کد خبر 874471
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
ذره بین

بخش زیادی از مراجعات به این افراد در مورد روابط خانوادگی است. هم مراجعان خانم دارند و هم آقا و البته مراجعان می‌خواهند از درست یا غلط بودن آنچه در روابط خانوادگی به آن شک دارند، مطمئن شوند!

به گزارش مشرق، کارآگاه‌های خصوصی علاوه بر شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های اینترنتی جذابی هم دارند. اکنون حتی سایت‌های اینترنتی وجود دارند که با دقت بسیار زیاد درخواست‌هایی را دسته‌بندی کرده و به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهند. جالب اینکه با وسواس زیادی هم همه جوانب را در نظر می‌گیرند و قبل از شروع کار با مشتریان به طور مفصل گفت‌وگو می‌کنند.

 بخش زیادی از مراجعات به این افراد در مورد روابط خانوادگی است. هم مراجعان خانم دارند و هم آقا و البته مراجعان می‌خواهند از درست یا غلط بودن آنچه در روابط خانوادگی به آن شک دارند، مطمئن شوند!

کسانی که به همسر فعلی یا آینده‌شان شک دارند، هزینه می‌کنند و می‌خواهند اصل ماجرا را بفهمند. عیب بزرگ این بخش این است که اگر این کارآگاهان اشتباهی مرتکب شوند یا همه جوانب را به درستی در نظر نگیرند، می‌توانند منجر به حوادث دردناکی شوند و زندگی برخی را به تباهی بکشانند.

برخی دیگر از مراجعان هم به دنبال وصول طلب‌هایشان هستند. بدهکارانی که مدت‌هاست مخفی شده‌اند و طلبکارها را به قدری کلافه کرده‌اند که آن‌ها مجبور شدند دست به دامن کارآگاهان خصوصی شوند. کارآگاهان هم به مشتریان‌شان رازهایشان را لو نمی‌دهند. آن‌ها نمی‌گویند که از چه طریق قرار است حلال مشکلات باشند؛ اما بدون شک ارتباطاتی در میان است.

پای یک کارآگاه خصوصی درمیان است

حتی برخی از کارآگاهان قبلاً شغلی داشته‌اند که ردزنی را خوب یاد گرفته‌اند. آن‌ها نمی‌گویند اطلاعات را دقیق از کجا به دست می‌آورند، اما همه تلاش خود را هم می‌کنند. ضمن اینکه طلبکار هم می‌خواهد بفهمد بدهکارش کجاست و آیا اموالی دارد یا نه؟ اگر بخواهد به روش کاملاً قانونی مسئله را پیگیری کند و وکیل هم بگیرد، ممکن است خیلی زمان ببرد. آنقدر طول بکشد که عملاً دیگر به کارش نیاید. برای همین هم می‌خواهد میان بر بزند.

در سال‌های اخیر این شغل رونق گرفته و تعداد مراجعان با موضوعات مختلف زیاد شده است. ضمن اینکه این کار هم غیرقانونی است. حتی وکیل چنین اختیاراتی ندارد و در چارچوب قانون باید کار کند. هیچ‌کس نمی‌تواند به حریم خصوصی افراد وارد شود.

کارآگاه‌های خصوصی تلاش می‌کنند که مستندات جمع کنند و از چند و، چون ماجرا آگاه شوند. مستندات آن‌ها هم اگر محکمه‌پسند باشد، مشتریان‌شان همان‌ها را به دادگاه عرضه می‌کند و لازم هم نیست بگویند پای یک کارآگاه خصوصی درمیان بوده است. حداکثر اینکه اگر محکمه‌پسند باشد، دادگاه ممکن است قبول کند.

برخی از این افراد یا حتی مؤسسات به مشتریان‌شان می‌گویند برای این کار یعنی جمع‌آوری مستندات، مجوز قانونی دارند. در حالی‌که این حرف دروغ است.

کار غیرقانونی با دستمزد بالا

برخی از آن‌ها حتی کارت ویزیت دارند و ادعا می‌کند مجوز دارند، در حالی‌که این ادعا هم دروغ است. آن کسی هم که به این افراد مراجعه می‌کنند، معمولاً خودش می‌داند کارش قانونی نیست.

جالب اینکه اگر طرف مقابل هم شکایت کند و مستنداتی ارائه دهد که اطلاعات به دست آمده با نقض حریم خصوصی او و غیرقانونی بوده، می‌تواند از خواهان شکایت و او را حتی محکوم کند.

قانون می‌گوید فقط از طریق خود ضابطان قضایی این کارها را باید انجام داد. همه‌چیز طبق قانون باید انجام شود حتی در مورد جلب، یکسری قوانین هست. مثلاً از طلوع خورشید تا غروب خورشید می‌توانید متهم را جلب کنید و بعد از غروب دیگر نمی‌توانید او را جلب کنید. یا مثلاً در ماه رمضان یک ساعت‌هایی می‌توان متهم را جلب کرد.

مبالغی که برای این کارها هم پرداخت می‌شود، تفاوت دارد. در واقع دستمزد بستگی دارد به کاری که کارآگاه باید انجام دهد. آنطور که بررسی‌ها نشان می‌دهد، هیچ دستمزدی برای کوچک‌ترین کارها کمتر از یک میلیون تومان نیست.

اگر کارآگاه مجبور شود به شهرهای مختلف هم سفر کند که دستمزد تصاعدی بالا می‌رود. پیدا کردن بدهکار و مطالبه طلب از این دستمزدهای سنگین محسوب می‌شود. به خصوص در برخی موارد مشتریان نمی‌خواهند پای پلیس وسط کشیده شود که همه این موارد دستمزد این افراد را افزایش می‌دهد.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس