پرچم نمایه امریکا و کره شمالی

مقامات آمریکا و کره شمالی امروز یکشنبه در دهکده مرزی مابین دو کره دیدار کردند.

به گزارش مشرق، مقامات آمریکایی و کره شمالی با هدف بازگرداندن بقایای اجساد نظامیان آمریکایی در جنگ کره در سال های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ به آمریکا، با یکدیگر دیدار کردند.

این دیدار امروز یکشنبه در دهکده مرزی میان دو کره انجام شده است.

انجام مذاکرات آمریکا و کره شمالی، در چارچوب توافقاتی است که رهبران دو کشور در نشست سنگاپور انجام داده بودند.

بیشتر بخوانید:

آمریکا کره‌شمالی را به نقض تحریم‌ها متهم کرد

این نشست در حالی برگزار شد که پس از آخرین سفر «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا به پیونگ یانگ، اختلافاتی میان آمریکا و کره شمالی پدید آمد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روزهای جمعه و شنبه (۶ و ۷ ژوئیه) در پیونگ‌یانگ، پایتخت کره شمالی، مذاکرات فشرده‌ای با کیم یونگ چول، رئیس پیشین سازمان اطلاعاتی این کشور، انجام داد. کیم از افراد نزدیک به کیم جونگ اون، زمامدار کره شمالی است.

پمپئو روز شنبه در پایان مذاکرات خود در کره شمالی اشاره کرد به اینکه گفتگوها درباره قصد کره شمالی برای کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای خود بسیار سازنده بوده است. اما کره شمالی تازه‌ترین دور گفتگوها با آمریکا بر سر خلع سلاح شبه جزیره کره را بسیار مایوس‌کننده خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی نتیجه مذاکرات را بسیار نگران‌کننده ارزیابی کرد و آمریکا را متهم کرد به اینکه خواسته های طمع‌کارانه دارد، زیرا به طور یک‌جانبه به دنبال خلع سلاح اتمی کامل، غیرقابل بازگشت و قابل راستی‌آزمایی کره شمالی است.

در بیانیه وزارت امور خارجه کره شمالی در این باره آمده است که آمریکا کره شمالی را برای متوقف کردن برنامه تسلیحات اتمی‌اش تحت فشار قرار داده و شیوه تفکری گانگستری دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس