کد خبر 868906
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷
روحانی نمایه

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: با تصمیم هیات رئیسه، سوال جمعی از نمایندگان از رئیس جمهور درباره موسسات مالی اعتباری از دستور کار مجلس خارج شد.

به گزارش مشرق، احمد امیرآبادی فراهانی، با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این جلسه موضوع سوال نمایندگان از رئیس جمهور در خصوص وضعیت موسسات مالی و اعتباری که برای دومین بار به جریان افتاده بود، بررسی و از دستور کار خارج شد.

وی در توضیح علت این مسئله گفت: با توجه به اینکه طبق آئین‌نامه داخلی مجلس ۷ روز برای پس گرفتن امضاهای متقاضیان مهلت وجود داشته، برخی نمایندگان در روز آخر امضاهایشان را به صورت تلفنی پس گرفته بودند و روز بعد، آن را به صورت مکتوب اعلام کرده بودند، لذا برداشت آقای وکیلی در این خصوص پذیرفته شد و سوال از دستور کار خارج شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: در این جلسه همچنین سوال دیگر گروهی از نمایندگان از رئیس جمهور که در پنج محور با موضوعات «ارز، قاچاق کالا، آثار برجام، بیکاری و رکود» طرح شده بود، بررسی شد.

امیرآبادی تصریح کرد: تاکنون کمیسیون اقتصادی مجلس سه بار به دولت نامه نوشته که نماینده اش را برای حضور در کمیسیون اقتصادی معرفی کند اما جواب نداده‌اند؛ بر این اساس قرار شد من با آقای امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور و کمیسیون اقتصادی مجلس هماهنگ کنم که اگر دولت از زمان گفتگوی ما، یک هفته نماینده‌اش را معرفی نکرد، این سوال مستقیما به صحن علنی ارسال شود و پس از اعلام وصول در صحن، رئیس جمهور یک ماه برای حضور و پاسخ دادن مهلت خواهد داشت.

وی یادآور شد: در این جلسه همچنین تفسیر هیئت رئیسه درباره مهلت ۷ روزه پس گرفتن امضاهای متقاضیان سوال از رئیس جمهور ارائه شد که بر این اساس، این مهلت از فردای جلسه متقاضیان با نمایندگان دولت محاسبه می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین از حضور مسئولان ارشد دولت در صحن علنی مجلس در هفته آینده برای ارائه گزارش درباره وضعیت اقتصادی کشور خبر داد و گفت: اعضای هیئت رئیسه مجلس فردا بعدازظهر نیز در جلسه اضطراری مسائل اخیر کشور را بررسی می کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ناشناس IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    29 0
    وقتی منافع ملی فدای منافع حزبی بشه وضعیت کشورمون اینطوری میشه که هیچکس بخاطر اشتباهاش نگران نیست باید شرمنده شهدا باشیم
  • IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    1 0
    خدایااااااااااااااااااااا خودت اینها رو عزل کن نمایندگان مجلس با دولته نه با ملت
  • احمدخواجوند IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    1 0
    این نمایندگان شرمنده ازروحانی این کاره نیستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس