کد خبر 869742
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
خطیب مسجد الاقصی

خطب مسجدالأقصی ضمن هشدار درباره موافقت رژیم‌های عربی و برخی از کشورهای اسلامی با معامله قرن، خطرات این طرح برای مسئله فلسطین را تبیین کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از فلسطین الیوم، شیخ "عکرمه صبری" خطیب مسجد الاقصی در خطبه‌های نماز جمعه امروز درباره طرح آمریکا برای فلسطین موسوم به معامله قرن و موافقت برخی از رژیم‌های عربی و کشورهای اسلامی با این طرح هشدار داد.

وی افزود: کسانی که اظهار نظرهای سیاسی درباره معامله قرن را دنبال می‌کنند، خطر آن را درک می‌کنند. از جمله این خطرات خط خوردن شهر قدس از هرگونه مذاکرات در آینده است، زیرا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به زعم خود پرونده قدس را بسته است.

بیشتر بخوانید:

آمریکا برای تحقق «معامله قرن» نیازمند چیست؟

صبری یکی دیگر از خطرات معامله قرن را خط خوردن حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌هایشان دانست و گفت: حق بازگشت حقی قانونی است و به هیچ وجه از آن کوتاه نخواهیم آمد. ما فتوای خود را در این خصوص و مخالفت با وطن جایگزین برای فلسطینیان صادر کردیم.

خطیب مسجدالاقصی اظهار داشت: باقی ماندن شهرک‌های صهیونیست‌نشین در سرزمین فلسطینی یکی دیگر از مفاد معامله قرن است و ما می‌گوییم که شهرک‌های صهیونیست‌نشین کلا غیرقانونی است و در سرزمین‌های غصب شده بنا شده است.

وی درباره برخی اظهارات مبنی بر اینکه شهرک ابودیس پایتخت کشور کوچک فلسطین در آینده خواهد بود، گفت: قدس پایتخت فلسطین خواهد بود و هیچ جایگزینی برای آن وجود نخواهد داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
    1 4
    آفرین به این امام جمعه دلیر و با بصیرت
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    1 2
    احسنت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس