کد خبر 868320
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
پرچم داعش

یک نماینده عراقی فاش کرد که آمریکا درحال آموزش هشت هزار نفر از عناصر گروه تروریستی داعش در سوریه به منظور اجرای عملیات تروریستی در عراق است.

به گزارش مشرق، «فردوس العوادی» نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق گفت: آمریکا نقشه ای برای بازگرداندن گروه داعش و کمک به آن برای اشغال برخی مناطق شمالی و غربی کشور و غرق کردن عراق در جنگی جدید و فرسودن اقتصادی این کشور را دارد. آمریکا از سرگرم بودن فراکسیون ها برای تشکیل دولت به منظور اجرای این نقشه بهره برداری می کند.

وی افزود: همه تحرکات آمریکا به طور کامل منجسم با اطلاعاتی است که الحشد الشعبی آن را اعلام کرد. براساس این اطلاعات، هواپیماهای آمریکایی در مناطق و پادگان هایی که گروه تروریستی داعش در آنجا حضور دارند، فرود می آیند.

مهمترین هم پیمان آمریکا ، ترکیه است که حزب حاکم آن اذعان کرد که دلایل و مدارک پشتیبانی هوایی آمریکا از گروه جنایتکار داعش را در اختیار دارد و آمریکا درحال آموزش هشت هزار داعشی در شمال سوریه به عنوان مقدمه ای برای اجرای عملیات تروریستی در عراق و سوریه است.

بیشتر بخوانید:

پیام آمریکا به تروریست‌های جنوب سوریه

العوادی گفت: خبرهای در دست است که نیروی هوایی آمریکا منطقه ای امن را برای این عناصر داعش در مرز عراق و سوریه ایجاد می کند و در حال آموزش آنها است.

وی از "سکوت دولت عراق و نپرداختن به این موضوع و ناتوانی در حتی درخواست توضیح از آمریکا درباره این خبرها و علت اقدام آمریکا در بمباران الحشد الشعبی و تلاش برای تضعیف کردن آن برای تسهیل بخشیدن به تردد داعش بین عراق و سوریه" ابراز تعجب کرد.

العوادی از دولت عراق خواست تا " با شجاعت با این نقشه مقابله کرده و به حضور آمریکا که از داعش حمایت و آزادگان الحشد الشعبی را هدف قرار می دهد، پایان دهد زیرا تداوم حضور آمریکا به معنای وارد کردن عراق در توطئه ای طراحی شده است که جان هزاران عراقی را در مناطق هدف قرار گرفته می گیرد. عراق با فتنه بزرگی روبرو است که بزرگتر از فتنه سال 214 میلادی است که نتیجه آن سقوط استان های غربی در دستان داعش بود. اگر دولت اقدامات پیشگیرانه اتخاذ نکند، عراق با همان مشکل روبرو خواهد شد که سبب سقوط این مناطق شد."

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس