کد خبر 873459
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
انگلیس و کرواسی

تیم های انگلیس و کرواسی برای حضور در فینال جام جهانی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

به گزارش مشرق، تیم های کرواسی و انگلیس از ساعت ۲۲:۳۰ چهارشنبه در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در ورزشگاه لوژینکی مسکو به مصاف هم خواهند رفت. 

انگلیس کار خودش را با پیروزی ۲-۱ مقابل تونس و سپس پیروزی ۶-۱ مقابل پاناما آغاز کرد. این تیم در دور سوم در شبی که به اکثر بازیکنانش استراحت داده بود با یک گل مغلوب بلژیک شد تا با ۶ امتیاز به عنوان تیم دوم گروه هفتم صعود کند. انگلیس در مرحله یک هشتم به تساوی ۱-۱ مقابل کلمبیا رضایت داد و در ضربات پنالتی از سد این تیم گذشت تا برای نخستین بار در تاریخ خودش طعم پیروزی در ضیافت های پنالتی در جام جهانی را بچشد. شاگردان گرت ساوت گیت در مرحله یک چهارم با دو گل مقابل سوئد پیروز شدند تا پس از ۲۸ سال به نیمه نهایی برسند. انگلیسی ها حالا برای رسیدن به فینال جام جهانی پس از ۵۲ سال تنها کرواسی را در سد راه خود می بینند. 

تیم کرواسی در دور اول گروهی با دو گل مقابل نیجریه پیروز شد و سپس با سه گل مقابل آرژانتین به پیروزی رسید. این تیم در بازی آخر با نتیجه ۲-۱ از سد ایسلند گذشت تا با ۹ امتیاز صدرنشین گروه چهارم شود. کرواسی در دور یک هشتم به تساوی ۱-۱ مقابل دانمارک رضایت داد و در نهایت در ضربات پنالتی از سد این تیم گذشت. کرواسی در مرحله یک چهارم هم با روسیه میزبان ۲-۲ مساوی کرد تا بار دیگر با کمک ضربات پنالتی بتواند صعود کند. کرواسی که پس از ۲۰ سال بار دیگر به نیمه نهایی رسیده، می خواهد برای نخستین بار در تاریخ خودش به فینال جام جهانی راه یابد. 

آخرین اخبار

ابهاماتی در مورد حضور هندرسون در این بازی به دلیل مصدومیت همسترینگ وجود داشت اما سرمربی انگلیس اعلام کرد این بازیکن آماده بازی است. 

حضور ورسالیکو و سوباسیچ در این بازی در ابهام قرار دارد اما هر دو بازیکن در تمرین روز سه شنبه کرواسی شرکت کردند. 

ترکیب احتمالی

آمار و ارقام

این هشتمین بازی دو تیم خواهد بود. انگلیس در ۴ بازی پیروز شده، دو بازی مساوی شده و کرواسی هم در دو بازی به پیروزی رسیده است. 

دو تیم در مرحله گروهی یورو ۲۰۰۴ با هم بازی کردند که انگلیس با نتیجه ۴-۲ پیروز شد. 

این سومین حضور انگلیس در نیمه نهایی جام جهانی است. آن ها در سال ۱۹۶۶ مقابل پرتغال پیروز شدند و در سال ۱۹۹۰ مغلوب آلمان در ضربات پنالتی شدند. 

انگلیس با ۱۱ گل زده بهترین آمار گلزنی خودش در جام جهانی پس از سال ۱۹۶۶ را ثبت کرده است. 

کرواسی پس از سال ۱۹۹۸ برای دومین بار در تاریخ خودش به نیمه نهایی رسیده است. 

کرواسی در ۶ بازی تاریخ خودش در دور حذفی جام جهانی تنها یک بار شکست خورده است. 

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس