روحانی

رئیس‌جمهور گفت: یک هزار میلیارد تومان برای تامین آب مناطق کم آب اختصاص دادیم، اطمینان می دهیم مردم در نیازمندی های روزانه مشکلی نخواهند داشت؛ در بسیاری از کالاهای اساسی نیازی به واردات نداریم.

به گزارش مشرق، حسن روحانی روز سه شنبه در همایش سراسری قوه قضاییه ، با تاکید بر اینکه ملت ایران سرو سرافراز تاریخ است و برای حفظ اسلام و ایران، جان می دهد،اظهارداشت:در شرایط پیروزی سیاسی و حقوقی هستیم اما امریکا می خواهد با جنگ روانی و اقتصادی ملت ما را بشکند.

روحانی در این همایش که با حضور سران سه قوه و مقامات عالی‌رتبه کشوری و لشگری به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دکتر بهشتی، گفت: آیت‌الله بهشتی معمار تشکیلات جدید قوه قضائیه در نظام اسلامی، سیاستمداری بزرگ و مدیری ارزشمند در دوران انقلاب و پس از آن بود  و معتقدم قوه قضائیه و مسئولان نظام هر چه به شیوه و سیره آن بزرگوار نزدیک شوند بر مقبولیت‌شان افزوده خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: دکتر بهشتی مرد حکمت، صبر، استقامت و مدیری لایق بود و در هر جمعی حضور می‌یافت، محوریت آن مجموعه را در اختیار داشت و کسی بود که شیوه آموزشی را در حوزه علمیه قم از سال 39، بنیانگذاری کرد.

روحانی اظهارداشت: دکتر بهشتی شخصیتی بود که شیوه آموزش و محیط جدید برای نوجوانان و جوانان کشور را در دبیرستان دین و دانش دنبال کرد و او را همواره به عنوان پل فقه و سیاست، پل اخلاق و حکمرانی و پل حوزه و دانشگاه می‌شناسیم که توانست مدیران ارزشمندی را در حوزه و دانشگاه و جامعه تربیت کند و امیدواریم که بتوانیم از همه بخش های زندگی او درس بیاموزیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که بیش از آنکه در خصوص اصول 156، 113 و یا 66 و اصول بعد از آنها در قانون اساسی سخن بگوییم، باید راجع به اصل 57، تأکید بیشتری داشته باشیم، افزود: اگر چه سه قوه دارای استقلال از یکدیگرند و این برای قوا یک امتیاز به شمار می‌آید، اما هر سه قوه سه شاخه یک درخت هستند و ما سه درخت مجزا به نام‌های مجریه، مقننه و قضائیه نداریم، چرا که سه نوع حاکمیت در کشور نداریم.

وی با اشاره به اینکه امروز با شرایطی که در کشور وجود دارد و با وجود بدخواهانی که در برابر ملت قرار دارند باید وحدت، همدلی، یکپارچگی و هم‌نوایی ما بیش از همیشه باشد، تأکید کرد: هرگاه ملت ایران پیروزی بزرگی را در سطح منطقه و جهان به دست آورد، دشمنان به دلیل قدرتمند بودن و تأثیرگذار بودن ملت ایران، در برابر این ملت بزرگ قرار گرفتند.

رئیس جمهور اظهار داشت: 40 سال پیش بزرگترین پیروزی بزرگ ملی ما در وقوع انقلاب اسلامی رقم خورد که در آن همه ملت در برابر استبداد و استعمار قیام کردند و پیروزی انقلاب، پیروزی یک جناح، قشر و بخشی از جامعه نبود، بلکه پیروزی استقلال و آزادی ملت ایران و برپایی جمهوری اسلامی بود.

روحانی افزود: بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، دشمنان این ملت، توطئه‌های بزرگی را انجام دادند، تا نظام جمهوری اسلامی در این کشور، استقرار نیابد و با نگاه به اینکه در چه شرایطی همه پرسی نظام و انتخابات خبرگان قانون اساسی و همه پرسی قانون اساسی در این کشور برگزار شد، می‌توان شرایط آن دوران را به خوبی دنبال کرد.

رئیس جمهور با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، تشکیل قوه قضائیه و برگزاری انتخابات مجلس در سال 58، گفت: به محض اینکه این نهادها با همه سختی‌های آن دوران تشکیل شد، دشمنان توطئه دیگری را علیه ملت، سامان دادند و این در حالی بود که از زمان تشکیل مجلس شورای اسلامی در 7 خرداد سال 59 که آخرین سلسله تشکیلات مهم در نظام بود، تا شروع جنگ تحمیلی و ظالمانه علیه ملت ایران زمان کوتاهی وجود داشت، اما ملت ایران 8 سال در برابر توطئه اجانب و بیگانگان مقاومت و ایستادگی کرد  و این توطئه را نیز خنثی نمود.

روحانی اظهار داشت: به محض اتمام جنگ تحمیلی، سازندگی در کشور آغاز شد و شرایط آرامش بر کشور حکمفرما گردید، اما دشمنان توطئه‌های جدیدی علیه ما اجرا کردند که در این راستا تحریم نفتی ایران در دوران به ثمر نشستن سازندگی‌هایی بود که مردم بعد از جنگ دنبال کرده بودند.

رئیس جمهور ادامه داد: پس از آن و عبور از توطئه‌ها در دوران سازندگی و ایجاد آرامش در کشور، دشمن در ماجرای ائتلاف علیه عراق و به اصطلاح خود آزادسازی کویت، توطئه جدیدی را مبنی بر ورود ایران به این جنگ سازماندهی کرد و این توطئه به حدی قوی بود که عده‌ای در آن دوران ایراد می‌گرفتند که چرا خالد بن ولید را در عراق تنها گذاشته‌ایم و اگر آگاهی و هوشیاری نظام و اعلام بی‌طرفی فعال جمهوری اسلامی نبود، کشور ما وارد یک درگیری بزرگ می‌شد و ملت و رهبری، مسئولان و شورای عالی امنیت ملی کشور در آن زمان آگاهانه از این مسیر پرفراز و نشیب عبور کرد.

روحانی با اشاره به اینکه پس از آن در زمان پیشرفت و تعالی ایران موضوع القاعده و 11 سپتامبر پیش آمد که باز هوشیاری و آگاهی مردم و نظام مانع از توفیق دشمن در توطئه‌افکنی علیه ملت شد، افزود: آنها با این بهانه جنگ را برافغانستان تحمیل کردند و در نوبت بعد میان ایران و عراق تردید داشتند تا بالاخره به عراق حمله کردند و پس از حضورشان در عراق در ادامه توطئه‌افکنی علیه ملت ایران، موضوع پرونده هسته‌ای را مطرح کردند و به این واسطه دروغ‌های بی‌شماری علیه ایران مطرح نمودند و همه چیز برای اینکه در تابستان 82، پرونده هسته‌ای ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ببرند و تحت فصل هفتم منشور ملل متحد جنگ جدیدی را به ما تحمیل کنند، آماده بود که با هوشیاری ملت این توطئه نیز خنثی شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید تاریخ را ورق بزنیم و ببینیم که آمریکا چگونه در مقطعی که ملت ایران در مسیر پیشرفت قرار گرفت علیه این ملت توطئه کرده و ما چگونه از آن عبور کردیم، گفت: دشمنان هرگز ما را رها نکرده و در مقاطع بعدی با بهانه‌های مختلف پرونده ایران را به شورای امنیت بردند و توانستند تحریم‌های ظالمانه‌ای را به ما تحمیل کنند و این در حالی است که هدف آنها از سال 58 تا به امروز پایان‌دادن به انقلاب اسلامی و تسلیم شدن ملت ایران در برابر استکبار بوده است.

روحانی تأکید کرد: استکبار جهانی و صهیونیسم ، وجود ایران اسلامی توانمند و قدرتمند را تهدیدی بزرگ برای اهداف خود می‌بیند و به دنبال آن است که با آن مقابله کرده و او را از پیش پا بردارد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ملت ایران در طول سال‌های متمادی، فراز و نشیب‌های فراوانی را تحمل و در برابر فشار دشمنان ایستادگی کرده است، گفت: دشمنان می‌خواستند کاری کنند که ما قبول کنیم که نباید فرآیند هسته‌ای صلح‌آمیز و تحقیقات هسته‌ای داشته باشیم و به یک بیان دیگر می‌خواستند بگویند، پرونده هسته‌ای ایران، پرونده‌ای علمی، تکنولوژی و اقتصادی نبوده، بلکه یک پرونده امنیتی است و در طول این سال‌ها آمریکا و همه حامیان او می‌خواستند بگویند، پرونده هسته‌ای ایران امنیتی بوده و ادامه این راه برای ایران از دیدگاه قوانین بین‌المللی نامشروع است.

وی تأکید کرد: آمریکایی‌ها به دنبال امنیت‌زایی برای پرونده ما و مشروعیت‌زدایی از پرونده هسته‌ای ایران بودند، اما ملت، رهبری و مسئولین کشور در برابر این توطئه بزرگ نیز پیروز شدند و ما در دنیا این موضوع را به کرسی نشاندیم که پرونده هسته‌ای ایران امنیتی نیست و هیچگاه صلح و امنیت را تهدید نمی‌کند و هرگز جایگاه ایران در فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد قرار ندارد.

رئیس جمهور ادامه داد: ما به دنیا اعلام کردیم که حق ندارند، فعالیت هسته‌ای ملت ایران را نامشروع جلوه دهند و توانستیم به اهداف خود دست پیدا کنیم و امروز پرونده ایران در دنیا یک پرونده امنیتی نیست و در قطعنامه 2231 به دنیا اعلام شده که ایران حق غنی‌سازی دارد و این یک دستاورد بزرگ ملی است.

روحانی با بیان اینکه علاوه بر اینکه از پرونده هسته‌ای، امنیت‌زدایی کردیم و آن را از فصل 7 خارج کرده و ثابت نمودیم غنی‌سازی حق قانونی ایران است؛ باید تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر ما تحمیل کردند نیز برداشته می‌شد، اظهار داشت: ما توانستیم رفع تحریم‌ها را نیز به کرسی بنشانیم و براساس قطعنامه 2231 این تحریم‌ها مشروع نیست و آنچه امروز در برابر ما قرار دارد، تحریم‌های یکجانبه آمریکاست که می‌خواهد آنها را فراسرزمینی کند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ما از سال 94 شرایط جدیدی یافته و از پیچ خطرناکی عبور کردیم و توانستیم تولید و فروش نفت و حق ملت برای تجارت با دنیا را بازپس بگیریم و کشورهای جهان را برای سرمایه‌گذاری به ایران دعوت کنیم، گفت: البته این موفقیت‌ها، هرگز برای صهیونیست‌ها و افراطی‌های آمریکا خوشایند نبوده و هرگز صهیونیست‌ها، آمریکا و برخی کشورهای منطقه که امروز سینه‌چاک اعمال تحریم علیه ایران هستند، دوست ایران نبوده و به دنبال ضربه زدن به این ملت هستند.

روحانی با بیان اینکه پس از سال 94 تلاش دشمنان بر شکستن توافق هسته‌ای بود و اولین توطئه آنها این بود که کاری کنند، ایران خودش از توافق خارج شود، اظهار داشت: آمریکایی‌ها همه گونه بهانه‌جویی کردند و تعهداتشان را زیر پا گذاشتند تا بتوانند ایران را مجبور کنند که از این توافق خارج شود و تحریم‌ها مجدد برگشته و پرونده ایران، پرونده امنیتی قلمداد شود ، اما نتوانستند ما را وادار کنند که از این توافق خارج شویم.

رئیس جمهور ادامه داد: مسیر دیگری که آنها در پیش گرفتند این بود که آژانس را وادار کنند که اعلام کند که ایران به طور کامل به تعهدات خود عمل نمی‌کند و در این راستا نیز رایزنی‌های فراوانی را با مدیر کل آژانس داشته و اقدامات و فشارهای فراوانی را اعمال کردند تا بتوانند آژانس را متقاعد کنند ایران یک تخلف و عدم همکاری داشته است، اما سازمان انرژی اتمی، وزارت خارجه، وزارت دفاع و سایر مسئولان کشور با هنرمندی، دقت و هوشیاری و در عین حال ایستادگی بر منافع کشور اجازه ندادند که آنها در این توطئه نیز موفق شوند.

روحانی خاطر نشان کرد: طرح سوم آمریکایی‌ها این بود که اروپایی‌ها را راضی کنند تا با هم از این توافق خارج شوند و ماه‌ها روی آن کار کردند اما در این راه هم ناموفق بودند و نه اتحادیه اروپا یعنی نه 28 کشور و نه 3 کشور بزرگ اروپایی، زیر بار این موضوع نرفته و آمریکا در این طرح هم ناموفق بود.

رئیس جمهور گفت: خروج آمریکا از برجام آن هم پس از یک سال و نیم هیاهو چهارمین و بدترین و مفتضح‌ترین گزینه آمریکایی‌ها بود که آبروی آنها را نیز برد و امروز تنها دو الی 3 کشور از این اقدام حمایت کردند.

روحانی با بیان اینکه اکثریت قاطع کشورهای دنیا خروج آمریکا از برجام را اقدامی غیرقانونی و زیرپا گذاشتن قطعنامه شورای امنیت و مقررات بین‌المللی می‌دانند، افزود: عملکرد مدبرانه جمهوری اسلامی، آمریکایی‌ها را مجبور کرد که با بالاترین هزینه از برجام خارج شوند. تازه همه امید آمریکایی‌ها از خروج از برجام، این بود که ایران نیز با فاصله اندکی از برجام خارج شود و آنها به آرزوی بزرگ‌شان برای ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل و قرار گرفتن این پرونده ذیل فصل 7 منشور ملل متحد برسند و براساس آن همه کشورهای دنیا را مجاب کنند که ایران را تحریم کنند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز در یک شرایط پیروزمندانه سیاسی و حقوقی در دنیا قرار دارد، اظهار داشت: البته آمریکایی‌ها امروز نیز مثل همیشه به دنبال آن هستند تا پس از شکست، با اتخاذ شیوه‌ای دیگر قدرت و ابهت ملت ایران را در هم بشکنند.

روحانی با طرح این سوال که آیا آمریکایی‌ها خواهند توانست در جنگ روانی، اقتصادی و سیاسی که علیه ملت ایران به راه انداخته‌اند، پیروز باشند، تصریح کرد: ملت غیور ایران بارها اثبات کرده که برای دفاع از اسلام و ایران حاضر است جان، خون و آبروی خود را فدا کند. در این چند روز دیدیم که وقتی نام ایران در یک رقابت ورزشی مطرح شد، همه یک صدا از ایران و هنر و توانمندی ایران سخن گفته و حمایت کردند و شاهد یکی از موفق‌ترین دوره‌های فعالیت‌های ورزشی در تاریخ کشورمان بودیم.

رئیس جمهور ادامه داد: این موفقیت که در سایه هماهنگی و تلاش به دست آمد و دل همه مردم را شاد کرد، گواه آن است که مردم ایران از ایران و از منافع اساسی و ملی خود یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی دست برنخواهند داشت و این خواسته کل ملت است.

وی خاطر نشان کرد: آنچه در این چند روزه و در متن و حاشیه این رقابت‌های ورزشی رخ داد یک نماد و علامت از سوی ملت ایران به دنیا بود که این ملت از ایران، انقلاب و ارزش‌هایش دست برنمی‌دارد.

رئیس جمهور با طرح این سوال که حال باید ببینیم، آمریکا در شرایط جدید در برابر ملت ایران چه می‌کند، گفت: امروز در قوای مختلف نظام مسئولیت سنگینی بر عهده ماست، چرا که آمریکایی‌ها یا دشمنان دیگر این نظام، در وهله اول روی در هم شکستن اعتماد و امید مردم سرمایه‌گذاری کرده اند.

روحانی اضافه کرد: اگر امید و اعتماد در مردم زنده بماند، هر مشکلی قابل حل و فصل است، اما اگر آینده را سیاه ببینیم و با سیاه‌نمایی بخواهیم پیش برویم، معلوم نیست چه خواهد شد. یکی از توطئه‌های دشمن برای ضربه زدن به امید مردم به آینده و اعتماد آنها به نظام، این است که به اذهان عمومی القاء کنند قضات در ایران تحت تأثیر پول، جناح، حزب، مذهب یا قومیت هستند و مستقل نیستند و لذا بسیار مهم است که در این زمینه‌ها بهانه‌ای به دست دشمن ندهیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز اگر می‌خواهیم اعتماد بین مردم و نظام افزایش یابد، یکی از موثرترین دستگاه‌ها و افراد در این زمینه قوه قضائیه، قضات شریف و پرتلاش و مسئولین شریف قضایی هستند. شاید استثناهایی وجود داشته باشد، اما نباید این تخلفات موردی به همه قوه قضائیه تسری یابد، چرا که اگر اعتماد به قوه قضائیه از بین برود، اعتماد مردم به نظام و قوای دیگر نیز در هم خواهد شکست.

روحانی با بیان اینکه امروز نیاز به امید داریم، تصریح کرد: سیاه‌نمایی اساساً و در ذات خود نیز کار نادرست و غلطی است و در برخی اشکال، اقدامی مجرمانه نیز به حساب می‌آید. تهمت زدن و شخصیت و آبروی افراد را زیرپا گذاشتن گناه بزرگ و نابخشودنی است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: امروز قضات باید سیاه‌نمایی را همچون همیشه سیاه‌نمایی ببینند و اجازه ندهند که سیاه‌نمایی‌ها درباره نظام مردم را از آینده ناامید کند، دادستان‌های کشور، امروز وظیفه سنگین‌تری برعهده دارند. رسیدگی به تخلفات کسانی که آشکارا درباره آینده سیاه‌نمایی کرده و تلاش می‌کنند امید مردم را از بین ببرند و در این راستا به دشمن کمک می‌کنند،‌نیازی به شکایت خصوصی ندارند.

وی با بیان اینکه چرا امروز بعضی از مردم نسبت به آینده نگرانی دارند و ناامید هستند، گفت: آیا جنس در بازار کم شده است؟ آیا درآمدهای ارزی و ریالی ما کم شده است؟ درآمد امسال ما در سه ماهه نخست نسبت به مدت مشابه پارسال 50 درصد افزایش یافته و در برابر آن مخارج ما تنها 44 درصد افزایش یافته و مجموع درآمد ارزی که امسال به خزانه واریز شده بیشتر از سال گذشته است.

رئیس جمهور ادامه داد: هیچ کمبود ملموس فیزیکی در زمینه کالاها یا ارز و ریال نداریم، پس چرا نگرانی وجود دارد؟ این همان چیزی است که اقتصاددانان آن را انتظارات تورمی توصیف می‌کنند و بنده به زبان ساده‌تر آن را سیاه‌نمایی آینده و ترساندن و نگران کردن مردم حتی بیش از واقعیت نسبت به آینده می‌نامم.

روحانی اظهار داشت: متأسفانه عده‌ای افراد ناآگاه نیز همراه دشمن شده و چند درصد نگرانی جزیی را به یک نگرانی کلی و گاه حتی صد در صدی تبدیل می‌کنند. امروز در خدمت شما مسئولان شریف قوه قضائیه و ملت بزرگ ایران می‌گویم که مردم تحت هیچ شرایطی برای تأمین نیازمندی‌های ضروری و روزمره خود مشکل نخواهند داشت.

رئیس جمهور تصریح کرد: بسیاری از کالاها مثل گندم، روغن و شکر یا به اندازه کافی در داخل تولید می‌شوند و یا به اندازه کافی تأمین و ذخیره شده‌اند و هیچ نگرانی وجود ندارد. اگر نیازی هم به کالایی باشد، حتماً فوری وارد خواهد شد. ارز در بازارهایی که عده‌ای در برخی کوچه پس کوچه‌ها ایجاد کرده‌اند، هر قیمتی هم پیدا کند مردم مطمئن باشند که برای تأمین نیازهای روزمره‌شان ارز رسمی کافی تخصیص خواهد یافت.

روحانی خاطر نشان کرد: زمانی رسانه‌های دشمن تلاش می‌کنند تا مردم را نگران کنند که این مأموریت آنهاست، اما در این شرایط از دوستان، توقع بیشتری می‌رود؛ اصحاب رسانه، خطبا، تریبون‌دارها، نمایندگان مجلس و قوه قضائیه همه باید دست به دست هم دهیم تا امید و اعتماد مردم را حفظ و از مشکلات عبور کنیم.

رئیس جمهور با تأکید چندباره بر اینکه اگر امید و اعتماد مردم حفظ شود، آمریکا قادر به شکست ایران نخواهد بود، گفت: باید اولویت‌ها را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهیم و اجازه ندهیم در هیچ تریبونی، تهمت و افترا و تخریب حاشیه امن داشته باشد؛ اگر می‌خواهیم نظام را حفظ کنیم این یکی از مهم‌ترین وظایف ماست.

وی افزود: انتقاد دلسوزانه آزاد است، اما تخریب به هیچ وجه سازنده نیست و آثار خطرناک آن امروز بیش از هر زمان دیگری است.همه دستگاه‌های قانونی و فرهنگی کشور، باید در کنار هم برای حفظ اعتماد و امید مردم و جلوگیری از تخریب آن تلاش کنند.

رئیس جمهور اظهارداشت: مسئولان قوه قضائیه به عنوان کسانی که پرچم عدالت را بردوش دارند، باید بیش از دیگران در زمینه حفظ امید و اعتماد مردم  احساس مسئولیت داشته باشند؛ شما قضات و دادستان‌های محترم کشور پاسداران جامعه سالم هستید و باید کاری کنید که هیچ مجرمی احساس امنیت نکند و از سوی دیگر هیچ انسانی نیز حتی زمانی که به عنوان متهم در دادگاه حضور دارد، پیش از اثبات جرم نباید احساس ناامنی کند.

روحانی با بیان اینکه احساس امنیت زمینه‌ساز ارتقاء امید و اعتماد است و این مسئولیت سنگین بیش از هر کس دیگر بر عهده شما مسئولان قوه قضائیه است، تصریح کرد: امروز اقتصاد کشور نیاز به یک حرکت جدی دارد و این شما هستید که بهتر از هر کسی می‌توانید فضای کسب و کار را رونق بخشید و تقویت کنید.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: اگر مردم ببینند که فضای کسب و کار فضای سالمی است و به هر تخلفی فوراً رسیدگی می‌شود، امنیت در این فضا ارتقاء می‌یابد. چه اشکالی دارد امسال که آمریکایی‌ها، عزم خود را جزم کرده اند تا به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند، همه قضات تصمیم بگیرند که در هر هفته چند ساعت بیشتر کار کنند تا سریع‌تر به پرونده‌های اقتصادی رسیدگی شود.

روحانی گفت: در جنگ اقتصادی که به ما تحمیل شده است این شما قضات هستید که می‌توانید امنیت و اعتماد عمومی را ارتقاء دهید. حدود 6 میلیون ایرانی در خارج از کشور زندگی می‌کنند که بسیاری از آنها سرمایه های کلانی دارند که اگر فضای داخلی کشور را امن بیابند این سرمایه‌ها را به داخل کشور منتقل می‌کنند.

رئیس جمهور اضافه کرد: حداقل می‌توانیم تدابیری اتخاذ کنیم تا این افراد هر کس که هستند بدون هیچ مشکلی برای دیدن خانواده‌شان به کشور بیایند و بازگردند. گسترش توریسم یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد اشتغال سریع و درآمدزایی است. اگر این حدود 6 میلیون ایرانی سالی 2 بار به ایران بیایند و بدون مشکل بازگردند، طبیعتاً گردش مالی خوبی ایجاد شده و مشاغل زیادی نیز در زمینه توریسم ایجاد خواهد شد.

روحانی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم آمریکایی‌ها را در تبلیغات و جنگ روانی شکست دهیم باید فضا را بازتر کنیم و اجازه دهیم ایرانی‌های خارج از کشور به راحتی به داخل سفر کنند تا در بازگشت هر کدام یک سفیر و مبلغ برای جمهوری اسلامی ایران باشند.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه اگر می‌خواهیم به مردم اطمینان دهیم که ارز کافی در کشور وجود داشته و هر جا لازم بوده به اندازه کافی تخصیص یافته است، بهترین وسیله برای این کار استفاده از فضای مجازی است، تصریح کرد: به مسئولان دستور داده‌ام هر مقدار ارز که برای تأمین کالا تخصیص می‌یابد، با ذکر جزئیات درباره میزان ارز تخصیص یافته و کالایی که قرار است وارد شود، در فضای مجازی منتشر شود.

وی خاطر نشان کرد: پیروزی ملت ایران در برابر دشمن فقط در سایه امید و اعتماد حاصل می‌شود و در تمام مقاطع حساس گذشته مثل انقلاب، جنگ تحمیلی و تحریم‌ها نیز با تکیه بر امید و اعتماد عمومی بر دشمن پیروز شدیم. دولت یازدهم نیز در آغاز کار تنها با تکیه بر امید و اعتمادی که در مردم ایجاد شده بود، توانست اقتصاد را سامان داده و تورم را مهار کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه حرف و عمل مسئولان در حفظ و ارتقای امید و اعتماد بسیار مؤثر است، گفت: هر سه قوه و همه ارکان نظام باید تحت رهبری مقام معظم رهبری امید، اعتماد و انسجام عمومی را ارتقاء دهند. در همین راستا و بنا به دستور مقام معظم رهبری، جلسات هفتگی مشترک بین سه قوه برگزار می‌شود که در جلسات اول و دوم آن مصوبات خوبی به دست آمد که همه آنها نیز مورد تأیید رهبری بودند و برای اجرا ابلاغ شده‌اند.

روحانی اظهار داشت: امید به دولت به این و آن نیست؛ صرفاً کسب رضایت خدا و رضایت عمومی مردم مد نظر ماست و در این مسیر با همکاری، حضور و فداکاری مردم به گونه‌ای کشور را اداره و از مشکلات عبور خواهیم کرد که آن دسته افرادی که می‌خواستند جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار نشود، شاهد بزرگترین جشن پیروزی انقلاب در چهلمین سالگرد آن باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    خاک بر سرت مشرق
    • علی IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
      خاک بر سر خودت
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
      8 127
      با ادبه کی بودی تو آخه
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
      20 0
      فقط یک ناقص العقل حرفهای حسن روحانی را باور می کند
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    13 60
    آقای روحانی من به شما رای ندادم ومی دونستم فکر اقتصادی ندارید ولی شما را حمایت میکنیم انشااله منافقین وآمریکا نابود خواهند شد.روحانی حمایتت میکنیم
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
      40 0
      آخه تابلو کی نمیدونه ارتش به ظاهر سایبری دولت یه سری آدم احیر کرده دارن خط میدن تو سایتها پرسه میزنن حمایت از دولت تاکارآمد میکنن .....خودتی
  • پمپو IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    1 0
    ماشین بی ماشین .باید بیشتر کار کنید اقایون مسئول و اگر نه ماشین بی ماشین
  • رسا IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    22 0
    آقای روحانی باز داری قضیه گوجه فروش سر کوچه رو به زبان جدیدی بازنویسی می کنی
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
      6 0
      مقايسه حسن روحاني و عملكرد و توانايي و سوادش با دكتر محمود احمدي نژاد با انهمه جديت و تعهد و تخصص نهايت بي خردي و بي انصافي است
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    21 0
    آهان !!يعني از گرسنگي و تشنگي نميميريم نون و اب گيرمون مياد!!!!!خيالمون راحت
  • عباس IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    35 0
    ارباب وعده ها
  • yamin IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    28 0
    ما را به خیر تو امید نیست .... جوون مادرت شر مرسان!!!!!
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    28 0
    روحانی استعفا بده هم ما که بهت رای ندادیم هم اونایی که بی عقلی کردن بهت رای دادن ازت راضی نیستن!
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
      0 8
      از طرف خودت حرف بزن متحجر
  • GB ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    2 8
    ان شاءالله امسال، سال رونق اقتصادی خواهد شد، امید، امید، سخن، انگیزه و.... خدابا توکل به تو، بغض شده چیزهایی تو گلوی مان، سرزمینم......
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
      6 0
      امسال سال رونق اقتصادی خواهد بود؟ آیا این یک داستان تخیلی - اقتصادی است؟
  • محمد DE ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    8 0
    از این حرفا زیاد شنیدیم، ولی نشد آنچه که گفته شد، نشد حاج آقا
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    10 0
    راستگو ترین!!! رییس جمهور ایران
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    12 0
    باید نباید هست خواهد بود داریم زمان بر است ووووو پنج سال گذشت مگر انسان چقدر عمر دارد.
  • شاهد IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    15 0
    سواره را غم پیاده نیست سیر را غم گرسنه 4 درصدی چه میفهمد از مشکلات ملت
  • ا IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    6 0
    بعضی موقع ها با خودم فکر می کنم ای کاش به مقامات دسترسی داشتم و چند تا حرف حساب می زدم ولی بعد پشیمون و نا امید از این که آیا گوش شنوایی و مسئول خدا شناسی هست . بگذریم . خوب آقای روحانی دیگه چه خبر ؟؟!!
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    11 0
    آقای روحانی امروز سخنرانی کردند خیلی خسته شدند بهتره چند روزی برن مناطق خوش آب وهوا استراحت کنند.
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    13 0
    کمبود نیست فقط در سرعت گرانی کالاها از محمود جلو زدید که باید در رکورد گینس ثبت شود
  • FR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    8 0
    یا خدا ! هرموقع این یارو میگه یه قولی میده 4 ستون بدنم میلرزه
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    2 0
    با این جمله حضرت عالی آرامش گرفتیم پاداش این جمله آرامشبخش یکباردیگر برای تفریح بروید توچال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس