کد خبر 871010
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹
انگلیس و کلمبیا

انگلیس و کلمبیا در آخرین بازی دور اول حذفی به مصاف هم می روند.

به گزارش مشرق، آخرین بازی دور یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸، روز سه شنبه میان تیم های انگلیس و کلمبیا برگزار می شود. این مسابقه در اسپارتاک مسکو انجام می شود.

کلمبیا به عنوان تیم صدرنشین گروه هشتم به این مرحله رسیده و انگلیس هم در گروه خود دوم شد. باخت مقابل بلژیک، احتمالاً شیرین ترین شکست انگلیس در یک دهه اخیر باشد. این باخت موجب شد سه شیرها در رده دوم قرار گیرند و حالا اگرچه به نسبت بلژیک، رقیب سخت تری در یک هشتم نهایی دارند ولی انگلیس در قسمت پایین جدول دور حذفی قرار دارد و به مراتب کار راحت تری برای صعود به مراحل نهایی دارد.

این دو تیم یک بار دیگر در جام های جهانی به مصاف هم رفته اند که این اتفاق در سال ۱۹۹۸ رقم خورد و انگلیس ۲-۰ در آن بازی در دور گروهی به برد رسید.

کلمبیا بعد از شکست غافلگیرکننده در دور نخست، بازگشت خوبی به مسابقات داشت و با کسب دو برد، صدرنشین گروه خود شد، حالا تیم پکرمن امیدوار است همچون دوره قبل، مرحله یک هشتم نهایی را هم به سلامت پشت سر بگذارد و به جمع هشت تیم برتر برسد. کلمبیایی ها امیدوارند روز سه شنبه، روز درخشش ستارگانی مثل فالکائو و خامس باشد تا آن ها بتوانند انگلیس منسجم را پشت سر بگذارند.

در آن سمت، انگلیس شروع خیلی مقتدرانه ای نداشت، آن ها در بازی نخست به سختی تونس را شکست دادند ولی بعد برد قاطع ۶-۱ را مقابل پاناما ثبت کردند و سپس به بلژیک باختند. تیم جوان ساوتگیت که با انتظارات زیادی وارد جام نشد، بهتر از تصور اولیه کار کرده و حالا آن ها امیدوارند به مدد فرار از برخورد با آلمان و یا برزیل، بتوانند بعد از سال ها، مرحله یک چهارم را پشت سر بگذارند.

ساوتگیت که در بازی با بلژیک، هشت تغییر در تیمش ایجاد کرد، محروم یا مصدوم خاصی ندارد، فقط ممکن است استونز به دلیل عدم آمادگی ناشی از مصدومیت، به این مسابقه نرسد. همین موضوع درباره خامس رودریگز در کلمبیا هم صدق می کند.

ترکیب احتمالی دو تیم:

کلمبیا: اوسپینا، آریاس، سانچز، یری مینا، موجیکا، کارلوس سانچز، اوریبه، کوادرادو، کوئینترو، موریل، فالکائو

انگلیس: پیکفورد، واکر، استونز، مگوایر، یانگ، تریپیه، لینگارد، هندرسون، دله الی، استرلینگ، هری کین

نکات خواندنی

در ۵ جدال دو تیم، انگلیس هرگز شکست نخورده است، ۳ برد و ۲ تساوی. اخرین نبرد دو تیم می ۲۰۰۵ با برتری ۳-۲ انگلیس تمام شد. اوون در آن مسابقه هتریک کرد.

آخرین و تنها نبرد دو تیم در جام جهانی، در دور گروهی جام جهانی فرانسه بود که انگلیس با گل های درن اندرتون و بکام ۲-۰ پیروز شد. در آن مسابقه گرت ساوتگیت روی نیمکت تیم ملی انگلیس به عنوان بازیکن نشسته بود.

این برای سومین بار است که کلمبیا به مرحله حذفی جام جهانی می رسد، آن ها تنها یک بار که همان دوره قبل بود مرحله یک هشتم نهایی را به سلامت عبور کردند.

سه گل از پنج گل کلمبیا در این جام جهانی، از روی ضربات شروع مجدد حاصل شده است.

هیچ یک از ۲۱ بازی کلمبیا در جام های جهانی، با تساوی بدون گل پایان نیافته است.

از هشت مسابقه اخیر انگلیس در دور حذفی، آن ها فقط دو بار پیروز شده اند. مقابل دانمارک و اکوادور در سال های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶.

بعد از جام جهانی ۱۹۶۶ که انگلیس قهرمان شد، ۵۰ درصد از بازی های انگلیس در مرحله حذفی به وقت های اضافه رفته و سه بار هم کار به ضربات پنالتی کشیده شده که هر سه بار انگلیس باخته است.)

انگلیس در ۱۸ بازی اخیرش در دور حذفی جام های جهانی، فقط یک بار آن هم در سال ۲۰۰۶ مقابل پرتغال، نتوانسته به گل برسد.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس