کد خبر 869721
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳
دیپلمات روس

یک دیپلمات سابق روس با اشاره به اینکه روسای جمهور آمریکا و روسیه به زودی با یکدیگر دیدار خواهند کرد، گفت: آمریکا برای تحقق آنچه معامله قرن نامیده می شود، نیازمند حمایت روسیه است.

به گزارش مشرق، "ویچسلاو ماتوزف" دیپلمات سابق روس با اشاره به دیدار قریب الوقوع دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین روسای جمهور آمریکا و روسیه،  گفت: یکی از موضوعات مورد بحث دو طرف  مربوط به طرح موسوم به "معامله قرن " است زیرا آمریکا به حمایت روسیه در این خصوص نیازمند است.

بیشتر بخوانید:

ایندیپندنت: کوشنر در توهم به سر می‌برد

آیا روسیه برای معامله قرن معامله می‌کند؟

وی در پاسخ به سوالی درباره مشوق‌های ترامپ برای دیدار با پوتین افزود: ترامپ یک سال و نیم به دلیل فشارهای داخی از هرگونه تماس با پوتین خودداری کرد و اکنون زمان آن رسیده است که گفت‌وگو را آغاز کند، زیرا با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات کنگره  آمریکا نیازمند چنین اقدامی است. به عبارت دیگر ترامپ نیاز دارد موفقیت‌هایی را در سطح سیاست خارجی محقق سازد و  قبلا در مورد کره شمالی این کار را کرد و اکنون در تلاش برای تعامل با روسیه است.

این دیپلمات سابق روس درباره تحریم‌های اقتصادی و سیاسی آمریکا علیه  روسیه و تاثیر آن بر مسکو تصریح کرد: فقط موضوع تاثیر آن بر روسیه مطرح نبوده بلکه این اقدام برای اقتصاد جهانی قابل قبول نیست زیرا روابط روسیه و آمریکا نه فقط برای دو کشور بلکه برای ثبات منطقه و جهان حائز اهمیت است.

مهم‌ترین پرونده‌های در دست بررسی در نشست ترامپ و پوتین 

وی در این گفت‌وگو درباره محورهای مورد بحث روسای جمهور آمریکا و روسیه گفت: به هر حال مهم ترین پرونده‌هایی که در نشست ترامپ و پوتین بررسی خواهد شد، توازن راهبردی، سلاح کشتار جمعی و اوضاع جهانی است و البته مسائل منطقه ای نیز اهمیت دارد اما خطر و یا فشاری از این نظر احساس نمی شود.

این دیپلمات سابق روس حل و فصل مسئله فلسطین را برای دولت ترامپ بسیار با اهمیت دانست ولی عملی شدن آن منوط به همراهی کردن روسیه با آمریکا در اجرای این طرح دانست و افزود: در این میان آنچه عرب‌ها و اسرائیلی ها از آن تحت عنوان معامله قرن یاد می کنند و چگونگی حل وفصل قضیه فلسطین برای ترامپ و دولت او بسیار مهم است اما با مخالفت روسیه تحقق این هدف امکان پذیر نیست از همین رو آمریکا دست کم نیازمند حمایت روسیه در این خصوص است.

وی در مورد پرونده سوریه نیز گفت که وضعیت این کشور را باید در چارچوب قانونی بررسی کرد زیرا جنگ علیه دولت قانونی سوریه در خاک این کشور به هیچ وجه یک گزینه واقعی و منطقی نیست و باید این موضوع را حل و فصل کرد. 

ماتوزف در عین حال موضع آمریکا در قبال بحران اوکراین را بیانگر "فاصله زیاد" در روابط روسیه و آمریکا دانست. 

بر اساس اعلام کرملین قرار است نشست پوتین و ترامپ در 16ماه آینده میلادی ( 25 تیر) در هلنسکی پایتخت فنلاند برگزار شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ارتین IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
    2 8
    اگه دم ایران رو میدیدن خیلی بهتر نتیجه میگرفتن....ما در مورد رژیم صهیونیستی کاملا دست برتر رو داریم به راحتی میتونستیم از این برگ برنده استفاده کنیم...... معامله سادست....خاورمیانه مال ما یه قسمت کوچیک فقط یهودی نشین مال اونا
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
    5 0
    روسها ما را نفروشند صلوات.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس