کد خبر 871474
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
هواپیما نمایه

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به معرفی نیازهای فنی صنعت هوایی به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی گفت: قطعات ایرانی در هواپیماها نصب می‌شود.

به گزارش مشرق، مقصود اسعدی سامانی اظهار داشت: صنعت حمل و نقل هوایی صنعتی دانش‌بنیان است و به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است.‌

وی با اشاره به اینکه ایران چهارمین تربیت‌کننده نیروی مهندس در جهان است، به رشد گسترده شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور اشاره کرد و افزود: با حمایت از این شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان نخبه، در آینده در رتبه علمی و رشد اقتصادی، جایگاه مطلوب‌تری در دنیا خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

چه کسی مانع واگذاری «ایران‎ایر» شد؟

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به مشکلات صنعت حمل و نقل هوایی در تأمین برخی قطعات هواپیما اشاره کرد و افزود:‌ در راستای توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، مقرر شد، با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری و مرکز همکاری‌ فناوری و نوآوری ریاست جمهوری، نمایشگاه نیازمندی‌های صنعت حمل‌ونقل هوایی در زمینه تجهیزات، هندلینگ، هواپیما و دیگر موارد مرتبط با هواپیما در اواخر ماه جاری برگزار شود.

اسعدی سامانی اظهار داشت: تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان که در عرصه صنعت حمل‌ونقل هوایی فعالیت می‌کنند، از طریق این نمایشگاه با نیازمندی‌ صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور آشنا خواهند شد و نسبت به تأمین آن اقدام خواهند کرد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تأکید بر اینکه حوزه همکاری‌ها در زمینه طراحی، تولید و تأمین قطعات خواهد بود، بیان کرد: امیدواریم در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت نو و مطلوبی در جهت تولید کالای ایرانی برداشته شود.

وی تأکید کرد: البته قطعاً استفاده از هر قطعه‌ای در هواپیما، الزاماتی در زمینه استاندارد بودن قطعه و تأیید قطعه توسط سازمان هواپیمایی کشوری را می‌طلبد که هماهنگی در این‌باره انجام خواهد شد؛‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکننده، با مراجع نظارتی همکاری و هم‌فکری خواهند داشت، تا به نتیجه مطلوب برسیم و این می‌تواند گام بلندی برای رشد صنعت حمل‌ونقل هوایی‌ کشور باشد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی همچنین بر ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت حمل و نقل هوایی در شرایط کنونی تأکید کرد.

به گزارش فارس همچنین اردیبهشت‌ماه امسال بود که توافق‌نامه توسعه همکاری‌ علمی و فناوری بین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد.

در مراسم امضای تفاهم‌نامه، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: این تفاهم‌نامه می‌تواند نقطه عطفی در عرصه دستیابی به فناوری‌های پیشرفته صنعت فرودگاهی و ناوبری هوایی در آینده‌ای نزدیک باشد. 

به گفته رحمت‌الله مه‌آبادی در چارچوب این توافق‌نامه بنا داریم، با ایجاد درگاهی واحد، فرصتی ویژه برای دانش‌پژوهان و صنعت‌گران نخبه کشور جهت تأمین نیازمندی‌ این صنعت فراهم آید، مسیری که با بهره‌مندی از توان موجود در کشور به تولید نیازهای این صنعت پرداخته و کالای باکیفیت ایرانی و برخوردار از استاندارد جهانی در صنعت فوق پیشرفته فرودگاهی و ناوبری هوایی نه تنها نیازمندی‌های کشور را تأمین کند، بلکه بتواند در آینده بازارهای جهانی را به تسخیر خود در آورد.

مه‌آبادی گفت که ‌شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تلاش می‌کند، با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با ساختار و سازوکاری جدید و هدفمند با ساماندهی کارآفرینان و متخصصان کشور برای تمرکز بر بومی‌سازی فناوری‌های این صنعت به حرکت خود در مسیر کاهش وابستگی صنعت با راهبرد اتکا به توان و دانش داخل شتابی دو چندان دهد.

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران رشد چشم‌گیر صنعت حمل‌ونقل هوایی به ویژه در زمینه توسعه فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی در چند سال اخیر علاوه بر اثرات بسیار مثبت در داخل کشور، ایران را در عرصه رقابت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در جایگاه ویژه قرار داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
    5 8
    خدا رحم کنه
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      0 0
      خفه
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
    6 0
    کالای ایرانی بخر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس