ربیعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد در شرایط جدید اقتصادی می توانیم با تغییر سبک و روش ها، ایجاد یک میلیون شغل در سال را تحقق بخشیم.

به گزارش مشرق، علی ربیعی در برنامه تیتر امشب با اشاره به اینکه هدف در نظر گرفته شده در زمینه اشتغال، ایجاد یک میلیون شغل است، تصریح کرد: یکی از استراتژی های رسیدن به این امر انجام اصلاحات در برنامه ها و روش ها به ویژه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: مردم مطمئن باشند که ما رشد و ثبات اقتصادی و به ویژه موضوع رفاه اقتصادی را رها نخواهیم کرد.

ربیعی با اشاره به ممنوعیت واردات کالاهایی که توان تولید داخلی آنها موجود است، گفت: این امر ممکن است در کوتاه مدت باعث افزایش قیمت شود، اما در آینده قیمت ها را متعادل کرده و باعث ایجاد اشتغال خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

برنامه دولت برای محافظت از دهک‌های پایین

وی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به مثابه نخ تسبیح نهادها و دستگاه های مختلف در امر اشتغالزایی دانست و گفت: همه دستگاه ها باید در این زمینه همکاری کنند، هرچند برخی از سیاست های مداخله بازار را وزارتخانه بصورت مستقل پیگیری می کند.

ربیعی با بیان اینکه در شرایط جدید ما به استراتژی جدید نیاز داریم و با راهکارهای قبلی نمی توان موفق شد، افزود: واقعیت این است که در دوران تحریم، برخی از عرصه ها فعال تر می شوند و رسته هایی مانند، کفش، پوشاک، فناوری اطلاعات و گردشگری تولید اشتغال می کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ممکن است در رسته تولید خودرو دچار مشکل شویم، تصریح کرد: با این حال در همین صنعت، ما در واحدهای پائین دستی می توانیم فعالتر شویم.

ربیعی اضافه کرد: در برخی از رسته ها به همان میزان که افزایش تولید رخ می دهد، زمینه برای افزایش قاچاق نیز بیشتر است. همچنین برخی از رسته ها هستند که هیچ تاثیری از تحریم نمی پذیرند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کنترل قاچاق و پائین آوردن هزینه مبادله را از جمله راه های حمایت از تولید خواند و گفت: به عنوان مثال در عرصه پوشاک هم اکنون 35 درصد نیاز کشور را در داخل تولید می کنیم و اگر بتوانیم آن را به 70 درصد برسانیم 600 تا 700 هزار شغل ایجاد می شود.

ربیعی حذف موانع قانونی به ویژه در حوزه های گردشگری و فناوری اطلاعات و نیز تعمیم خدمات تأمین اجتماعی به این عرصه ها را از جمله راهکارهای حمایتی عنوان کرد و گفت: اعطای تسهیلات حمایتی و نیز تخفیف های مالیاتی می توانند به فعالتر شدن این حوزه ها کمک کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با وزرا و معاونان آنها برای پیشبرد طرح های اقتصادی دولت، تصریح کرد: تردیدی نیست که در تحریم برخی صنایع مانند خودرو و لوازم خانگی دچار مشکل شود و از همین رو تلاش می شود که تمام تولیدات داخلی را همراه با کاهش قیمت ها افزایش دهیم.

ربیعی افزود: نزدیک کردن شرکت های دانش بنیان به واحدهای صنعتی از جمله طرح های مورد نظر است و ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به دنبال کمک به تثبیت اشتغال هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در برخی رسته های اقتصادی مانند بازار پسته، سیاست ما حفظ بازار همراه با تثبیت اشتغال در آنهاست.

ربیعی با بیان اینکه برخی از درآمدها در کشور ما ناشی از کار نیست، مانند اجاره دادن ملک و مغازه، تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم که ثروت ناشی از کار را در کشور افزایش دهیم.

وی ادامه داد: ما پیش از این حرکت به سمت بازارهای جهانی را دنبال می کردیم، اما در شرایط فعلی به دنبال زنجیره کردن حرفه ها هستیم.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش پرداخت یارانه برای ایجاد اشتغال روستایی خبر داد و گفت: قصد داریم در استان های مرزی بخشی از دستمزدها را پرداخت کنیم.ضمن اینکه شاغلان کارگاه های مناطق روستایی فقط با ثبت نام در سایت سازمان فنی و حرفه ای تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

ربیعی با بیان اینکه عقیده ما بر این بود که شغل الزاما با وام تولید نمی شود، افزود: وقتی یک طرح اشتغال زا با برنامه باشد و از صفر تا صد تولید یا خدمات را در بربگیرد، مشکلاتی مانند چک برگشتی رخ نمی دهد. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عملکرد بانک ها را در کمک به اشتغال و تولید مثبت ارزیابی کرد و گفت: از اردیبهشت ما پرداخت وام ها شیب گرفته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس