کد خبر 869311
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶
ایران

عنوان بهترین تیم دفاعی جام جهانی روسیه، هنوز در اختیار بازیکنان منظم تیم کی‌روش است.

به گزارش مشرق، عملکرد دفاعی ایران در جام جهانی،‌ تحسین بسیاری را برانگیخت. ایران در سه بازی این جام و روبروی اسپانیا و پرتغال گلزن، مجموعا دو گل خورد و بهترین خط دفاعی گروه را داشت. پرتغال و مراکش ۴ و اسپانیا، ۵ گل در این گروه خوردند.

 

۱۴۹ عملکرد موفق دفاعی، ایران را لیست بهترین تیم‌های حاضر در روسیه قرار داده است. بلژیک گلزن‌ترین تیم و اسپانیا، همزمان صاحب عنوان بیشترین حمله و بیشترین پاس است. دربخش بهترین خطوط دفاعی هم ایران، به عنوان بهترین تیم جام قرار دارد. ایران که تا قبل از بازی با پرتغال هم این عنوان را در اختیار داشت، با ۴۲ عملکرد دفاعی موفق مقابل قهرمان اروپا همچنان صدرنشین ماند. رکورد بیشترین عملکرد دفاعی موفق در یک مسابقه هم در اختیار ایران با ۷۳ واکنش دفاعی مقابل اسپانیاست.

به لحاظ فردی هم سعید عزت اللهی با ۱،۵ بلاک در هر بازی، دهمین بازیکن برتر مسابقات در این زمینه بوده و علیرضا بیرانوند با ۷۷،۸ درصد سیو موفق هشتمین دروازه‌بان جام است. در زمینه نمرات هم بیرانوند از سایت هوزکورد، نمره ۷،۰۳ را گرفته و بعد از اوچوآ، اشمایکل و اوسپینا، در رده چهارم بهترین دروازه‌بان‌های جام جهانی قرار دارد.

همانطور که کارشناسان شبکه‌های مختلف تلویزیونی در سراسر دنیا هم از دفاع ایران تمجید کردند، عملکرد دفاعی ایران یکی از بهترین‌های دنیا بود اما در حمله، ایران کارنامه چندان موفقی نداشته است. ایران با دو گل زده، پنجمین خط حمله ضعیف جام جهانی بوده و هر ۴ تیمی که از ایران کمتر گل زده‌اند، یک بازی هم کمتر کرده و شانس عبور از تیم ملی را دارند. در زمینه بیشترین شوت هم ایران چهارمین تیم ضعیف جام بوده و باز هم، لهستان و پاناما و کاستاریکا در بازی سوم‌شان فرصت عبور از ما را دارند. در شوت‌های داخل چارچوب ایران سومین و در شوت‌های بلاک شده، دومین تیم ضعیف جام محسوب می‌شود. ایران در تمام طول جام جهانی، فقط ۴ شوت داخل چارچوب و ۲ شوت بلاک شده داشت و بقیه ضرباتش از اطراف دروازه بیرون رفتند.

تعداد حملات کم اما تاثیرگذار، سبک بازی تیم ملی در جام جهانی بود. سبکی که ایران را همزمان در صدر جدول موفقیت دفاعی و قعر جدول موفقیت تهاجمی قرار می‌دهد. ایران در دقت پاس هم خیلی تیم موفقی نبوده و بجز سامان قدوس که دقایق کمی بازی کرده،‌ فقط امید ابراهیمی بیش از ۸۰ درصد پاس موفق به ثبت رسانده و حاج‌صفی، امیری، جهانبخش، طارمی، رضاییان و آزمون پاس‌های صحیح‌شان کمتر از ۷۰ درصد بوده است.

ایران جام جهانی قبل بد دفاع نکرد اما حمله چندانی روی دروازه حریف نداشت، این دوره دفاعش کم نقص‌تر و حملاتش روی دروازه اسپانیا و پرتغال جدی‌تر شده بود و شاید دور بعد، با ادامه این مسیر و ظهور چند ستاره جدید، بتواند مثل دفاع در حمله هم به یک تیم دقیق و کم نقص تبدیل شود.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس