کد خبر 872426
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
عزاداری اربعین حسینی با حضور هیئت‌های دانشجویی در حسینیه امام خمینی

جنبش عدالت خواه دانشجویی و بسیج دانشجویی در روزهای اخیر با دو اقدام به هنگام، نمونه‌ای از آتش به اختیاری تمیز را ارائه کردند.

به گزارش مشرق، با گذشت بیش از یکسال از توصیه‌ رهبر معظم انقلاب به دانشجویان مبنی بر تلاش جدی برای غلبه گفتمان انقلاب در دانشگاه‌ها با عنوان "آتش به اختیار"، به نظر می‌رسد مخاطبان اصلی این فرمان بهتر از قبل به مفهوم آن پی بردند.

در این گزارش به دو نمونه از اقدام آتش به اختیار دانشجویان که اخیرا صورت گرفت و به نتایج خوبی منجر شد، اشاره می‌کنیم.

27 خردادماه امسال، جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ای به جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران درخواست کرد ویلای واقع در منطقه لواسانات که با گذشت چند سال همچنان در اختیار  سرلشکر فیروزآبادی رئیس سابق ستادکل نیروهای مسلح  بود، پس گرفته شود.

این دانشجویان در این نامه آورده بودند: سرلشکر فیروزآبادی از سال 72 ویلایی به مساحت 10 هزار متر در اختیار گرفته و تاکنون دو بار نیز رهبری دستور تخلیه ویلا را داده‌ و حکم تخلیه نیز توسط ستاد اجرایی از محاکم قضایی اخذ شده است. در غیر این‌ صورت دست به اقدام انقلابی خواهد زد.

بیشتر بخوانید

سرلشکر فیروزآبادی ویلای لواسان را تحویل داد

این نامه باعث شد، در کمتر از 2 روز  سرلشکر فیروزآبادی در بیانیه‌ای درباره ویلای مذکور توضیحاتی را ارائه کند. وی در این نامه  اعلام کرد " محل تحویلی یک ساختمان مخروبه با حدود 4 اتاق معمولی و بدون هرگونه امکانات زیر سقف شیروانی مربوط به حدود 70 تا 100 سال پیش می باشد.... این محل 22 سال به عنوان دفتر فوق سری رئیس ستادکل استفاده می‌شد. در مورد مصاحبه با خبرنگاران محترم درخواست مجوز کرده‌ام که در صورت اجازه انشااللّه اقدام خواهد شد."

در نهایت یک روز پس از این بیانیه، ویلای لواسان از سوی سرلشکر فیروزآبادی تحویل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) شد.

هر چند به برخی از اقدامات جنبش عدالتخواه در سالیان اخیر و حمایت این تشکل از برخی چهره‌های انتقاداتی وارد است اما اقدام قانونی و مستند این تشکل دانشجویی که منجر به پاسخگویی یکی از مسئولان کشور  شد، جای قدردانی دارد و می‌تواند به عنوان نمونه‌ای از اقدامی آتش به اختیاری تمیز یاد شود.

در نمونه دیگری از این آتش به اختیاری تمیز، دانشجویان دانشگاه اهواز با مشاهده اظهارات جنجالی و حاشیه‌ساز مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی کشورمان در فضای مجازی و با در نظر گرفتن دغدغه مشترک خود با وی که همان دلسوزی برای مردم خوزستان بود از او خواستند به این منطقه از کشور سفر کند و دوشادوش آنان در کارهای جهادی شرکت کند.

شجاعی با پذیرش دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز برای کمک به مردم آبادان در این شهرستان حضور پیدا کرد و به این گروه دانشجویی در خدمت‌رسانی به مردم کمک کرد. شجاعی از طرف بازیکنان تیم ملی اعلام کرد هزینه تامین سه دستگاه آب شیرین کن صنعتی را تقبل کرده است. وی که اصالتاً آبادانی است در جمع اعضای بسیج دانشگاه شهید چمران درباره بسیاری از مسائل که از سوی خودش مطرح شده بود، صحبت کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در واکنش به حضور شجاعی در جمع جهادگران در صفحه توئیتری خود نوشت: با مسعود شجاعی خندیدیم، بحث کردیم و البته اختلاف نظرهایی هم داشتیم؛ اما در انتها به این نتیجه رسیدیم که حرکت نظرام روبه جلوست و همه باید برای کمک به مردم همدل باشیم.

انتظار می‌رود در صورت بروز برخی معضلاتی، سایر تشکل‌های دانشجویی به صورت مستند و قانونی همچون جنبش عدالتخواه و بسیج دانشجویی وارد عمل شوند و نمونه‌ای از آتش‌به اختیاری تمیز را ارائه کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    23 18
    با شجاعی به چه چیزی خندیدید؟ به طعنه‌هایی که بار صحن و سرای اباعبدالله کرد؟
    • IT ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      0 0
      3 عدد :)))))
  • AE ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    9 5
    باباجون هممون یه خورده شرعیات رو باید عمل بنماییم
  • m IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    27 24
    آخه به این میگن آتش به اختیار!؟ این جنبش مدیران نا لایق دولتی را ول کرده یکی از یاران و فداییان رهبری یعنی سرلشگر فیروزآبادی را زده اونوقت اسمشو گذاشته آتش به اختیار؟ یه دفتر فوق سری نظام را فاش میکنن اونوقت اسمشو میذارن آتش به اختیار؟ عزیزان این گل به خودی را به اسم آتش به اختیار ماس مالی نکنید. آتش به اختیار یعنی فاش کردن فیش حقوقی مدیران نجومی بگیر. نه بد نام کردن یاران انقلاب.
    • GB ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      19 4
      اگه این روند ادامه داشته باشه و پای تمام مسوولین رو بگیره خوبه و الا قضیه مشکوک میزنه.
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      3 0
      مرسی
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      16 2
      با این یاران و فداییان برجامی رهبری دیگر به دشمن نیاز ندارد.
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      11 1
      یعنی چه؟فیروزآبادی آنچه نباید در حق نظام و رهبری مظلوم میکرده را کرده.خجالت بکشید و اعتبار و احترام رهبری را خرج چنین افرادی نکنید!! ویژه خواری چپ و راست و ... ندارد!!شک نکنید فیروزآبادی فدایی هیچ کس جز خودش نیست...
  • ... IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    4 3
    خدایا ما رو ببخش که چقدر زود راجع به مردم قضاوت میکنیم ...
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    1 2
    صددرصد شجاعی از خوزستانی های مقیم فارس هست شک نکن ..مثل اکثر بچه های فامیل ماکه متولد شمالن من جمله خاخورم !!!
    • سرمشهدی قاسملو GB ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      0 0
      شجاعی ترک قشقایی جنوب هستن
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    11 0
    احسنت به این بسیجیها. نمیشه که فقط دور ایستاد و شعار داد. باید عمل کرد و تشویق به عمل کرد. احسنت
  • US ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    10 1
    آتش به اختیار= سوزانده زنده زنده افراد اختلاس گرا مفسدان و خائنان به کشور
  • دکترایرانمنش IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    4 1
    زود قضاوت نکنیم. یاعلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس