کد خبر 872774
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
معدن

رئیس هیئت تفحص از واگذاری معادن کشور از تقدیم گزارش نهایی این هیئت به هیئت‌رئیسه پارلمان خبر داد.

به گزارش مشرق، نادر قاضی‌پور رئیس هیئت تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری معادن کشور از تدوین گزارش این هیئت درباره واگذاری معادن خبر داد و گفت: این گزارش در یکی از جلسات کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرائت شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

تخلف در استحصال طلا در یکی از معادن کشور

وی افزود:گزارش مذکور پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه برای بررسی در یکی از جلسات علنی مجلس، تقدیم هیئت‌رئیسه قوه‌مقننه می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس اظهار داشت: وضعیت معادن استان خراسان‌رضوی، به‌ویژه شهرستان خاف و همچنین معادن شهرستان تکاب در آذربایجان‌غربی در این گزارش بررسی شده‌ است.

قاضی‌پور درباره محورهای تفحص از نحوه واگذاری معادن کشور، گفت: خام‌فروشی، حقوق دولتی و برخی ناهماهنگی‌ها در معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، میزان استخراج برخی معادن، حقوق دولتی و شیوه محاسبه آن در برخی معادن و همچنین برخی ایرادهای قانونی نسبت به واگذاری پروانه‌های بهره‌برداری معادن مهم‌ترین‌محورهای این گزارش است.

پیش از این، ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از قرائت گزارش تحقیق و تفحص از واگذاری معادن کشور در این کمیسیون خبر داده و گفته بود که طبق این گزارش، در استحصال طلا از معدن زرشوران تخلفاتی صورت گرفته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس