کد خبر 872500
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
 KLM

یک شرکت هوایی هلندی یک روز پس از انتشار خبر اخراج دیپلمات‌های ایرانی از آمستردام و ساعاتی پس از احضار سفیر هلند به وزارت خارجه جمهوری اسلامی، از قطع قریب‌الوقوع پرواز تهران-آمستردام خبر داد.

به گزارش مشرق، شرکت هوایی KLM هلند اعلام کرد که از ۲۴ سپتامبر (۲ مهر ماه) سال جاری، پرواز تهران-آمستردام را به دلیل «اقتصادی نبودن» لغو می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بلیت پرواز مسکو-تهران، ۳۲ میلیون تومان!

جزئیات حضور هواپیمای آمریکایی در مهرآباد

این خبر یک روز پس از آن منتشر شد که سرویس اطلاعاتی هلند از اخراج ۲ کارمند سفارت ایران خبر داد؛ دلیل این اخراج اعلام نشد اما سفیر هلند امروز در اعتراض به همین ماجرا، به وزارت خارجه جمهوری اسلامی احضار شد.

KLM اعلام کرده که به دلیل منفی بودن برآیند مالی ایجاد خط پروازی میان تهران و آمستردام، تصمیم گرفته که آخرین پرواز این خط ۳۱ شهریور از تهران بلند شود و ۱ مهر در هلند بر زمین بنشیند. از ۲ مهر این خط هوایی تعطیل است.

این شرکت هلندی اعلام کرده که برای خریداران بلیط‌های ۲ مهر به بعد این شرکت، یا پرواز جایگزین در یک شرکت هوایی دیگر و یا جبران خسارت مالی در نظر گرفته شده است.

شرکت هما البته هنوز پرواز مستقیم از تهران به آمستردام دارد.

آنطور که «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی در خرداد ماه سال ۱۳۹۵ گفته بود، یکی از دستاوردهای برجام، بازگشت شرکت‌های هوایی بین‌المللی به ایران بود. دستاورد هوایی دیگر توافق هسته‌ای، مذاکره با ایرباس و بوئینگ برای خرید هواپیما بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    6 0
    جهندم
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    5 0
    آخوندی و دیگر هیچ!!!
  • محمد IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    1 1
    هلند از جمله کشورهایی هست که بود و نبودش برای ایران تفاوتی نمی کنه
  • علی1080 IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    3 0
    هر جا سخن از دستاورد است نام عباس آخوووندی میدرخشد. تنن تننن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس