کد خبر 874314
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰
عادل الجبیر نمایه

وزیر خارجه رژیم آل سعود در تداوم ادعاهای تکراری و در عوض تغییر در رویکردهای تجاوزکارانه خود از «ایران» خواسته برای کاهش تنش بین دو کشور سیاست‌های خود را تغییر دهد.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه عربستان سعودی روز شنبه در گفت‌وگو با یک شبکه خبری وابسته به حکام آل سعود مدعی شد که ایران باید رفتار خود را در منطقه تغییر دهد.

 «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان در مصاحبه با شبکه خبری «العربیه» از ایران خواست با توجه به تنش بین دو کشور رقیب در منطقه، رفتار خود را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین موضع گیری الجبیر درباره ایران

اظهارات ضد ایرانی «الجبیر» در پکن

 الجبیر در این مصاحبه مدعی شد: «سیاست‌های تهران موجب انزوا و افزایش فشار بر ایران شده است.»

وی در ادامه ادعاهایش افزود: «تغییر سیاست‌های خصمانه ایران نیاز به عزم جدی دارد.»

 روابط دیپلماتیک تهران و ریاض در سال ۲۰۱۶ و به دنبال به شهادت رساندن یک روحانی شیعه سرشناس (شیخ النمر ) از سوی مقام‌های آل سعود و  اتفاق‌های بعد از آن قطع شد.

عادل الجبیر درحالی دوباره علیه ایران اتهام زنی کرده است که رژیم عربستان و برخی متحدان عرب این کشور از سال ۲۰۱۵ تاکنون عملیات گسترده هوایی را علیه مردم مظلوم یمن انجام داده و موجب شهادت و مجروح شدن هزاران شهروند این کشور شده‌اند.

عربستان در همسویی با آمریکا مدت‌هاست که با ادعاهای دروغین سعی در  القای پروژه ایران هراسی دارد. این کشور حتی برای آسیب رساندن به اقتصاد ایران سعی در تولید نفت بیشتر دارد و مدت‌هاست که به روش‌های مختلف مخالفان نظام ایران از جمله فرقه منافقین را کمک‌رسانی می‌کند.

در تازه ترین دور از تهمت زنی‌های عربستان علیه ایران، دولت این کشور سه شنبه گذشته از ارسال یادداشت اعتراضی به سازمان ملل متحد و علیه ایران خبر داد.

 به نوشته خبرگزاری «واس»، دولت عربستان سعودی در این یادداشت، قایق‌ها و کشتی‌های ایران را به نقض مکرر مرزهای دریایی ترسیم‌ شده میان دو کشور به موجب توافق در تاریخ ۲ اکتبر متهم کرده و از دولت ایران خواسته این اقدام‌ها را متوقف کند. 

این خبرگزاری مدعی شد که با وجود اعتراض‌های کتبی نمایندگی عربستان در سازمان ملل متحد به مقام‌های ایران و دبیرکل سازمان ملل متحد، تهران به طور فزاینده‌ای با قایق‌ها و کشتی‌های خود قلمروی آبی عربستان را نقض می‌کند.

آنطور که این منبع خبری گزارش کرده است، «عبدالله بن یحیی المعلمی» نماینده عربستان در سازمان ملل متحد، دولت ایران را مسئول هرگونه آسیبی برشمرده است.

نماینده عربستان از دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته تا این یادداشت اعتراضی به عنوان سند در اختیار تمامی کشورهای عضو قرار گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
    0 0
    لعنت بر کله گر این مرتیکه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس