بسياري از مردم به علت تبليغات رسانه هاي صهيونيستي در جهان، تصور مي کنند که نفت، نخستين صادرات خاندان حاکم بر عربستان سعودي است در حالي که واقعيتي که تلاش مي شود پنهان نگه داشته شود، از حقايق ديگري حکايت دارد.

به گزارش گروه بين الملل مشرق، عربستان سعودي يکي از بزرگترين حاميان و پرورش دهندگان تروريسم در جهان به شمار مي رود. نگاهي به فعاليت هاي اين کشور در عرصه داخلي و خارجي نشان مي دهد که عمده تروريست هاي منطقه اي و جهاني اصالتي سعودي دارند و يا تحت تأثير گرايش هاي وهابي عربستان قرار گرفته اند.

تروريسم در عربستان سعودي دو محور دارد که شامل تروريسم دولتي اين کشور و تروريسم غيردولتي است که تروريسم دولتي رژيم حاکم را مي توان در فعاليت هاي سرکوبگرانه اي ديد که اين روزها عليه مردم اين کشور و مخالفان حکومت استبدادي آل سعود اعمال مي شود؛ البته اين تنها جنبه نمود اين بخش از فعاليت هاي تروريستي دولت سعودي نيست؛ مخالفان دولت در بحرين و تظاهرکنندگان يمن نيز زخم اين تيغ تيز را بر تن خود ديده و شلاق آن را بر اندام خود احساس کرده اند.

تشريح کلي اين جنبه از تروريسم در عربستان موضوع اين گزارش نيست؛ اما توجه به اين نکته لازم به نظر مي رسد که عربستان با هر گونه انقلاب مردمي که در محيط اطراف خود به وقوع بپيوندد مخالفت مي کند، البته با اين شرط که اين انقلاب واقعاً جنبه داخلي و مردمي داشته و در مقابل ستم و ديکتاتوري سران فاسد نظام برخاسته باشد، اما ملاحظه مي کنيم که رياض در قبال سوريه موضعي کاملاً متفاوت به خود مي گيرد و تمام امکانات دولتي و بازوهاي تروريستي خود را در اين کشور بسيج کرده تا بتواند به تحقق اهداف غرب در دمشق کمک کند.

جنبه دوم تروريسم در عربستان، تشکيل سازمان هاي تروريستي بين المللي نظير القاعده و طالبان است که سران آن عمدتاً اصالتي سعودي دارند. گرايش هاي وهابيت به عنوان شاخه ساختگي از دين اسلام و وابستگي هاي خاندان حاکم سعودي به قدرت هاي غربي تأثير زيادي در استفاده از اين اهرم براي اعمال فشار عليه کشورهاي ديگر داشته است.

خاستگاه فکري اين شبکه هاي تروريستي عمدتاً به گرايش هاي خردگريز برمي گردد. مهم ترين اين گرايش ها در تاريخ تمدن اسلامي، خوارج، متکلمان اشعري و فقهاي قشري هستند. وهابيت به عنوان اصلي ترين حامي و تغذيه کننده ايدئولوژيک اين شبکه ها از اين ايده ها براي پيشبرد هدف هاي خود استفاده مي کند.


ابعاد فعاليت هاي تروريستي آل سعود در جهان
براي دقت نظر بيشتر در نقش عربستان سعودي در تقويت سازمان هاي تروريستي در جهان به اختصار به بخشي از اين فعاليت ها اشاره مي کنيم:

پاکستان و افغانستان: اين دو کشور به علت سابقه طولاني در ناامني و هرج و مرج و نفوذ مدارس ديني وهابي و حضور سازمانهايي نظير القاعده و طالبان در آن مرکزيت فعاليت هاي تروريستي عربستان را به خود اختصاص داده اند، گفته مي شود بيش از سه ميليون محصل وهابي در پاکستان و صدها هزار محصل در افغانستان مشغول تحصيل در مدارس وهابي عربستان هستند.

فلسطين و لبنان: نيروهاي وابسته به عربستان در غزه که خود را مسلمانان تندرو مي‌نامند و با شکل و شمايلي از سلفي‌ها و وهابي‌ها ظاهر مي‌شوند، سعي مي‌کنند چهره خشني از اسلام نشان داده تا از محبوبيت حماس در فلسطين بکاهند و تمايل مردم را به سمت گروه فتح به عنوان متحد عربستان جلب کنند. گروه هاي "جند الشام" و "فتح الاسلام" در لبنان نيز شاخه‌اي فعال وابسته به عربستان سعودي بودند که البته با واکنش سريع نيروهاي ارتش لبنان سرکوب شده اند.
 
سوريه: با اوج گرفتن بحران داخلي در سوريه فعاليت هاي تروريستي عربستان در اين کشور نيز شدت گرفته است. عربستان در اين راستا از سويي با کمک هاي مالي و انساني به ناامني و آشوب در سوريه دامن زده و از سوي ديگر نيز در کنار قطر رهبري تقابل سياسي عربي عليه اين کشور را در دست گرفته است. تشکيل گروه هاي وهابي مسلح در سوريه که با حمايت مالي و نظامي آل سعود، تغذيه مي شوند و بمب گذاري در پايتخت و ديگر شهرها و کشتار علويان و ربايش و شکنجه شيعيان را در کارنامه خود دارند، از جمله مظاهر لجستيک مادي و معنوي رژيم سعودي در منطقه شام به شمار مي آيد. مشرق، در صدد است به ياري خدا، طي گزارش هاي جداگانه، به بررسي موشکافانه ريشه ها، گستره و حجم و تنوع فعاليت هاي سلفي هاي وهابي در سوريه بپردازد.


عراق: عراق هم اکنون هسته اصلي دخالت‌هاي حکومت عربستان سعودي در منطقه خاورميانه است. بر اساس شواهد و قرائن بسيار که دولت عراق نيز بارها به آن اشاره کرده، دولت عربستان سعودي مغز متفکر و مجري انفجارهاي خونين عراق است؛ پول‌هاي عربستان و آموزش نيروهاي القاعده سرنوشت تلخي را براي اين کشور محروم رقم زده است. صدها انفجاري که بويژه از حدود 10 سال پيش به اين سو در عراق آغاز شده و بر تنوع و تعدد آن افزوده شده است، از جمله نقشه هايي است که آل سعود با حمايت مالي و تسليحاتي و فکري از وهابيوني که عمدتاً در خارج از عراق نشو و نما يافته اند، به انجام رسانده است.

آسياي ميانه، قفقاز و شبه قاره هند: عربستان سعودي در قفقاز، آذربايجان و آسياي ميانه نيز بشدت فعال است و در ترورهاي صورت گرفته در منطقه چچن نقش عمده‌اي را بازي کرده است. اين توطئه ها عمدتاً از طريق پاکستان و افغانستان برنامه ريزي مي شود و دامنه آن تا کشورهاي شمال آفريقا، خاورميانه و شبه قاره هند نيز مي رسد که نمونه آن ده ها انفجار، گروگان گيري و عمليات هاي تروريستي عليه غيرنظاميان در قفقاز بوده است. هم اکنون هزاران تن از نوجوانان و جوانان قفقازي و شهروندان آسياي ميانه با هزينه و تشويقات مادي رژيم سعودي، از کشورهاي خود عازم دانشگاه هاي وهابي عربستان شده اند تا براي تبليغ وهابيت و ترويج تروريسم به کشورهاي خود باز گردند.

سومالي و الجزاير: دولت عربستان به صورت آشکار در دو کشور عربي آفريقايي سومالي و الجزاير دخالت مستقيم دارد، گروهي به نام "عدالت‌گستران جوان اسلامي" در سومالي هم اينک به منبع اصلي تشنج و ناآرامي در اين کشور و ايجاد بي‌ثباتي در شمال آفريقا تبديل شده‌اند که توسط حکومت اريتره که بشدت از سوي رياض مورد حمايت قرار دارد، تقويت مي شوند و دست به اعمال خشونت‌آميز مي‌زنند.
سازمان هاي تروريستي نظير القاعده همچنين با داشتن تروريست هايي در تمام جهان قادر است تا هدف هاي متفرقه اي را در هر کشور جهان مورد حمله قرار دهد. اين اهداف البته بر اساس راهبردهاي عربستان و غرب بويژه آمريکا تعيين مي شود.

انگيزه هاي آل سعود از تقويت سازمان هاي تروريستي
مقابله با نفوذ سياسي- مذهبي ايران به عنوان ام القراي جهان تشيع، اصلي ترين هدف عربستان سعودي در تشکيل سازمان هاي تروريستي و حمايت از تروريسم دولتي در منطقه و جهان است. رژيم حاکم بر اين کشور به عنوان ابزار آمريکا و رژيم صهيونيستي، در جهت تلاش براي کم کردن نقش جمهوري اسلامي ايران به عنوان مرکز مقابله با کفر و استکبار جهاني و محور وحدت امت اسلام، تبليغ و ترويج وهابيت را در جوامع اسلامي در دستور کار قرار داده است. البته ريشه اين طرح را بايد در پروژه هاي آمريکايي جست که براي کاهش نفوذ ايران به دنبال ايجاد رقباي سياسي نظير ترکيه و رقباي مذهبي نظير وهابيت سعودي در منطقه بوده است. اين توطئه، علاوه بر اينکه مي تواند بسياري از جريان هاي اسلامگرا را از توجه به ايران بازدارد، به دنبال ايجاد شکاف در انديشه هاي اسلام ناب نيز بوده و مي خواهد اسلام فعال و پوياي سياسي را با شائبه هاي تروريسم و خشونت و افراط گرايي آلوده کند.

مقامات سعودي از آنجا که با تشکيل دولت استبدادي هيچ پشتيبان مردمي براي خود ندارند، براي بقاي حاکميت خود مجبور به اطاعت از قدرت هاي خارجي هستند تا با حمايت آنها زمام امور کشور را همچنان در اختيار داشته باشند. در همين راستا رويکرد هيئت حاکمه و دستگاه هاي امنيتي عربستان، نسبت به سازمان هايي نظير القاعده معمولاً مثبت بوده است. سازمان امنيت عربستان به رياست شاهزاده "ترکي الفيصل" در زمان تشکيل القاعده همکاري مؤثري انجام داد. خود بن لادن هم به صراحت بيان مي کرد که اسلحه اين شبکه توسط آمريکايي ها و با پول سعودي ها تأمين مي شود. به اذعان رسانه هاي سعودي، هم اکنون نيز بسياري از مفتي ها و شاهزادگان سعودي، هزينه هاي سرسام آور عمليات هاي تروريستي بويژه عليه شيعيان در عراق و پاکستان و افغانستان را تأمين مي کنند. البته گاه نيز افراط گري برخي عناصر خودسر القاعده، دامنگير خود عربستان نيز شده و منابع آن را به هدر داده است اما اين نيز باعث نشده که آل سعود از حمايت از اين شبکه وهابي دست بردارد.

از سوي ديگر مقامات آل سعود براي فرسايش توان راديکال هاي وهابي در عربستان و براي اينکه آنها عليه دولت ليبرال اين کشور اقدامي نکنند، توجه اين جريان ها را به خارج از مرزهاي خود جلب مي کنند تا از خطرات آنها براي دولت خود در امان باشند.
بنابراين عربستان با تقويت اين گروه ها در خارج از مرزهاي خود، بحران را از داخل به خارج هدايت کرده تا خود را از دردسر احتمالي راديکال ها و جريان سلفي در امنيت کامل نگه دارد.

حمايت عربستان از اين شبکه ها همچنين در جهت تبليغ وهابيت و مقابله با پيشرفت روز افزون اسلام خواهي در جهان بوده است، به همين علت سعودي ها علاوه بر حمايت از گروه هاي تروريستي، کشورهاي غربي را از وارد شدن به جنگ عليه جنبش هاي تحت حمايت خود بر حذر مي داشتند. مدارس ديني وهابي ها در کشورهاي آسيايي بويژه افغانستان و پاکستان نقش مهمي در اين زمينه ايفا مي کند. دانش آموختگان اين مدارس عمدتاً به گروه هاي جهادي و تروريستي مي پيوندند.

اين کشور همچنين فعاليت هاي تروريستي زيادي را در کشورهاي شيعه نشين بويژه عراق که از حاکميت مقتدر سياسي برخوردار نيست، انجام مي دهند تا آنها را از کنترل روند امنيتي کشور بازدارند. به عنوان مثال هفته نامه ساندي تايمز در يکي از مطالب خود در مورد فعاليت هاي تروريستي عربستان در عراق نوشت که نيمي از تروريست هايي كه در پايگاه آمريكايي كروبر عراق بازداشت هستند سعودي تبارند. اين هفته نامه تأكيد كرده است که نواري صوتي با صداي شيخ "صالح اللحيدان" مفتي سعودي و مسؤول عالي قضايي عربستان در اختيار دارد که وي در آن جوانان عربستاني را به انجام اقدامات تروريستي در عراق دعوت كرده است.

ايجاد موج وحشت در جهان بر اساس يکي از پروتکل هاي تأسيس رژيم صهيونيستي از ديگر اهدافي است که اين سازمان هاي تروريستي دنبال مي کنند. جالب اينجاست که اين سازمان هاي به ظاهر اسلامي که تاکنون هيچ هدف صهيونيستي را تهديد و ترور نکرده اند، درست در راستاي اهداف برنامه ريزي شده رژيم صهيونيستي فعاليت مي کنند. صهيونيست ها ب صراحت در پروتکل نهم خود اعتراف مي‌کنند: «موجهاي وحشت که مصيبتِ آن، مردم را در برگرفته از ما برخاسته است.»

ايجاد اختلاف و درگيري هاي فرقه اي و مذهبي در جهان اسلام انگيزه ديگر وهابي ها از تشکيل اين گروه ها و ايجاد بنيادگرايان وهابي است. افراطيون وهابي در اين راستا علاوه بر تلاش براي ايجاد جنگ داخلي با توسل به حربه تکفير، به مبارزه با تمامي مذاهب و فرقه هاي اسلامي غير از خود رفته و به جز خويش، ساير گروه ها را يکسره باطل و کافر و ريختن خون آنان را واجب مي پندارد. آنها شيعيان را هم رافضي و کافر مي دانند و از وجوب جهاد عليه رافضي هاي کافر شيعي و مجوس هاي صفوي سخن به ميان مي آورند!


روابط پنهان وهابيت با صهيونيسم
وهابيت آل سعود را بي شک همپاي رژيم صهيونيستي، مي توان شرورترين رژيم منطقه به شمار آورد. شرارت موجود در اين دو از آنجا ناشي مي شود که ريشه هر دوي آنها در استعمار غرب و اروپا قرار دارد و هم وهابيت و هم صهيونيسم زاييده تفکر شيطاني و فراماسونري غرب بويژه با مرکزيت بريتانيا در تسلط بر کشورهاي منطقه است و همين موضع مشترک روابطي را ميان اين دو به وجود آورده که البته بايد براي پيشبرد اين نقشه ها در خفا باقي بماند.

بسياري از علماي شيعه و سني و تاريخ شناسان معاصر، ريشه تأسيس وهابيت را از افکار صهيونيستي مي دانند. "ناصر السعيد" در کتاب "صفحة عن آل سعود، الوهابيين و آراء علما السنة في الوهابية" ، در مورد «محمد بن عبدالوهاب»، بنيانگزار فرقه وهابيت مي نويسد: «پدر بزرگ محمد بن عبدالوهاب، يک يهودي به نام "سليمان قرقوزي" بود که از ترکيه به حجاز مهاجرت کرده بود. اين کتاب در مورد خاندان سعودي که مدت دو قرن است بر حجاز حکومت مي رانند نيز تأکيد کرده است که نام جد يهودي خاندان آل سعود که خود را به مسلماني زد، "موردخاي بن ابراهيم بن موسي" بود که از يهوديان بصره بوده است.

ملک فيصل يکي از مقامات سعودي بود که در دهه 70 قرن گذشته نيز با افتخار از اصالت يهودي آل سعود سخن مي گفت و تلاش مي کرد تا اين موضوع را ثابت کند. البته وي مسير بازگشت به اسلام را نيز با تزوير حفظ مي کرد. وي مي گفت: «پيوند آل سعود با يهوديت، به ريشه مشترک سامي اين دو بازمي گردد.» اين مطلب در روزنامه واشنگتن پست 17 سپتامبر 1969 ميلادي و همچنين برخي روزنامه هاي عربي مثل الحيات نيز منتشر شده است.وي همچنين آشکارا تصريح مي کرد: «ما و يهود، پسر عمو هستيم! لذا راضي نشديم آن گونه که برخي مي خواستند آنها را در دريا غرق کنيم، بلکه مي خواهيم با آنها در فضاي صلح و امنيت زندگي کنيم!»

شايد به همين دليل باشد که رژيم حاکم بر عربستان سعودي، تنها حکومتي باشد که تا کنون هيچ اعتراضي به تداوم اشغال جزاير مهم و استراتژيک خود از سوي رژيم صهيونيستي نشان نداده و به غصب آنها توسط اين رژيم رضايت داده است.

شايد بتوان گفت غير از عربستان سعودي، دومين جرياني که از گسترش سازمان هاي تروريستي تحت نظر وهابيت سعودي سود مي برد، رژيم صهيونيستي است. اين منافع را در چند بعد مي توان ديد که اتفاقاً شباهت هاي زيادي به اهداف سعودي ها از گسترش سازمان هاي تروريستي دارد: ايجاد اختلاف و جنگ داخلي ميان اهل سنت و شيعيان، ايجاد فضاي رعب و وحشت در جهان و ممانعت از گرايش روز افزون مردم جهان به اسلام و مقابله با نفوذ ايران تنها بخشي از ابعاد اين منافع گسترده را شکل مي دهد.

در همين راستا سياستمداران رژيم صهيونيستي رسماً ابراز اميدواري كرده اند که شيعيان و سنّي ها آن قدر با يكديگر در منطقه بجنگند تا هر دو از بين بروند و منطقه متعلق به صهيونيست ها گردد. جالب است که به فاصلۀ چند ماه از اين اظهار نظر، دومين مرجع مذهبي فرقۀ وهابيّت در فوريۀ 2007 ميلادي فتواي تخريب مساجد و مرقدهاي مقدّس شيعيان را صادر کرد.


سرکرده فعاليت هاي تروريستي آل سعود در جهان
"بندر بن سلطان بن عبدالعزيز آل سعود" مهندس و طراح اصلي فعاليت هاي تروريستي عربستان سعودي در جهان به شمار مي رود. اين فرد بنوعي رهبر اصلي تمام گروه هاي تروريستي است که بصورت مستقيم يا غير مستقيم زير نظر عربستان سعودي کار مي کنند. بندر به مدت 23 سال سفير عربستان سعودي در آمريكا بود و ارتباطات بسيار نزدکي با مقامات آمريكايي و لابي‌هاي صهيونيستي در اين كشور برقرار كرده است.

بندر از راه دور دستورات مستقيمي در عزل و نصب‌هاي مقامات و رهبران القاعده مي‌دهد و با گماردن تعدادي از عناصر و افسران اطلاعاتي عربستان در پست‌هاي فرماندهي القاعده هر چه بيشتر سعي مي‌كند تا همراهي اين گروه‌هاي تروريستي با سازمان جاسوسي عربستان را حفظ كند. پايگاه خبري عراقي "براثا " پارسال سندي را منتشر كرد كه نشان مي‌دهد بن سلطان كه تجهيز و فرماندهي گروه‌هاي تروريستي در منطقه را بر عهده دارد، بعد از مرگ "ابوعمر البغدادي"، "ابوايوب المصري" فرمانده جديد القاعده در عراق را تعيين كرده است و عناصر آن را با سلاح و پول تجهيز نموده است. از مهم ترين اقدامات تروريستي بندر، ترور ناکام مرحوم علامه "سيد محمدحسين فضل الله" و ترور حاج عماد مغنيه فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان بود که جزئيات آن، در رسانه ها منتشر شد.

به نظر مي رسد اکنون با اوج گيري زوال و انحطاط رژيم آل سعود و تشديد بحران هاي داخلي و قيام مردم اين کشور عليه خاندان حاکم که روز به روز تقويت مي شود، سعودي ها براي تداوم بقاي خود و به عقب انداختن لحظه سقوط رژيم وهابي اين کشور، دست به دامان آمريکا و رژيم صهيونيستي شده اند تا با تضعيف دولت سوريه از طريق حمايت هاي مالي، سياسي، فکري و نظامي از يک سو و تضعيف دولت عراق با استفاده از حمايت از عناصر وابسته به خود مانند "طارق الهاشمي" و ديگر همفکران خود در حکومت عراق و نيز تشديد عمليات هاي تروريستي و بمب گذاري ها در اين کشور، زمينه را براي نجات يافتن از غرق شدن در گرداب جمود و استبداد، فراهم مي کنند که دستيابي به اين هدف، با توجه به سير قيام هاي مردمي در منطقه و رشد گرايش به اسلام اصيل، بسيار دور از دسترس خواهد بود.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    0 0
    چرا عنوان الکی میدی؟
  • ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    0 0
    "بندر بن سلطان بن عبدالعزيز آل سعود" چقدر شبیه محمد رضا شریفی نیاست
  • reza ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    0 0
    باید عکس کامل می انداختید که با دیدن شکم وی نظر میدادیم که آیا واقعا بندر است یا فقط یه اسکله ماهیگیری است!!؟
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    0 0
    این اتفاقات و مسائل مطرح شده شاید درست باشه ولی به نحوی هم داره ذهن رو از جنایات آمریکا و انگلیس و اسرائیل منحرف میکنه، اصلا القاعده یعنی همین کشورها و مادر همه اینها هممون روباه پیر استعماره. اوضاع فعلی عراق رو هم بیشتر خود آمریکاییها ناامن کردن.
  • امین ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    0 0
    همه میدونیم که تو کشور ما هم فعالند ای کاش در این مورد کمی بیشتر توضیح میدادید.
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    0 0
    این اتفاقات و مسائل مطرح شده شاید درست باشه ولی به نحوی هم داره ذهن رو از جنایات آمریکا و انگلیس و اسرائیل منحرف میکنه، اصلا القاعده یعنی همین کشورها و مادر همه اینها هممون روباه پیر استعماره. اوضاع فعلی عراق رو هم بیشتر خود آمریکاییها ناامن کردن.
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    0 0
    در بحث ترور شهيد عمادمغنيه بايد تدابير نظامي برعليه خاندان كثيف آل سعود كه متاسفانه در ايران نيز حامي دارد مثل حامي فتنه گران در ايران بايد نسبت به بندربن اقداماتي صورت دهند تا ريشه همه فتنه ها وحمايتهاي تروريستي در منطقه كنده بشه؟! بيچاره سوريه ويمن وبحرين كه حتي براي محكوميت حضور آل سعود در آن كشورها ، پدر فتنه گرا ي داخلي حاضر به آن نشد؟!چرا ؟
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    0 0
    این اتفاقات و مسائل مطرح شده شاید درست باشه ولی به نحوی هم داره ذهن رو از جنایات آمریکا و انگلیس و اسرائیل منحرف میکنه، اصلا القاعده یعنی همین کشورها و مادر همه اینها همون روباه پیر استعماره. اوضاع فعلی عراق رو هم بیشتر خود آمریکاییها ناامن کردن.
  • عمو ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    0 0
    " خاستگاه فکري اين شبکه هاي تروريستي عمدتاً به گرايش هاي خردگريز برمي گردد. مهم ترين اين گرايش ها در تاريخ تمدن اسلامي، خوارج، متکلمان اشعري و فقهاي قشري هستند" اخباریون چطور؟
  • مهدی ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    0 0
    اقای ناشناس که گفتی: «اره ذهن رو از جنایات آمریکا و انگلیس و اسرائیل منحرف میکنه» مثل اینکه حوصله نکردی همه متن رو بخونی اونجا که میگه «ريشه هر دوي آنها در استعمار غرب و اروپا قرار دارد و هم وهابيت و هم صهيونيسم زاييده تفکر شيطاني و فراماسونري غرب در تسلط بر کشورهاي منطقه است»
  • آرش ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    0 0
    چرا ما باید اینقدر در منطقه ضعیف عمل کنیم که یه سری افراطی !! دست وبالشون اینجوری برای هر اقدامی وتاسیس حوزه علمیه حتی تو کشور خودمون باز باشه ! به نظر من خطر شون از اسرائیل هم بیشتره!
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    0 0
    امام خمینی (ره) (وصیت نامه سیاسی -الهی) ..لازم‌ است‌ در نوحه‌ها و اشعار مرثیه‌ و اشعار ثنای‌ از ائمة‌ حق‌ ـ علیهم‌ سلام‌الله ـ به‌طور كوبنده‌ فجایع‌ و ستمگریهای‌ ستمگران‌ هر عصر و مصر یادآوری‌ شود؛ و در این‌ عصر كه‌ عصر مظلومیت‌ جهان‌ اسلام‌ به‌ دست‌ امریكا و شوروی‌ و سایر وابستگان‌ به‌ آنان‌ و از آن‌ جمله‌ آل‌ سعود، این‌ خائنین‌ به‌ حرم‌ بزرگ‌ الهی‌ ـ لعنة‌الله و ملائكته‌ و رسله‌ علیهم‌ ـ است‌ به‌ طور كوبنده‌ یادآوری‌ و لعن‌ و نفرین‌ شود. و همه‌ باید بدانیم‌ كه‌ آنچه‌ موجب‌ وحدت‌ بین‌ مسلمین‌ است‌ این‌ مراسم‌ سیاسی‌ است‌ كه‌ حافظ‌ ملّیت‌ مسلمین‌، بویژه‌ شیعیان‌ ائمة‌ اثنی‌ عشر ـ علیهم‌ صلوات‌ الله و سلم‌ - است‌ .
  • حنانه ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    0 0
    سرنگون باد آل سعود وآل يهود انشاءالله
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    0 0
    روابط پنهان وهابيت با صهيونيسم؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اين موضوع كه از روز هم روشنتره.
  • نصراله ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    0 0
    شیطان بزرگ راهیچوقت نباید فراموش کرد وسرگرم شیاطین کوچک نباید شد. چون شیطان بزرگ است که شیاطین کوچک را تغذیه میکند وپرورش می دهد. باتشکر از مشرق 90/10/04
  • hamid ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    0 0
    نمونه این تروریستها داخل ایران هم است به حوادث سیستان وبلوچستان نگاه کنید وحضور وهابیون دراین منطقه ایران که توسط عربستان وعواملشان در پاکستان تربیت شده اند
  • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    0 0
    مقاله خوبی بود با سپاس
  • ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    0 0
    حضرت امام خمینی(ره) در اول شهریور 1366، بيست روز پس از فاجعه جمعه خونین فرمودند: «شکستن کعبه مسئله ای نیست که بشود از آن همین طور گذشت. اگر ما از مسئله قدس بگذریم، اگر ما از صدام بگذریم، اگر از همه ی کسانی که به ما بدی کردند بگذریم، نمی توانیم از مسئله حجاز بگذریم. مسئله حجاز یک باب دیگری است از مسائل دیگر و لازم است زنده نگه داشتن این روز، روزی که خیانت شد به اسلام»؛
  • ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    0 0
    امام در سالگرد شهادت زائران ایرانی به زرسالاری و تحجرگرایی در موافقت با اسلام آمریکایی اشاره می کند، «مگر مسلمانان نمى‏بینند که امروز مراکز وهابیت در جهان به کانونهاى فتنه و جاسوسى مبدل شده‏اند، که از یک طرف اسلام اشرافیت، اسلام ابوسفیان، اسلام ملّاهاى کثیف دربارى، اسلام مقدس نماهاى بیشعور حوزه‏هاى علمى و دانشگاهى، اسلام ذلت و نکبت، اسلام پول و زور، اسلام فریب و سازش و اسارت، اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه داران بر مظلومین و پابرهنه‏ها، و در یک کلمه «اسلام امریکایى» را ترویج مى‏کنند؛ و از طرف دیگر، سر بر آستان سرور خویش، امریکاى جهانخوار، مى‏گذارند ..»( صحیفه امام، ج‏21، ص81)
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    0 0
    امام خمینی (ره) در پیامی که برای حج خونین سال 1366 فرستاد به توضیح تروریست بودن اسلام آمریکایی پرداخته اند «ما در عین حال که شدیداً متأثر و عزادار از این قتل عام بى ‏سابقه امت محمد- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- و پیروان ابراهیم حنیف و عاملین به قرآن کریم گردیده ‏ایم ولى خداوند بزرگ را سپاس مى‏ گزاریم که دشمنان ما و مخالفین سیاست اسلامى ما را از کم عقلان و بیخردان قرار داده است، چرا که خودشان هم درک نمى ‏کنند که حرکتهاى کورشان سبب قوّت و تبلیغ انقلاب ما و معرف مظلومیت ملت ما گردیده است و در هر مرحله‏اى سبب ارتقاى مکتب و کشورمان را فراهم کرده‏اند که اگر از صدها وسیله تبلیغاتى استفاده مى‏کردیم و اگر هزاران مبلّغ و روحانى را به اقطار عالم مى‏فرستادیم تا مرز واقعى بین اسلام راستین و اسلام امریکایى و فرق بین حکومت عدل و حکومت سرسپردگان مدعى حمایت از اسلام را مشخص کنیم، به صورتى چنین زیبا نمى‏ توانستیم، و اگر مى ‏خواستیم پرده از چهره کریه دست نشاندگان آمریکا برداریم و ثابت کنیم که فرقى بین محمدرضاخان و صدام امریکایى و سران حکومت مرتجع عربستان در اسلام زدایى و مخالفتشان با قرآن نیست و همه نوکر امریکا هستند و مأمور خراب کردن مسجد و محراب و مسئول خاموش نمودن شعله فریاد حق طلبانه ملتها، باز به این زیبایى میسر نمى‏گردید، و همچنین اگر مى ‏خواستیم به جهان اسلام ثابت کنیم که کلیدداران کنونى کعبه لیاقت میزبانى سربازان و میهمانان خدا را ندارند و جز تأمین امریکا و اسرائیل و تقدیم منافع کشورشان به آنان کارى از دستشان برنمى آید، بدین خوبى نمى‏توانستیم بیان کنیم و اگر مى‏ خواستیم به دنیا ثابت کنیم که حکومت آل سعود، این وهابیهاى پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‏اند، به این اندازه که کارگزاران ناشى و بى‏اراده حاکمیت سعودى در این قساوت و بى رحمى عمل کرده‏اند، موفق نمى ‏شدیم و حقا که این وارثان ابى سفیان و ابى لهب و این رهروان راه یزید روى آنان و اسلاف خویش را سفید کرده ‏اند.»(صحیفه امام، ج20 ص349)
  • ایرانی ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    0 0
    تنها چیزی که عرب ها رو مسلمون کرده (ظاهرا) تسلیم کشورهای مسلمان مثل ایرانه که خیلی به اونها بها دادن (در طول صدها سال)!!! لذا همواره باید مواظب بود عرب ها هنوز جاهل ترین مردمان جهان هستند. اسلام را حفظ کنید و عرب را از قلب، روح و آئین و کلام و ادبتان حذف کنید!!! چه خوش گفت شاعر: دشمن دانا به از نادان دوست/ دشمن دانا بلندت می کند/ بر زمینت می زند نادان دوست پس دوستی با عربستان و جاهل ها= دیوانگی و دوری از آنها= فرزانگی درود بر وطنم
  • ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
    0 0
    بابا این سرویس جاسوسی سعودی خیلی پیشرفته است ما نمیدونستیم اینا که کل دنیارو گرفتن
  • shahrokh ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
    0 0
    خدا را سپاسگزارم که حداقل بعد از سی سال ملت شریف ایران ، دوستان و دشمنان خود را شناختند و خداوند به انان چشم حق بین و بصیرت کامل ا عطا نموده است . از نویسنده مقاله سپاسگزارم که جان و زندگی خود را برای ارتقاء دانش عمومی کشور به خطر انداخته و صادقانه و مستند حقایق را بیان کرده است . ارزوی عمر با عزت برایشان دارم و بدانید شمارش معکوس برای وهابیت شروع شده است بزودی طلوع فلق صلح پایدار را با کنترل و محدود کردن انان ،را شاهد خواهیم بود و دستهای دوستی برای کشورمان داراز خواهد شد که با ما ایرانیان بیهوده در جنگ بودند ، چرا که انان نیز در شناخت دوست و دشمن خود ، در اشتباه بودند . و کوتاه مدتی است که به تشخیصی شفاف و کامل رسیده اند .
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
    0 0
    خدا روح امام عزيزمان را شاد كند؛ چقدر حكيم بود
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
    0 0
    و تو ثابت کردی که در ایران هم کم جاهل نداریم.
  • محمد رضا ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
    0 0
    دوستان به همتون توصيه ميكنم كتاب ( خاطرات مستر همفر) جاسوس انگیسی در ممالك اسلامي رو حتما بخونيد تا ريشه وهابيت و محمد ابن عبدالوهاب رو بشناسين!! انقدر جذاب هست كه دوست دارين هرچه سریعتر بفهمین آخرش چی میشه!!
  • ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
    0 0
    نزادبرست لعنتی!!! من یه عربم ولی صدبرابر وفادارتر به ایرانم از .....مثل تو.... نازیسم تندرو
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    0 0
    با سلام مطلب خوبي بود از اين مطالب بازهم بگذاريد فقط اي كاش ميشد انتقام خود را از وهابيت كثيف مي گرفتيم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس