بنیاد شهید

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بیش از ۶۷ هزار ایثارگر جویای کار داریم که ۲۴ هزار نفر از آنها تحصیلکرده و۴٣ هزار نفر زیر دیپلم هستند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مهدی ایزدی در نشست خبری افراد جویای کار در بنیاد شهید را دو دسته شامل افراد تحصیلکرده و زیر دیپلم بیان کرد و افزود: زمینه اشتغال ۱۱ هزار نفر از این افراد بر اساس سهمیه استخدامی و ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران فراهم شده است.

وی مسأله اصلی بنیاد شهید را دو موضوع اشتغال و درمان ایثارگران عنوان کرد و گفت: این دو موضوع در دستورکار قرار دارد و ما تلاش می‌کنیم این موضوعات را در اولویت قرار دهیم.
ایزدی درباره اقدامات این نهاد برای اشتغال خانواده های ایثارگران اظهار داشت: با تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، دامنه جامعه مشمول بهره مندی از اشتغال افزایش یافت که با ایجاد تغییرات در این قانون، فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد و خواهر و برادر شهدا هم به این طرح اضافه شدند.
وی اضافه کرد: تا پارسال سامانه مشخصی برای ثبت اطلاعات جمعیت بیکاران ایثارگر نداشتیم اما اکنون سامانه ای در این زمینه برای ثبت نام آنها داریم تا ضمن پالایش آمار برای رفع مشکلات آنها تلاش کنیم.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید گفت: در چند سال اخیر تمام ۲۵ درصد سهمیه استخدامی ایثارگران را استفاده کرده ایم و هیچ سهمیه ای از ما سوخت نشده است.
وی ادامه داد: در دولت دهم ۶۰۰ هزار سهمیه استخدامی داده شد که ظرفیت و سهمیه استخدامی دو دوره بعد از خود را نیز از بین برد؛ سهمیه ایثارگران بسته نشده و بخش عمده ای از آنها یعنی در ۳۰۰ هزار مورد سهمیه ایثارگران لحاظ نشد که با مشکلات زیادی مواجه شد و حتی افراد زیر دیپلم به کار گرفته شده است.
ایزدی افزود: در مجموع کل مجوز استخدامی در کشور در سال گذشته ۱۵ هزار نفر بود که بنیاد شهید به طور عادی ۶۰ تا ۸۰ هزار نفر تحصیلکرده را جذب و حتی بنیاد شهید ۱۱ هزار فرصت شغلی برای ایثارگران ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: با ایجاد صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، سال گذشته ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از بانک های عامل تسهیلات دریافت و زمینه اشتغال ۶ هزار و ۵۰۰ نفر فراهم شد.
وی گفت: کارت شناسایی ایثارگران از سال ۱۳۹۰ تمدید اعتبار شده است؛ امسال کارت های جدید برای آنها صادر شده است و کارت های قبلی تا پایان تیرماه اعتبار دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    2 0
    یا علی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس