طرح ترافیک

کاربران توییتری به اقدام شهرداری تهران در انتشار لیست خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت کرده اند، به برخی از اسامی این فهرست واکنش نشان دادند.

به گزارش مشرق، پس از روی کار آمدن مدیریت جدید شهری، مسئولان تازه کار اقدام به اجرای طرح جدید ترافیک کردند و معقتد بودند طرح قبلی درست نبوده و رانت خواری درآن زیاد بوده و مشکلات زیادی داشته است.

مدیران جدید که به اعتقاد علیخانی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر نا آگاه به شهر هستند، طرح جدید را با ادعای جلوگیری از رانت خواری و تضییع حقوق شهروندان ارائه کردند.

با وجود آنکه مدافع سرسخت طرح جدید ترافیک تاب و تحمل شنیدن نقدی نسبت به آن را نداشت اما از اعضای شورای شهر گرفته تا پلیس راهور نسبت به اجرا و زمان آن انتقاد کردند.

از سوی معاونت حمل و نقل اعلام شد که خبرنگاران می بایست برای دریافت سهیمه شرایطی را از جمله بارگذاری ده اثر از خود در رسانه ها، تاییدیه از سوی خبرگزاری و رسانه رسمی و حق بیمه های واریز شده به نام رسانه خود را در سایت ثبت داشته باشند. با این وجود و به خاطر اشکلاتی که سایت داشت، آدرس پستی برای ارسال مدارک در نظر گرفته شد. با این وجود و در زمانیکه سهمیه ها مشخص شده، بسیاری از خبرنگارانی که به آدرس پستی اعلام شده از سوی معاونت مدارک خود را ارسال کرده اند، به دلیل عدم بررسی مدارک از سهمیه محروم شده اند.

پس از اعتراض های فراوان و پیگیری رسانه ها و اصحاب رسانه برای اعلام اسامی خبرنگاران و اهالی رسانه ای که از سوی شهرداری تهران به آنها طرح جدید ترافیک تعلق گرفته، معاونت حمل و نقل و ترافیک این اسامی را بر روی سامانه شفافیت شهرداری تهران قرار داد.

بیشتر بخوانید:

اسامی دریافت‌کنندگان طرح ترافیک خبرنگاری

در این لیست ۱۵۰ صفحه ای که نام ۲۲۴۰ نفر درج شده، هیچ قابلیت جستجویی یا وارد کردن اطلاعات افراد وجود ندارد. با توجه به این نقص، افرادی که حائز سهمیه شده اند می بایست ۱۵۰ صفحه را مرور کنند.

انتشار اسامی خبرنگاران در حالی رقم خورده که تنها نام، نام خانوادگی و نام پدر افراد درج شده است. در این بین اما هیچ نام و نشانی از رسانه یا خبرگزاری وجود ندارد. مشخص نیست که این اسامی اعلامی متعلق به کدام وب‌سایت یا خبرگزاری هستند. براساس ماده هفت ابلاغیه شورای شهر تهران ، معانت حمل و نقل و ترافیک موظف بود نام، رسانه محل اشتغال و نوع فعالیت کلیه دریافت کنندگان سهیمه طرح ترافیک را اعلام کند.

از سوی دیگر بسیاری از خبرنگاران رسانه های رسمی و معتبر در گزارش هایی اعلام کرده اند که سهمیه طرح ترافیک علی رغم ارسال کلیه مدارک به آنها تعلق نگرفته است. اما از سوی دیگر، گفته می‌شود برخی از رسانه ها و خبرگزاری ها بیشتر از سهمیه درخواستی، طرح ترافیک به آنها تعلق گرفته است که با درج نام رسانه این مسئله نیز مشخص می‌شد.

در کنار این شبهه، در لیستی که در وب‌سایت شفافیت شهرداری تهران قرار گرفته با اسامی برمی خوریم که نشان از وجود رانت یا سهیمه هایی برای افرادی است که عملا نیازی به آن ندارند. نام چندین شخص خاص در این لیست به چشم می خورد. در این بین نام فرزندان این افراد نیز به دیده می شود و مشخص نیست که در کدام رسانه فعال اند و چرا بسیاری از خبرنگاران از سهمیه محروم شده اند ولی برخی افراد توانسته اند از سهیمه خبرنگاران استفاده کنند.

ببینید:

عکس/ نماینده‌های مجلس هم طرح ترافیک گرفتند

علاوه بر این، بر اساس کدام ادله و منطقی برخی از کارمندان و مدیران شهرداری جزء خبرنگاران محسوب شده اند و با توجه به این امر سهمیه طرح جدید ترافیک به عنوان خبرنگار دریافت کرده اند.

به هر حال با وجود تمامی ادعاهایی که پورسید آقایی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک و پیرحسینلو، مشاور وی مبنی بر مبارزه با رانت ها و اقدامات غیرمنطقی در تخصیص سهیمه طرح ترافیک به خبرنگاران در سال های قبل مطرح شد اما شهرداری تهران در انتشار اسامی خبرنگاران در طرح جدید ترافیک، رانت هایی را به صورت شفاف رقم زده که گویای رفتارهای متناقض است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    11 0
    اسلاحات یعنی رانت و فساد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس