آرژانتین و نیجریه

اتفاق ناگوار برای تیم ملی آرژانتین رخ نداد و این تیم در آخرین دقایق دیدار مقابل نیجریه به دور بعد جام جهانی ۲۰۱۸ راه یافت.

به گزارش مشرق، آخرین دیدار تیم‌های ملی آرژانتین و نیجریه در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه از گروه D در ورزشگاه سن‌پترزبورگ از ساعت 22:30 آغاز شد و این دیدار در پایان با نتیجه دو بر یک پیروز شد و به عنوان تیم دوم به جمع 16 تیم صعود کرد.

فیلم خلاصه دیدار نیجریه و آرژانتین را اینجا ببینید


داور: جونیت چارکر از ترکیه

کارت زرد: بالوگان و اوبی میکل (نیجریه)، ماسکرانو و بانگا (آرژانتین)

کارت قرمز: -

گل: مسی دقیقه 14، روخو 86 برای آرژانتین، موزس 51 برای نیجریه

ترکیب آرژانتین: آرمانی، مرکادو، تالیافیکو (80- آگوئرو)، ماسکرانو، روخو، اوتامندی، بانگا، دی ماریا (72 -مزا)، پرز (61- پاون)، هیگواین، مسی

سرمربی: خورخه سامپائولی

ترکیب نیجریه: اوزوهو، اومرو، بالوگون، اکونگ، ایدوو، اته بو، اندیدی، موزس، میکل، موسی، ایه‌ناچو

سرمربی: روهر

نیمه اول

بازی با حملات آرژانتین شروع شد و این تیم در غیاب دیبالای نیمکت‌نشین در دقیقه 14 توسط مسی به گل رسید تا ستاره بارسلونا هم در این جام پایش به گل باز شود.

در ادامه آرژانتین باز هم حملاتی ترتیب داد و مسی یک ضربه به تیر دروازه کوبید، اما نتیجه تغییر نکرد و آرژانتین با برتری یک بر صفر در نیمه اول موقتاً از کابوس حذف فرار کرد. گل مسی، اولین گل او در جام جهانی پس از شش بازی بود. او گل قبلی‌اش را هم در جام جهانی 2014 به نیجریه زده بود.

نیمه دوم

در حالی که نیمه دوم متعادل شروع شده بود، خطای ماسکرانو در دقیقه 51 یک پنالتی را برای نیجریه به ارمغان آورد و موسی ضربه‌اش را در خلاف جهت سنگربان به گل تساوی نیجریه تبدیل کرد.

آرژانتین حملات بی‌برنامه‌ای برای جبران داشت و با وجود تایید نشدن خطای مشکوک به پنالتی برای نیجریه، نتیجه دست نخورده ماند. سامپائولی، سرمربی آرژانتین با وجود نیاز به گل فقط یک مهره موثر به نام آگوئرو را به بازی آورد و از به میدان آوردن دیبالا به جای ایگواین خودداری کرد.

در نهایت تلاش آرژانتین نتیجه داد و روخو با گلزنی در دقیقه 86 تیمش، آرژانتین را به دور بعد رساند.

در دیگر دیدار این گروه هم تیم کرواسی که با نیمکت نشینان خود به میدان آمده بود 2-1 ایسلند را برد و مقتدرانه با 9 امتیاز به عنوان صدرنشین صعود کرد و حریف دانمارک در مرحله یک هشتم نهایی شد.

آرژانتین هم با این برد 4 امتیازی شد و بالاتر از نیجریه 3 و ایسلند یک امتیازی به عنوان تیم دوم صعود کرد و رقیب فرانسه در مرحله یک‌هشتم‌نهایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس