید دارد.

میشل عون هم در این دیدار ضمن ابلاغ سلام خود برای رئیس جمهوری ایران، برای جمهوری اسلامی ایران ثبات و پیشرفت آرزو و از روابط دوجانبه میان دو کشور تمجید کرد. عون از خروج یکجانبه آمریکا از برجام ابراز تاسف کرد، توافقی که لبنان آن را رکن و پایه اساسی برای ثبات در منطقه قلمداد کرده بود، عون در مقابل از پایبندی کشورهای دیگر به برجام با توجه به آنچه در نشست وین صادر شد، استقبال کرد.

رئیس جمهوری لبنان همچنین از تلاش‌های ایران برای پایان بحران سوریه تمجید کرد و گفت یکی از نتایج حل این بحران، تسهیل بازگشت آوارگان سوری به کشورشان است.

جابری انصاری همچنین با جبران باسیل وزیر خارجه لبنان دیدار کرد

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس