رادیو تجلیل از صادق عبداللهی

حمید شاه آبادی معاون صدا درباره حوزه طنز اظهار کرد: اگر طنز نباشد نمی توان زندگی کرد و طنز قطعا یکی مولفه های شاد و خوب زیستن است و مانند اکسیژن می ماند. ما هم مثل همه افراد به خنده احتیاج داریم .

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - معاون صدا در اختتامیه فصل چهارم مسابقه «یک،دو صدا» که در تجلیل از صادق عبداللهی(نویسنده صبح جمعه با شما ) برگزار شده بود ،گفت: اگر طنز نباشد نمی توان زندگی کرد و طنز قطعا یکی مولفه های شاد و خوب زیستن است و مانند اکسیژن می ماند.حمیدشاه آبادی(معاون صدا)، سعید بیابانکی، داوود منفرد، عباس محبی، حسین رفیعی، علیرضا جاویدنیا، مرضیه صدرایی، محمد جعفر محمدزاده( مدیر رادیو ایران)، صادق رحمانیان ( مدیر رادیو فرهنگ)، یدالله گودرزی ( مدیر گروه فرهنگ اندیشه رادیو ایران ) و جمعی از مدیران و کارکنان رادیو در این برنامه که استودیو یک در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد، حضور داشتند.در ابتدای مراسم صدای مرحوم صدر الدین شجره که چندی قبل به همراه داوود نماینده و فاطمه آل عباس داوری تست «یک ،دو صدا » را بر عهده داشتند، پخش شد.حمید شاه آبادی معاون صدا درباره حوزه طنز اظهار کرد: اگر طنز نباشد نمی توان زندگی کرد و طنز قطعا یکی مولفه های شاد و خوب زیستن است و مانند اکسیژن می ماند. ما هم مثل همه افراد به خنده احتیاج داریم .


او ادامه داد: رادیو در دهه ۷۰ در مقایسه با تلویزیون در طنز جایگاه ویژه ای داشت. مقام معظم رهبری هم در آن سال ها طنز رادیو را در مقایسه با تلویزیون فاخر می دانستند. البته تلویزیون در این سال ها در حوزه طنز رشد کرد و رادیو هم به صورت کمی و کیفی ارتقا جدی پیدا کرد. در حال حاضر رادیو ایران چهار یا پنج برنامه طنز دارد و شبکه های رادیویی دیگر هم در این حوزه تلاش می کنند.او در پایان گفت: قطعا جای کار زیادی در حوزه ی طنز داریم و برای شکوفایی این فضا باید نسلی را تربیت کنیم و آموزش دهیم، از طرفی مسئولان سعه صدر را بالا ببرند تا بتوانیم کارهای شایسته و فاخر ارائه شود.محمد جعفر محمدزاده، مدیر رادیو ایران در ادامه برنامه به حوزه طنز اشاره کرد و گفت:مقام معظم رهبری در گذشته برنامه «صبح جمعه با شما» را به عنوان برنامه هنرمندانه و یکی از نعمت های خدا می دانستند.

او با بیان اینکه طنز باید به اصلاح و بهبودی جامعه منجر شود ،اضافه کرد : گرچه مبنای طنز شوخ طبعی و خنده است اما گاهی از سر شادمانی نیست و قطره اشکی را جاری می کند.طنز یکی از مهمترین موضوعات ادبیات فارسی است. که به عنوان یکی از رویکردهای جدی رادیو ایران در گروه ورزش و تفریحات تولید می شود.مدیر رادیو ایران به برنامه های جدید این شبکه در تابستان اشاره کرد و گفت: برخی برنامه ها به صورت هفتگی پخش می شود . همچنین مسابقه «یک، دو صدا »به صورت روزانه پخش می شود که مخاطبان زیادی دارد. برنامه «مجله طنز رادیویی» در تابستان روزهای پنجشنبه ساعت ۱۹به روی آنتن می رود. «صبح جمعه با شما »هم که جمعه ها به روی آنتن می رود از همین هفته عصر ها به صورت گلچین پخش می شود. همچنین برنامه «کوی نشاط »روزهای پنجشنبه و یک برنامه به شکل طنز کوتاه ساعت ۱۰:۱۰ دقیقه به مدت ۱۰ دقیقه پخش می شود.


سعید بیابانکی، شاعر طنز پرداز در ادامه مراسم در باره مسابقه «یک ،دو صدا »گفت: حضور من در مسابقه «یک ،دو صدا »به عنوان داور بسیار ارزشمند بود . ما در این برنامه استعداد های درجه یک را کشف کردیم و امیدواریم این افراد به سرمایه های گرانسنگ رادیو تبدیل شوند.او ادامه داد: به اعتماد مدیران رادیو سعی کردیم،.واژه «استندآ پ کمدی »را با عنوان «برپاخند» در برنامه های طنز رادیو ایران تکرار کنیم .من واژه «برپاخند» را پیشنهاد کردم تا جایگزین« استندآپ کمدی» شود . اما فعلا در رادیو ایران سعی کردیم این واژه را به کار ببریم و حتی برخی جاها این واژه شنیده شده که از ابتکار رادیو ایران است.
گروه ورزش و تفریحات رادیو ایران کلیپی را که در آن ترانه های قدیمی بازسازی شده بود را پخش کردکه می توان ترانه قدیمی ماشین مشتی ممدلی اثر سیدجواد ولی زاده که یکی از مدیران رادیو بوده اشاره کرد این اثر به همت علیرضا امینی و صدای سعید اسماعیل زاده و وحید صابری اجرا شد.
همچنین در ادامه مراسم از کتاب طنز ایرانی که که گزیده ای از متون برنامه های طنز رادیویی است با حضور صادق رحمانیان، مدیر رادیو فرهنگ، یدالله گودرزی، مدیر فرهنگ و اندیشه رادیو ایران و محمود اکرامی فر شاعر و پژوهشگر و رونمایی شد.
سپس برگزیدگان مسابقه یک، دو و صدا با حضور مرضیه صدرایی، حسین رفیعی، سعید بیابانکی(داوران) و حمید شاه آبادی (معاون صدا) معرفی شدندکه اسامی برگزیدگان فصل چهارم عبارتند از: نوشین نثاری، مهشید حسینیان، پریسا توتونچیان و مریم هاشمی.

در پایان مراسم نیز کلیپی درباره صادق عبداللهی، نویسنده طنز برنامه صبح جمعه با شما پخش شد که هنرمندان رادیو درباره او صحبت کرده بودند و محمد جعفر محمد زاده، فرهنگ جولایی و حمید شاه آبادی از صادق عبداللهی تجلیل و به او لوحی اهدا کردند. همچنین پوستر فصل پنجم مسابقه یک، دو صدا با موضوع طنز نیز در این مراسم رو نمایی شد.همچنین اختتامیه فصل چهارم مسابقه یک، دو صدا به صورت پخش زنده و تصویری همزمان از سایت رادیو ایران پخش شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس