کد خبر 874619
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
سوریه

تسلط ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان آن بر مناطق استان‌های درعا و قنیطره از طریق فرایند آشتی یا عملیات نظامی ادامه دارد.

به گزارش مشرق، مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» نزدیک به اپوزیسیون خارج‌نشین این کشور امروز یکشنبه از حملات شدید ارتش سوریه به منطقه موسوم به «مثلث مرگ» خبر داد و از سویی دیگر اعلام کرد که اولین انتقال افراد مسلح از جنوب به شمال سوریه امروز آغاز شده است.

دیدبان نوشت: نیروهای نظام سوریه و گروه‌های مسلح پشتیبان آن حمله شدید و پیش‌بینی شده خود به منطقه «مثلث مرگ» را از امروز آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

خروج حزب‌الله از سوریه غیرقابل قبول است

«مثلث مرگ»، مناطقی از دورترین نقطه شمال غرب درعا تا مناطقی از حومه قنیطره را شامل می‌شود و از سحرگاه یکشنبه پانزدهم ژوئیه شاهد درگیری شدید ارتش با گروه‌های مسلح فعال در این منطقه است.

ارتش سوریه حملات خود را از سحرگاه امروز تاکنون با شلیک بیش از هشتصد گلوله توپ یا و موشک به مواضع گروه‌های مسلح و تروریستی در مناطقی در الطیحة، کفرناسج، عقربا، المال، تل المال، مسحرة در استان قنیطره آغاز کرده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه نوشت: نیروهای نظام سوریه از طریق حملات خود که با شلیک آتش باری شدیدی آغاز شد، موفق شدند شهرک «مسحرة» و مناطقی در پیرامون آن را تحت کنترل خود درآورند که در بخش میانی ریف قنیطره واقع است.

ادامه مذاکرات آشتی ملی در استان درعا

دیدبان دیروز نیز گفته بود که استان درعا شاهد ادامه فرآیند مذاکره و رایزنی‌ها برای دستیابی به راه حل نهایی بر سر شهرک الحاره و ارتفاعات راهبردی آن است که بلندترین ارتفاعات در استان درعا شمرده می شود و در اکتبر 2018 از تصرف ارتش سوریه خارج شد.

دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین از ادامه مذاکرات درباره ورود نیروهای دولتی سوریه به شهر «نوی» و برافراشته شدن پرجم های کشور سوریه بر فراز آن و بازگشت نهادهای دولتی به کار در این شهر خبر داد.

تصرف شهر نوی توسط ارتش سوریه و ادامه پیشروی نیروهای دولتی به محاصره بقایای نیروهای ارتش خالد بن الولید وابسته به داعش در غرب درعا منجر می‌شود، آن هم پس از اینکه گروه‌های مسلح در شهر درعا، إنخل، جاسم و دیگر مناطق حومه درعا سلاح‌های خود را تحویل دادند.

آغاز انتقال افراد مسلح از جنوب به شمال سوریه

دیدبان حقوق بشر سوریه امروز اعلام کرد که اولین گروه از افراد مسلح که شامل 350 نفر فرد مسلح است، سوار بر اتوبوس‌های دولتی شدند تا راهی استان ادلب در شمال غرب سوریه شوند. 

دیدبان نوشت، بیش از 400 فرد مسلح در حداقل نُه اتوبوس اطراف شهر درعا جمع شدند تا کار انتقال آنان در قالب 20 اتوبوس به ادلب (در شمال غرب سوریه) آغاز شود.

دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین از اختلاف بین بخشی از افراد مسلح مخالف توافق بلدة الحارة و بخشی دیگر که با آشتی و حل و فصل وضعیت خود را پذیرفتند، خبر داد.

در همین راستا گروه‌های مخالف توافق حضور خود را در تلة الحارة تقویت کردند که بلندترین ارتفاعات در استان درعا شمرده می‌شود و در حمله جبهه النصره و گروه‌های همپیمان آن در اکتبر 2014 از سیطره نیروهای دولتی و گروه‌های پشتیبان آن خارج شده است.

به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، مناقشه بین این دو طرف در منطقه الحاره به منظور دستیابی به راه حلی کاملی درباره این منطقه ادامه دارد، در حالی که نیروهای نظامی که این ارتفاعات را در کنترل خود دارند تلاش می‌کنند گروه‌های مسلح را از آنجا دور کنند.

دیدبان حقوق بشر  گزارش داد، بر اساس توافقی که جمعه گذشته در شهر درعا حاصل شد، گروه‌های مسلح سلاح های سنگین و نیمه سنگین خود را تحویل ارتش سوریه دادند.

ارتش سوریه همچنان برای دستیابی به توافق با شهرک‌های باقیمانده در تحت کنترل گروه‌ها در پیرامون حوض الیرموک تلاش می‌کنند تا حضور خود را در پیرامون مناطق تحت سیطره ارتش خالد بن الولید امنیت بخشی کند.

ارتش سوریه از آنجا  به دنبال آغاز عملیات نظامی گسترده برای تسلط  بر مناطق حوض الیروموک است که 7.2 درصد از وسعت استان درعا ر ا شامل می‌شود، جایی که نیروهای دولت سوریه در حال رایزنی با چهره‌های سرشناس و نمایندگان مناطق باقیمانده در پیرامون آن هستند تا به توافقی نظیر دیگر توافقات جاری در استان درعا منجر شود.

توافقات آشتی در درعا تاکنون موجب تسلط نیروهای ارتش سوریه بر ده‌ها شهر و روستا شده که قریب به 84.4 درصد مساحت استان درعا را شامل می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس