ایران و اسپانیا

تیم ملی پرتغال در 6 دوره حضور در جام های جهانی در دیدارهای سوم مرحله گروهی نتایجی متفاوت کسب کرده و سابقه باخت به یک تیم آسیایی را هم دارد!

سرویس ورزش مشرق – سومین دیدار تیم ملی پرتغال در دور گروهی جام جهانی 2018 امشب رودرروی تیم ملی فوتبال کشورمان برگزار می شود. این تیم در 6 دوره قبل که موفق شده به این رقابتها راه پیدا کند فقط در 3 بازی توانسته بازی سومش را با برد پشت سر بگذارد!

* جام جهانی 1966 – انگلیس؛

تیم ملی پرتغال در اولین حضور خود در جام جهانی 1966 انگلیس در دیدار سوم باید با برزیل دیدار می کرد که در نهایت موفق شد قهرمان دور قبل و مدافع این عنوان در جام را با نتیجه 1-3 شکست بدهد. پرتغال در آن دور به مرحله بعد راه یافت و برزیل را حذف کرد! اوزه بیو که رونالدوی عصر خودش بود با درخشش در آن جام پرتغال را به رتبه سومی جهان رساند.

* جام جهانی 1986 – مکزیک؛

تیم ملی پرتغال پس از 20 سال دوری از جام جهانی در سال 1986 به مکزیک رفت ولی در دیدار سوم مرحله گروهی به مراکش باخت و حذف شد! شیرهای اطلس موفق شدند 3-1 این تیم را شکست بدهند.

* جام جهانی 2002 – کره و ژاپن؛

تیم ملی پرتغال در جام جهانی 2002 پس از 16 سال غیبت بازی سوم خود را با یکی از دو میزبان جام برگزار می کرد. کره جنوبی این تیم را با نتیجه 1-0 شکست داد تا پرتغال از گردونه جام بیرون برود. پرتغال در آن دوره در دور گروهی فقط لهستان را شکست داد و با دو باخت به خانه برگشت!

* جام جهانی 2006 – آلمان؛

تیم ملی پرتغال در جام جهانی 2006 باید در دیدار سوم در گروهی که تیم ملی کشورمان هم در آن بود با مکزیک روبرو می شد. یاران رونالدو در آن بازی با نتیجه 1-2 برنده شده و با سه برد به دور بالاتر رفتند تا در نهایت در دیدار رده بندی مغلوب آلمان میزبان شده و به رتبه چهارمی بسنده کنند.

* جام جهانی 2010 – آفریقای جنوبی؛

تیم ملی پرتغال در جام جهانی 2010 برای دومین بار باید دیدار سوم گروهی اش را با برزیل برگزار می کرد که در نهایت بازی با تساوی 0-0 به پایان رسید. پرتغال با آن یک امتیاز 4 امتیازی شد و جواز صعود گرفت ولی در دور یک هشتم اسپانیا این تیم را شکست داد تا حذف شود. فدراسیون پرتغال با آن باخت کارلوس کی روش را از سرمربیگری تیم پرتغال کنار گذاشت.

* جام جهانی 2014 – برزیل؛

تیم ملی پرتغال در جام جهانی قبل به دلیل باخت در دیدار سوم مرحله گروهی از دور رقابتها کنار رفت. این تیم که تا قبل از بازی سوم تنها یک امتیاز داشت در دیدار با تیم ملی غنا به رغم برد 1-2 با تفاضل گل کمتر نسبت به تیم آمریکا حذف شد و به خانه برگشت!

* عملکرد کلی پرتغال؛

تیم ملی پرتغال در ادوار گذشته حضورش در جام های جهانی از مجموع 6 بازی در دور سوم مرحله گروهی سه برد مقابل برزیل، مکزیک و غنا داشته. دو باخت به مراکش و کره جنوبی آسیایی را تجربه کرده و یک مساوی با غنا بدست آورده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس