کد خبر 869788
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷
فیات

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو از شروع دوباره فعالیت خودروسازی فیات در کشورمان با ارایه چند محصول مختلف با برنامه تولید مشترک خبر داد.

به گزارش مشرق، میثم رضایی با اشاره به همکاری شرکت فیات با کشور آذربایجان و تولید محصول در این کشور اظهار داشت : همانطور که می دانید آذربایجان در سال های اخیر رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی بالایی داشته و با وجود منابع بسیار کمتر از ایران توانسته پیشرفت خوبی داشته باشد که همکاری با فیات در سایت آذربایجان نیز از همین دست است  البته که این شکل از همکاری تنها با حمایت های دولت آذربایجان از بخش خصوصی شکل گرفته که امیدواریم مسئولان ما در دولت و وزارت صنعت نیز از این الگوها استفاده کنند.

وی در رابطه با فعالیت دوباره شرکت فیات در ایران و اخذ مجوزهای قانونی لازم در این حوزه ،گفت: در این قرارداد مشترک قرار بر این است که به واسطه دانش فنی و توانایی گروه فیات در طراحی، تولید و تامین خودروهای سواری و تجاری سبک و نیاز ما به آموزش فنی، اطلاعات و پشتیبانی در این رابطه ، فیات امتیاز تولید انحصاری، فروش و خدمات پس از فروش در بازار ایران را به شرکت آرتمن موتور کیش نماینده رسمی فیات در ایران اعطا کند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات جلسات وزارت صنعت با پژو و رنو

وی افزود: گروه خودروسازی فیات در قالب قرارداد همکاری که با این شرکت داشته همچنان امکان فعالیت در ایران را دارد اما به دلایلی فعالیت های این شرکت درکشورمان متوقف شده بود که اکنون با تغییراتی مدیریتی شاهد ورود محصولات و همچنین تولید مشترک برند فیات در کشورمان خواهیم بود.

رضایی در خصوص مدل های محصولات و نحوه عرضه آن نیز گفت: آنطور که در قرارداد پیش بینی شده 16 محصول برای همکاری تولیدی و وارداتی پیش بینی شده که با توجه به نیاز بازار، استانداردهای داخلی و همینطور قوانین صنعت خودروی ایران انتخاب و به بازار عرضه خواهد شد. همچنین در این قرارداد آمده که ارائه محصولات به صورت CBU  خواهد بود و پس از آن می تواند به صورت گام به گام در یک برنامه زمان بندی توسعه و بهبود یابد و پس از فراهم سازی زیر ساخت ها نسبت به تولید محصولات به شکل CKD اقدام کند.

 رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو ادامه داد: در شرایط کنونی بازار خودرو ایران و همچنین فضای بین الملل و خصومت کشورهای اروپایی و امریکایی همواره انتظار کارشکنی در قراردادهای مفید و مثبت تجاری می رود که این امر موجب عدم تایید واضح همکاری شرکت های اروپایی با ایران می شود که این نیز به حمایت و همکاری دولت از شرکت ها برای ادامه فعالیت هایشان نیاز دارد.

وی تاکید کرد:  شرکت های واردکننده خودرو پیرو منویات مقام معظم رهبری در خصوص عدم واردات مطلق و همکاری با شرکت های خارجی با هدف انتقال دانش فنی و تولید مشترک تمامی تلاش خود را به کار بسته اند تا در قالب قراردادهای شفاف مثبت اقدام به تولید محصولات در خاک کشورمان کنند و در این راستا امیدواریم دولت نیز همکاری های لازم را داشته باشد.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با اشاره به مشکلات کنونی بازار خودرو و تصمیمات دولتی گفت: در شرایط فعلی حداقل انتظار این است که وزارت صنعت برای ورود این شرکت ها و آغاز فعالیت هایشان که همگی با هدف تولید مشترک خواهد بود همکاری کند و مانند قبل فقط مشغول صدور بخشنامه های دست و پاگیر در این رابطه نباشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • abbas CA ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    26 8
    این کمپانیها برای خروج ارز از ایران آمدن اگه راست میگن کمپانیهایی مثل توتال ورود کنن که به صادرات کمک کنن نه به واردات
    • حسین PL ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
      6 2
      صنایع خودرو سازی نماد وابستگی و عقب ماندگی شده برعکس صنایع دفاعی همون طور که شما فرمودید این شرکتها میام که ارز مملکت را خارج کنند و به هیچ وجه حاضر نیستند به صادرات و ورود ارز و سرمایه به کشور اقدام کنند. بستن قرارداد پول دادن به شرکتهای خارجی به جای سرمایه گذاری روی تحقیق و توسعه و کارآمد و بومی سازی صنایع خودرو قطعا دشمنی با ایران و هدر دادن منابع کشور و اثر بخش کردن و تقویت تحریمها علیه ایران هست.
  • احمدخواجوند IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    7 1
    همون فیات 100که در تهران درتهران تاکسی بود
  • سمانه IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    23 32
    هیچی کم نداشتیم فقط همین یه کمپانی صهیونیستی را نداشتیم ک اینم اومد . اماما ببخشید انقلاب را ب دست نااهلان سپردیم
    • علی IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
      31 22
      خدا انشاا... شفات نده تا ما بخندیم.
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
      27 2
      اره دیگه پراید و سمند خوبن. پول ملت رو خوردن هیچ جون ملت هم رو گرفتن
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    22 4
    بازم با شروع تحریمها واردات ماشین های اشغالتر از اشغال شروع شد .
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    23 1
    فیاتم آدمه.پس خودتون چی هستین این همه هزینه شد برای خودرو سازی آخرش میریم از بیرون ماشین میاریم خوب جمع کنین این بساط کلاهبردای و دلالی کثیفتونو .به جاش قطعه بزنین مجوز بگیرین تحت لیسانس برای دنیا قطعه خودرو بزنین .بی مغزا خودرو سازی کار شما نیست آفتابه سازتونم به بیگانه محتاجه خط تولیدشو باید از اروپا یا چین بیارین
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    35 3
    فیات خودروی با کیفیتی است، ولی باید گفت ننگ بر خودروسازان داخلی که بعد از پنجاه سال هنوز محتاج خارجی ها هستند. ما الان باید یکی از قطبهای خودرو در جهان باشیم.
  • آقایی GB ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    23 2
    "شرکت آرتمن موتور کیش نماینده رسمی فیات در ایران اعطا کند." این شرکت مال کدوم آقا زاداه است؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس