کد خبر 872678
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
باغ موزه

علی محمد رادمنش: جذابیت، ملموس و باور پذیری در تئاتر خیابانی یک اصل اساسی است، زیرا در غیر اینصورت تماشاچی در آن شرایط بدون کشش و جذابیت داستان، حاضر به همراهی و دیدن نمایش نخواهد بود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، علی محمد رادمنش، نویسنده کارگردان و بازیگر تئاتر روز گذشته، پس از پایان دهمین و آخرین اجرای نمایش خیابانی آن 23نفر برای بازدیدکنندگان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما، ضمن بیان مطلب فوق تصریح کرد: با دعوت معاونت فرهنگی موزه دفاع مقدس، نمایش آن 23 نفر، بر گرفته و اقتباس شده از کتابی به همین نام که داستان و سرگذشت 23 نفر از اسرای نوجوان و جوان جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس را روایت می کند، را برای بازدیدکنندگان از موزه اجرا کردیم.

نویسنده، کارگردان و بازیگر این نمایش خیابانی، ادامه داد: نمایش 23 نفر با توجه به موقعیت مکانی و زمانی بصورت دو و یا تکنفره اجرا می شود، که نفر دوم این تیم خانم رادمنش هستند.

رادمنش از تهیه و اجرای 40 نمایش خیابانی و 15 نمایش صحنه ای توسط وی خبر داد و گفت: در طول فعالیتم از سال 72 تا کنون، مفتخر به دریافت تندیس و جایزه از شش جشنواره بین المللی تئاتر فجر، دریافت دیپلم افتخار از تمامی جشنواره های ملی ایران و نیز موفق به ایفای نقش در فیلم سینمایی گلنسا شده ام.

وی درباره نحوه و چگونگی اجرای تئاتر خیابانی و محیطی تاکید کرد: از آن رو که در اجرای تئاتر خیابانی و محیطی تماشاچی بسیار نزدیک به بازیگر است و آن موقعیت برایش خیلی ملموس است بی گمان انتخاب زمان و مکان مناسب برای اجرای نمایش بسیار اهمیت دارد.

این نویسنده و کارگردان تئاتر در پایان زمان نمایش اجرا شده را مطلوب دانست و خاطر نشان کرد: زمان اجرا در موزه زمان کاملا مناسبی بود اما متاسفانه مکان اجرای نمایش مطلوب نبود و اگر در بیرون از سالن ورودی و در فضای باز محوطه اجرا می شد، بهتر و مطلوب تر بود.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس