شکست غیرمنتظره اسپانیا مقابل میزبان

شاید بزرگ ترین ترس هواداران اسپانیا در رقابت های مهم، رویارویی با میزبان آن رقابت باشد!

به گزارش مشرق و به نقل از مارکا، اسپانیا عصر شنبه و در مرحله یک هشتم نهایی مقابل روسیه میزبان، با شکست ۴-۳ در ضربات پنالتی از جام خداحافظی کرد. 

با احتساب این بازی، اسپانیا در ۹ دوره ای که در جام های جهانی و یورو مقابل میزبان قرار گرفته، چیزی جز ناکامی دشت نکرده است.

لاروخا در یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۳۴ در فلورانس مقابل ایتالیا قرار گرفت که بعد از تساوی ۱-۱ در وقت های اضافه، در بازی تکراری با تک گل جوزپه مه‌آتزا شکست خورد و حذف شد. در جام جهانی ۱۹۵۰ هم اسپانیا در نیمه نهایی در ورزشگاه ماراکانا مقابل برزیل ایستاد و با شکست تحقیرآمیز ۶-۱ به رده بندی رفت.

در یورو ۸۰ نیز اسپانیا در مرحله گروهی در میلان مقابل ایتالیا ایستادند و با تساوی بدون گل متوقف شدند. در یورو ۸۴ آن ها تا فینال به میزبان نخوردند. اسپانیا در فینالی که در پارک دو پرنس پاریس برگزار می‌شد با گل های پلاتینی و بلونه مغلوب فرانسه شدند و به نایب قهرمانی بسنده کردند. گل میشل پلاتینی که با اشتباه آرکونادا به درون دروازه اسپانیا غلتید در خاطر فوتبال دوستان مانده است.

در یورو ۸۸ اسپانیا برای سومین یوروی متوالی در مقابل میزبان قرار گرفت. لاروخا در آخرین بازی مرحله گروهی در مونیخ مقابل آلمان غربی ایستاد و با دو گل رودی فولر شکست خورد تا با قرار گرفتن در مکان سوم از جام خارج شود.

در یورو ۹۶، اسپانیا در مرحله یک چهارم در ورزشگاه ومبلی در مقابل انگلستان میزبان قرار گرفت. بازی بعد از تساوی بدون گل در وقت های اضافه به پنالتی رفت که انگلستان با برتری ۴-۲ راهی نیمه نهایی شد. هیرو سرمربی کنونی اسپانیا یکی از پنالتی های تیمش را به هدر داد.

در یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۰۲ دو تیم کره جنوبی و اسپانیا در گوانگجوی‌ کره به مصاف هم رفتند. دو گل اسپانیا از سوی داور اسکاتلندی به شکلی کاملا مشکوک، مردود اعلام شد تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود. خواکین ضربه خود را خراب کرد تا فوتبال آسیا به بزرگترین افتخار تاریخ خود دست یابد. 

در آخرین بازی مرحله گروهی یورو ۲۰۰۴، پرتغال در لیسبون به مصاف اسپانیا رفت و با تک گل نونو گومژ به برتری دست یافت تا با ۶ امتیاز به عنوان صدرنشین صعود کرده و اسپانیای ۴ امتیازی حذف شود.

طلسم اسپانیا در مقابل میزبانان همچنان ادامه دارد و شاید اولین خواسته طرفداران اسپانیا، مواجه نشدن با میزبانان مسابقات باشد!

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس