کد خبر 872457
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۰
پاس‌کاری جان مردم ورامین

پروژه پل امام رضا(ع) ورامین که پس از ۹ سال افتتاح شد اما اکنون با مشکل زیرگذر عابر پیاده روبه‌رو است و مردم این منطقه برای تردد با مرگ دسته و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش مشرق، پروژه پل امام رضا(ع) در حریم راه‌آهن یکی از خواسته‌های بزرگ مردم شهرستان ورامین بود، از سال ۹۲ این پروژه با اختلاف‌های شورای شهر و شهرداری با شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران متوقف شد و بعد از چندماه این پروژه روند معمولی خود را طی کرد و با حضور وزیر راه و شهرسازی، پس از ۹ سال انتظار مردم این شهرستان به پایان رسید.

پروژه‌ای که پس از ۹ سال توسط وزیر راه و شهرسازی باکش و قوس‌های فراوان اهالی محل، کسبه و نیز مخالفت شهرداری افتتاح شد، درحال حاضر با نبود زیرگذر عابر پیاده برای تردد مردم منطقه دهوین و ده شریفا از بزرگ‌ترین معضل پروژه پل امام رضا (ع) است.

فرماندار ورامین: نصب پل عابر برعهده شهرداری ورامین است!

محمدرضا یوسفی فرماندار ورامین در خصوص زیرگذر یا روگذر پل امام رضا(ع) اظهار کرد: باید پل عابر پیاده نصب شود که ما نیز ان شاء‌الله با کمک شهرداری این کار را انجام خواهیم داد.

وی بیان کرد: نصب پل عابر برعهده شهرداری است و قرار است این کار را مجموعه مدیریت شهری انجام دهد، یعنی در حیطه‌ کاری راه‌آهن نیست، چراکه راه‌آهن وظایف و مسؤولیت خودش را انجام داده است.

فرماندار ورامین افزود: درحال حاضر پل‌های امام رضا(ع) و پانزده خرداد هنوز کار ناتمام دارد، زیر پل ۱۵ خرداد در حدود یک‌متر کنار لاین ماشین‌رو نیاز به تعمیر و تکمیل دارد که در آنجا هم عابر پیاده از زیر پل عبور می‌کند و وارد خیابان می‌شود، البته جدول‌ها گذاشته‌ شده است باید ترمیم شود تا عابر بتواند از آن مسیر گذر کند.

یوسفی تصریح کرد: در روگذر امام رضا(ع) قرار بر این بود که پل زده شود، اما در جلسه‌ای که در این خصوص برگزار شد، قرار بر این شد، ریزه‌کاری‌هایی که پل پانزده خرداد و امام رضا (ع) دارد را مجموعه شهرستان با کمک شهرداری انجام دهد تا ان‌شاء‌الله مشکل عبور و مرور مردم خوب این شهرستان حل شود.

*راه‌آهن نسبت به ساخت زیرگذر پل امام رضا(ع) اقدام جدی‌تری کند

جعفر اردستانی رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر ورامین نیز  در خصوص زیرگذر و روگذر پل‌های امام رضا(ع) و پانزده خرداد گفت: مسیری که خطوط راه‌آهن در محدوده شهر ورامین عبور می‌کند، اقداماتش از ابنیه، پل‌ها و زیرگذرها بر عهده شرکت راه‌آهن است که باید مسیرهای زیرگذر، عبور خودروها یا عابرین را آماده‌سازی کند، منتهی نقشه‌های اجرا را حتماً باید شورای شهر و شهرداری تأیید کنند تا قابلیت اجرایی داشته باشند.

وی افزود: در این خصوص شورای اسلامی شهر نشستی را در دی‌ماه سال ۹۶ در حضور  نقوی‌حسینی نماینده مجلس و مدیرعامل راه‌آهن کل کشور داشتیم، در این نشست مطالبات شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا مطرح شد.

اردستانی مطرح کرد: در این جلسه در خصوص زیرگذر باغ صالح و موسی‌آباد و پانزده خرداد و همچنین زیرگذر عابر پل امام رضا(ع) ورامین صحبت شد، مدیرعامل راه‌آهن کل کشور اذعان داشت که دارای کمبود بودجه هستند، یعنی به‌ دلیل کمی اعتبارات عمرانی اعلام کرد که قادر نیست تمام این پروژه‌ها را به‌ طور هم‌زمان به بهره‌برداری برساند.

وی خاطرنشان کرد: ما در مورد زیرگذر پل امام رضا (ع) در شورای شهر یک‌بار نقشه‌ای از سوی راه‌آهن ارائه شد که شورای شهر تأیید نکرد، به‌ دلیل اینکه در طول مسیر خود انحنای هندسی زیادی داشت و نقشه دیگری آوردند که به‌ طور مستقیم و با طول کمتر بود و ورود و خروجش راحت‌تر بود که مورد تأیید قرار گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر ورامین بیان کرد: در حال حاضر معاونت حمل‌ و نقل ترافیک و عمرانی شهرداری ورامین پیگیر این موضوع با راه‌آهن است تا برای احداث این زیرگذر زودتر اقدام شود، راه‌آهن باکس‌های موردنیاز را در محل احداث دپو کرده است، اما هنوز اجرایی نشده است.

وی توضیح داد: با توجه به اهمیت این زیرگذر که به سلامت و جان مردم ارتباط دارد از راه‌آهن می‌خواهیم که نسبت به ساخت زیرگذر پل امام رضا(ع) و پل عابر پیاده ۱۵ خرداد اقدام جدی‌تری کند.

اردستانی خاطرنشان کرد: امیدواریم که راه‌آهن جمهوری اسلامی نسبت به این موارد در شهر ورامین که هزینه‌های بالایی ندارد و شرکت راه‌آهن قابلیت‌های بسیاری در این زمینه برای انجام و تسریع بخشیدن به این موضوع دارد، تمام تلاش خود را به‌کار گیرد و شهرداری و شورای اسلامی شهر نیز آمادگی هرگونه همکاری را با این شرکت برای ایجاد مقدمات کار دارد.

وی بیان کرد: باید زیرگذر امام رضا (ع) دارای رمپ عبور برای معلولان و همچنین نابینایانی که قصد عبور را از این زیرگذر دارند، شود.

راه‌آهن ملزم به اجرای کامل زیرگذر به همراه پل‌های عابر پیاده است!

صادق عباسی معاون فنی و عمرانی شهرداری ورامین نیز  در خصوص روگذر پل امام رضا(ع) و پانزده خرداد گفت: با توجه به اینکه کارهای اجرایی کل این پروژه توسط اداره کل راه‌آهن تهران انجام‌ شده است و طی جلسات و گفت‌وگوهای انجام‌شده، قرار بر این شد که مسؤولان برای پل امام رضا(ع)، یک زیرگذر پیش‌بینی کنند و طرح پیشنهادی این موضوع هم از سوی شهرداری ارائه‌ شده است.

وی در خصوص پل پانزده خرداد اظهار کرد: برای پل پانزده خرداد هم قرار بر این است که این پل به طول حدود ۱۳۸ متر در دستور کار قرار گیرد که یک پله آن در کهریزک و یکی از پله‌ها هم روبه‌روی پارک پانزده خرداد قرار می‌گیرد، اما متأسفانه پیمانکار این پروژه که زیر نظر راه‌آهن است، با توجه به مشکلات مالی، هنوز ساخت پل را به‌اتمام نرسانده است، بخش‌هایی از کار هنوز معلق است به‌خصوص بتون زیر عرشه‌های پل و روی پل که وسط بلوار قرار دارد.

عباسی افزود: آخرین جلسه‌ای که با حضور شهردار و شاکری مدیرکل راه‌آهن برگزار شد، مدیرکل راه‌آهن قول مساعد داد که موضوع را پیگیری کند تا ان‌شاء‌الله این مسائل اصلاح شود که متأسفانه تاکنون با توجه به مکاتبات ما با دوستان، هنوز به نتیجه مشخص و دلخواه نرسیده است.

وی تبیین کرد: مباحث مربوط به پل‌های باغ صالح و موسی‌آباد در چند مورد نکات اجرایی دارد که شهرداری پیگیر آنهاست، کلیت کار برعهده‌ راه‌آهن و جزء تعهدات راه‌آهن است که هنوز به اتمام نرسیده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری ورامین تصریح کرد: تمام پروژه را راه‌آهن هزینه کند و انجام دهد و کاری که باقی‌مانده در قبال تمام این هزینه‌ها ناچیز است و دلیل اصلی توقف این بخش از پروژه را از پیمانکار جویا شوید و اگر مدعی بودند که ادامه‌ کار برعهده‌ شهرداری است قاعدتاً نیاز به تشکیل جلسه است تا این موضوع حتماً حل‌وفصل شود، چراکه انجام این کار برای شهرداری نیازمند بودجه است که حتماً باید در شورای شهر مصوب شود تا بتوانیم مجری انجام و اجرای این بخش از کار باشیم.

وی در پایان افزود: اما چیزی که تاکنون توافق شده است و دوستان متعهد شده‌اند این است که ملزم به اجرای کامل زیرگذر به همراه پل‌های عابر پیاده هستند.

مسؤولان شهرستان به فکر جان مردم نیستند

علی درویشی شهروند ورامینی گفت: با توجه به شرایط سنی‌ای که دارم و قابلیت عبور از بالای این پل روگذر را دارم، اما متأسفانه به‌دلیل عرض کم مسیر پیاده‌رو این پل و همچنین به‌ خاطر سرعت وسایل نقلیه درحال عبور و مرور، بنده شخصاً جرات گذر از پل امام رضا(ع) را ندارم و به‌تبع شخصی که کهولت سن داشته باشد، نمی‌تواند از این سربالایی پل که بسیار تند است به‌ راحتی عبور کند.

وی افزود: قبل از اینکه این روگذر زده شود ما مشکلی مشابه این را داشتیم و بارها هم شنیده‌ شده که شهروندان روی همین پل به‌دلیل خطرات و مشکلات آن در اثر تصادف با قطار فوت کرده‌اند، چاره‌ای نداریم مجبور هستیم و راه دیگری جز عبور از همین مسیر را هم نداریم.

درویشی بیان کرد: بارها بابت مسائل دیگر هم به مسؤولان شهرستان مراجعه کرده‌ام، اما متأسفانه توجه‌ای به درخواست‌های ما ندارند.

وی اظهار کرد: من فکر می‌کنم متولی این امر شهرداری و شورای شهر باشند تا این مشکل حل شود و البته که این ارگان‌ها هم مشکلات خاص خودشان را با راه‌آهن و راه و شهرسازی داشته و دارند.

این شهروند ورامینی تصریح کرد: پیشنهاد من و خیلی از مردم و ساکنین این شهرستان این است که یک پل عابر پیاده اینجا نصب کنند که حتی معلولین هم بتوانند استفاده کنند و در عبور و مرور دچار مشکل نشوند نه اینکه پلی بزنند که حتی انسان سالم هم نتواند از آن استفاده کند و مجبور شود از روی ریل قطار گذر کند.

درویشی گفت: از این به بعد به‌دلیل نزدیک‌شدن به فصل گرمابه به‌خاطر وجود پارک خانواده‌ای که در مجاور این پل است، مردم برای عبور و مرور از این مسیر خطرناک از ریل راه‌آهن استفاده می‌کنند و به دلیل نبود معابر و تاریکی مسیر، بسیار خطرناک می‌شود.

ولی‌الله قربانی یکی از معلولین ورامین نیز  در خصوص نداشتن پل عابر پیاده در مسیر راه‌آهن برای تردد مردم و معلولین  اظهار کرد: به‌ دلیل اینکه راهی برای عبور مردم و حتی معلولین وجود ندارد، مجبور هستیم از بالای پل که محل عبور وسایل نقلیه است، عبور کنیم و از مسیری که بین خطوط راه‌آهن جهت تردد عابرین پیاده توسط راه‌آهن باز شده است و به‌ دلیل وجود شن و ریل راه‌آهن معلولین به‌ هیچ‌ وجه نمی‌توانند از این مسیر تردد کنند و این مسیر در همه ساعات محل تردد قطار است.

وی خاطرنشان کرد: بنده بیشتر مواقع از این مسیر عبور نمی‌کنم، به‌خاطر اینکه راه درستی ندارد و خطرات بسیاری هم دارد و در این خصوص هزینه کرده و این مسیر کوتاه را که می‌شود پیاده طی کرد با ماشین تردد می‌کنم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    27 1
    اگر مسئول مربوطه اونجا زندگی میکرد الان وضعیت این نبود
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      5 0
      دقیقا
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      2 2
      تقصیر مردم محترم است که به بالاشهر نشین ها رای می دهند و اشراف را برگرده ما سوار می کنن. برخی از وزرای این دولت ثروتی حدود 1000 میلیارد تومان دارند. نگاهی به شوراهای شهرهای بزرگ در این دوره بیاندازید تا متوجه شوید که مردم به چه کسانی رای دادند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس