گوگل سرچ نمایه

«دیوید کیز» (مشاور رسانه‌ای بنیامین نتانیاهو) و همکار نزدیکش، «جراد کوهن» (از مدیران سیاسی گوگل) عوامل اصلی تهیه فیلم‌های ویدئویی اخیر بنیامین نتانیاهو علیه مردم ایران معرفی شدند.

به گزارش مشرق، بنا به گزارش روزنامه «ایندیپندنت» بریتانیا، در حالی که نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۳ و بعد از سخنرانی‌های اهانت آمیزش علیه ملت ایران درباره پوشیدن شلوار جین و خط و نشان کشیدن ‌روی نقاشی یک بمب برای ایران در سازمان ملل، ‌نزد ایرانی‌ها به شخصیتی خشن و پرخاش‌جو معروف شده بود، از سال ۲۰۱۶  با هدایت یک مشاور رسانه‌ای به نام «دیوید کیز»، چهره‌ای دیگر به خویش گرفته و سعی دارد خود را دوست و غمخوار ایرانیان نشان دهد. ویدئوهایی درباره تامین آب آشامیدنی و ابراز دوستی با تیم فوتبال ایران از جمله این تلاش‌ها بوده است.


اگرچه تلاش‌های فوق حتی نزد بدبین‌ترین افراد این سرزمین نیز رنگ و بویی نداشته اما اسناد و گزارش‌ها حاکی از آن است که یک تیم رسانه‌ای قوی همراه بودجه‌ای کلان در پشت این پروژه دوست‌نمایی حضور داشته و دارد. علاوه‌بر «دیوید کیز»، حضور«جراد کوهن» که مدتی هم رئیس ‌بخش ایده‌های گوگل بود، پای این موسسه عظیم اینترنتی را هم به تولید و پخش فیلم‌های تبلیغاتی نتانیاهو باز کرده است.

این دو تن در سال ۲۰۱۳ شبکه اجتماعی پرنفوذی را به نام «جنبش‌ها» ‌ راه انداختند که ظاهرا برای کمک به قربانیان نقض حقوق‌بشر در خاورمیانه و ازجمله ایران به وجود آمد. گزارشی که از مراحل اولیه پیاده‌سازی این شبکه اجتماعی منتشر شده، حاکی از آن است که «جراد کوهن» در پیدا کردن پیمانکار برنامه‌نویسی این پروژه، به «دیوید کیز» مشاوره و راهنمایی‌های امنیتی می‌داده و احتمالاً گوگل به طور غیرمستقیم در پیاده‌سازی آن دخالت داشته است.


ایندیپندنت می‌نویسد: این چنین میزان علاقه گوگل به فعالیت سیاسی یا به اصطلاح حقوق‌بشری در خاورمیانه ‌روشن می‌شود اگرچه حد همکاری «دیوید کیز» و «گوگل» روشن نیست، ولی «جراد کوهن» در مدت‌زمان حضورش در گوگل، یکی از سیاسی‌ترین مدیرهای این شرکت عظیم به‌شمار می‌آمده است.

آنچه مسلم است این دو نفر اسرائیلی- آمریکایی یعنی «دیوید کیز» و «جراد کوهن» با حمایت‌های شرکت گوگل و رژیم اسرائیل، اصلی‌ترین عوامل تهیه و تولید و توزیع ویدئوهای اخیر نتانیاهو بوده‌اند و به طور قطع موتور جست‌وجوی «گوگل»، این ویدئوها را ‌روی فضای وب، به‌صورت خودکار و ناخواسته در اختیار حجم عظیم کاربران این شبکه گذارده است. به این ترتیب یک بار دیگر خدمات موتورهای معروف جست‌وجوی اینترنتی به طرح و برنامه‌های صهیونیستی در جریان ضدانسانی‌ترین تلاش‌های اسرائیل و اعوان و انصارش روشن می‌شود.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس