کد خبر 875098
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲
نقشه عراق

تاکید نخست وزیر عراق بر حق مردم در مطالبه حقوق و خواسته های خود و سفر وزیران برق و برنامه‌ریزی به عربستان از مهمترین تحولات اخیر عرصه عراق بود.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز،کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق امروز دوشنبه پایان عملیات بازشماری دستی آرا در استان دهوک و منطقه التهیو در استان نینوا را اعلام کرد.

لیث جبر سخنگوی کمیسیون انتخابات عراق در بیانیه ای اعلام کرد: عملیات شمارش دستی آرا در مراکز و حوزه های انتخاباتی که علیه آنها در استان دهوک شکایت شده است، به پایان رسید.

بیشتر بخوانید:

لغو انتخابات ریاستی در منطقه کردستان عراق

بیانیه مقتدی صدر درباره نخست‌وزیر آینده

وی افزود: شورای کمیسیون متشکل از قضات بر روند بازشماری دستی آرا نظارت داشتند.

جبر گفت: این شورا فردا سه شنبه برای آغاز بازشماری دستی آرا در مراکز و حوزه های انتخاباتی که شکایت علیه آنها در استان نینوا صورت گرفته است، رهسپار این استان خواهد شد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: شورای کمیسیون انتخابات کار شمارش دستی آرای مراکز و حوزه های انتخاباتی که در استان صلاح الدین علیه آنها شکایت شده است؛ در نمایشگاه بین المللی بغداد به پایان برد. صندوق های رای گیری شماری از استان های عراق به بغداد منتقل شده و در آنجا نگهداری می شود.

جبر گفت: کارها برای آغاز شمارش دستی آرای مراکز و حوزه های انتخاباتی استان الانبار که شکایت علیه آنها شده است، فردا سه شنبه در نمایشگاه بین المللی بغداد آغاز خواهد شد.

حزب طالبانی: مذاکره با طرف های سیاسی بعد از اعلام نتایج انجام می‌شود

سعدی بیره از رهبران اتحادیه میهنی کردستان عراق گفت که مذاکره با طرف های سیاسی بعد از اعلام رسمی نتایج انتخابات آغاز خواهد شد.

سعدی بیره در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با محمود محمد از سران حزب دموکرات کردستان عراق گفت: نشست دو حزب موضوع تشکیل کمیته ای مشترک برای تدوین پیش نویس طرحی ملی به منظور مذاکره با طرف های سیاسی در بغداد درخصوص تشکیل دولت عراق را بررسی کرد.

وی افزود: بعد از اعلام رسمی نتایج انتخابات، در قالب هیئتی مشترک با طرف های سیاسی مذاکره خواهیم کرد.

بیره گفت: مدیریت عراق بدون توافق بین تشکل های اصلی دشوار خواهد بود.

وزیران برق و برنامه ریزی عراق به عربستان می روند

یک منبع آگاه امروز فاش کرد که حیدر العبادی نخست وزیر عراق قاسم الفهداوی وزیر برق و سلمان الجمیلی وزیر برنامه ریزی را مامور کرد تا برای امضای یادداشت همکاری در زمینه انرژی هفته جاری رهسپار عربستان شوند.

این منبع به شبکه تلویزیونی السومریه نیوز گفت: هدف امضای یادداشت همکاری در زمینه انرژی است.

 العبادی: برخورداری از حقوق و خدمات حق مردم است

نخست وزیر عراق امروز دوشنبه گفت: ملت عراق حق دارند که حقوق خود را مطالبه کنند.

حیدر العبادی در اظهاراتی که از شبکه تلویزیون رسمی عراق پخش شد، گفت: ما از نیروهای امنیتی که با وحدت خود پیروزی و امنیت را رقم زدند؛ می خواهیم که از روند بازسازی و آبادانی سهیم شوند.

وی افزود: ملت عراق حق دارند که حقوق خود و بهبود خدمات را مطالبه کنند و وظیفه ما است که به نیازهایی که به شیوه های مسالمت آمیز ابراز می شود؛ پاسخ داده و اخلال گران را منزوی کنیم.

الاعرجی خطاب به تظاهرات کنندگان: پیام شما را شنیدیم

وزیر کشورعراق امروز دوشنبه از زخمی شدن ۲۶۱ نفر از افسران و نیروهای امنیتی در تظاهرات جاری در شماری از استان های عراقی برای درخواست جهت بهبود خدمات عمومی و ایجاد فرصت های شغلی و مبارزه با فساد خبر داد و از تظاهرات کنندگان خواست تا به دولت برای تامین خواسته های آنها فرصت دهند زیرا پیام آنها دریافت شده است.

قاسم الاعرجی در کنفرانس مطبوعاتی خود در شهر کربلای معلی افزود: ۳۸ نفر از افسران و نیروهای امنیتی در جریان برخورد تظاهرکنندگان با آنها در کربلا زخمی شدند.

وی افزود: اجازه تعرض به نیروهای امنیتی را نمی دهیم و اخلالگرانی را نیز که به طرف های شناخته شده ای وابسته هستند؛ تحت پیگرد قرار خواهیم داد.

الاعرجی خطاب به تظاهرات کنندگان گفت: پیام شما رسید و به دولت برای تامین خواسته هایتان فرصت دهید.

قاسم الاعرجی امروز وارد شهر کربلای معلی شد و نشست امنیتی ای را در مرکز فرماندهی پلیس برگزار کرد. شهر کربلا امروز نیز تظاهرات بود.

تظاهراتی نیز در شهر بصره برگزار شد که نیروهای امنیتی شماری از افراد شرکت کننده را بازداشت کردند.

آمریکا به دنبال احداث پایگاه در مرز عراق و سوریه

منابع عراقی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی المیادین از قصد آمریکا برای احداث پایگاه در مرز عراق و سوریه خبر دادند.

این منابع گفتند: طرف آمریکایی با جدیت بدنبال احداث پایگاهی در مرز عراق و سوریه است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس