پامپئو و اون

منابع آگاه روز پنجشنبه گفته‌اند وزیر خارجه آمریکا قرار است در روزهای آینده راهی کره شمالی شود که این اولین سفر وی بعد از دیدار رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در سنگاپور است.

به گزارش مشرق، چهار منبع آگاه روز پنجشنبه به یک روزنامه انگلیسی گفته‌اند «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا قصد دارد هفته آینده برای رایزنی درباره برنامه‌های کره شمالی در خصوص خلع سلاح هسته‌ای، راهی این کشور شود.

روزنامه فایننشال‌تایمز با گزارش این خبر افزود «پامپئو» دیدار خود با همتای هندی‌اش در واشنگتن در روز ۶ جولای را لغو کرده تا به پیونگ‌یانگ سفر کند. این سفر، بعد از دیدار «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی در روز ۱۲ ژوئن در سنگاپور، اولین بازدید پامپئو از کره شمالی خواهد بود.

پامپئو: کره شمالی همچنان تهدید هسته‌ای است

پامپئو روز چهارشنبه در نشستی در مجلس سنا گفت اطمینان دارد کره شمالی از تمایل آمریکا درباره اینکه چه گستره‌ای از خلع سلاح مطلوب محسوب می‌شود آگاه است.

اظهارات ترامپ پس از دیدار با رهبر کره شمالی درباره رسیدن به یک «توافق جامع» با این کشور در زمینه عاری‌سازی شبه‌جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای، انتقادات تند تحلیل‌گران مسائل امنیت ملی در آمریکا را در پی داشته است. 

این توافق در حالی از سوی ترامپ «جامع» خوانده شده که در آن اشاره‌ای به ساز و کارهای لازم برای گرفتن سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک از کره شمالی نشده است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    5 0
    مشرق جان سخنان خطرناک سفیر فرانسه در اسراییل رو دیروز پوشش ندادی! عملا بیلان کاری اروپا رو برای ایران لو داد در مذاکرات با ایران یک تاکتیک هست برای اینکه ایران فرصت خروج از برجام رو هم از دست بده و ناگهان با اوج تحریم ها مواجه بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس