مارکوس نویمایر

بازیکن مدنظر تیم استقلال در صورت پیوستن به این تیم پس از پشت سرگذاشتن راهی طولانی از دسته های چهارم تا برتر لیگ های اروپا شاگرد شفر خواهد شد.

سرویس ورزش مشرق مارکوس نویمایر (Markus Neumayr) آلمانی که گفته می شود در حال مذاکره با استقلال است از نفرات جدید پیشنهاد شده به افتخاری مدیرعامل باشگاه برای پیوستن به این تیم به شمار می رود که نزدیکترین دوست شفر آن را برای بازی در این تیم کاندیدا کرده است.

ظاهرا ایجنت آلمانی جدیدی که این روزها باشگاه استقلال با آن همکاری می کند و "شرمن" نام دارد توانسته نظر شفر را برای به خدمت گیری این فوتبالیستِ موبور جلب کند تا پنجمین فوتبالیست آلمانیِ دو یا چند رگه تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران را به کشورمان بیاورد. یکی مانند فریدون زندی، اشپیتیم آرفی، عادل شیحی و بایرام نیحی.

مروری بر عملکرد این بازیکن نشان می دهد مارکوس نویمایر با توجه به پست هافبک تهاجمی که در رزومه اش به آن اشاره مسمتر شده نه خیلی گلزن است و نه کم گل زده. فوتبالیستی حد متوسط که اغلب برای حلال کردن پولی که به خاطرش قرارداد بسته تلاشش را کرده و در همه امور حد وسط را در نظر داشته و اقتصادی رفتار کرده است!

* مارکوس نویمایر ملی پوش!

او در آلمان و از سن 15 سالگی تجربه پوشیدن پیراهن تیم ملی کشورش را بدست آورد. او در تیم های زیر 16، 17، 18 و 19 سال جمعا 23 بار به میدان رفت و 6 گل هم در رده های پایه ملی آلمان به ثمر رساند اما هرگز به تیم ملی بزرگسالان دعوت نشد!

*فوتبالیستی خوش استیل!

مارکوس نویمایر با قدی 181 سانتی متری و وزنی 72 کیلویی با موهایی طلایی دارای اندامی متناسب است که او را نه خیلی قد بلند و نه حتی متوسط نشان می دهد. بازیکنی خوش استیل که راست پاست ولی با چپ هم گل می زند.

*سفری طولانی از آلمان تا ترکیه!

او فوتبال حرفه ای اش را از تیم زیر 17 ساله های اینتراخت فرانکفورت استارت زد و بعد به انگلیس و تیم زیر 18 ساله های منچستریونایتد پیوست. از آنجا به دویسبورگ آلمان رفت و سپس راهی لیگ بلژیک و تیم "زولت وارگم" شد. مارکوس نویمایر در ادامه با پیوستن به تیم "رود وِیس اِسِن" آلمان حضور در دسته چهارم بوندس لیگا را تجربه کرد ولی دوران نزولش را با موفقیت پشت سر گذاشت و به دسته 3 و تیم واکر بورگسن انتقال یافت تا آخرین حضور در فوتبال کشورش را در سال 2011 تجربه کند. او سپس با اوجگیری به سوپرلیگ سوییس و تیم اف.سی.تون رفت و تا سال 2017 در تیم های بلینزونا (در دسته یک که با آن به سوپر لیگ هم صعود کرد)، وادوز و لوتسِرن توپ زد. مارکوس نویمایر فصل قبل در ترکیه و برای تیم "قاسم پاشا" به میدان رفت و حالا گزینه تیم استقلال است.

*شاگرد کی روش و هم تیمی رونالدو

به گزارش مشرق، مروری دقیق تر بر روزهایی که مارکوس نویمایر عضو تیم های پایه منچستر بود نشان می دهد مانند "مامه بابا تیام" که در اینترمیلان و یوونتوس ایتالیا الفبای فوتبال را آموخت و یا به شکل پیشرفته تر فراگرفت، مارکوس نویمایر هم در روزهایی که سرآلکس فرگوسن و کارلوس کی روش مدیریت تیم های باشگاهی منچستر را عهده دار بودند و فوتبالیست هایی مانند وین رونی، جرارد پیکه، پل اسکولز، رایان گیگز، اوله گونار سولشیایر، برادران نویل (گری و فیلیپ) و کریستیانو رونالدو در منچستر توپ می زدند تنه به تنه آنها تمرین می کرد و با آنها هم تیمی بود.

او در همان دوره در تیمی که پیکه و رفقایش بازی می کردند با غلبه بر تیم تاتنهام کاپ قهرمانی لیگ برتر فوتبال آکادمی انگلیس را هم کسب کرد. با این همه شاید این بازیکن آلمانی کمتر از آنها قدر موقعیتی که داشت را دانست. به نظر می رسد بازیکنی که استقلال درصدد به خدمت گیری اش است مانند تیام می تواند حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. البته با سنی بالاتر از تیام!

*آمار متوسط گلزنی و گلسازی!

مارکوس نویمایر در همه این مدت توانسته جمعا در دسته های مختلف 311 بار به زمین برود و مجموعا 69 گل بزند. او 65 پاس گل هم داده است. میانگین هر 4 بازی یک گل و یک پاس گل در مسابقات؛ آماری متوسط که نه عالی بوده نه ضعیف.

* مارکوس نویمایر خوش اخلاق!

مارکوس نویمایر با اینکه بخش عمده ای از فوتبالش را در تیم های دسته پایین (چهار، سه و یک) سپری کرده اما فقط 42 کارت زرد و یک کارت قرمز در کارنامه 11 ساله اش درج شده است. قطعا فوتبال در لیگ های زیر گروه قدری خشن تر دنبال می شود اما مارکوس نویمایر فوتبالیستی آرام به نظر می رسد.

*پنالتی زن و چند پسته!

در مشخصات فردی این آلمانی 32 ساله درج شده پست تخصصی اش هافبک تهاجمی است ولی در این مدت تقریبا در همه پست های میانه زمین اعم از هافبک دفاعی، هافبک چپ، راست و وسط و البته مهاجم هم به میدان رفته که به نوعی می تواند آچار فرانسه تیم شفر هم باشد.

در صورت قطعی شدن حضور این بازیکن و بستن قرارداد با استقلال بیشتر از او خواهیم نوشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • پویا DE ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    23 10
    باعرض سلام خدمت مدیران استقلال تهران خواهش مندیم هرچه زودتر قرارداد بازیکنان استقلال راانجام دهید در ضمن چرا نتوانستید ترابی را به استقلال بیاورید
    • ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
      4 3
      با عرض سلام خدمت شما هوادار گرامی، چون عرضه نداشتیم و من الله توفیق
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    22 18
    پول مملکت گند میزنن توش بعد مردم خوش میگن نگران ترابی هستند جهان سومی جایی که اصلاح طلب ها زندگی پادشاهی میکنن
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
      6 11
      اشتباه منفی دادم
  • کیان IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    32 7
    اگر استقلال بخواد حرفی واسه گفتن داشته باشه باید با 3 گزینه اصلی قرارداد ببندند. 1.سرور جبارف 2.مارکوس نیومایر 3.مامه تیام
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
      6 26
      چاییدید کیسه کشا. به پندارتایم بسپرید، حله. با یه دو جین بازیکن مصدوم، براتون قرارداد می بنده.
    • حبیب IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
      37 3
      لنگیها با حمایت وزیر لنگیتون خوب دارین جفتک میندازین .
  • IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    2 0
    من به عنوان یه پرسپولیسی از بازیهای نیم فصل دوم استقلال لذت بردم.وکمی لیگ برام جذابتر شده بود از بعضی استقلالیها خواهش میکنم که الکی پای وزیر و زمین کج و عروس رو وسط نکشن اگه بد یارگیری شده چه ربطی به تیم مقابل داره؟
  • NL ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    2 1
    فعلا که وزیر پرسپولیسی همه هزینه ها رو واسه کیسه می کنه.کاش وزیر استقلالی بود اون وقت به پرسپولیس هم کمک مالی میکرد
  • فرشید US ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    2 1
    آقای نیومایر32سالشه...حتما هربازی میخواد فقط ربع ساعت بازی کنه./
  • محمد IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    0 0
    اقای نیومایر تا اخر بازی هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس