کد خبر 868275
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
والیبال

فدراسیون والیبال در طراحی پوستر لیگ ملت‌های والیبال به صورت کامل بازیکنان را نادیده گرفته است.

به گزارش مشرق، لیگ جهانی والیبال در سال 1990 به عنوان بخشی از یک برنامهٔ بازاریابی در این رشته ورزشی راه‌اندازی شد تا نشان متمایزی از فعالیت‌های فدراسیون جهانی در اواخر قرن بیستم باشد، اما فدراسیون جهانی والیبال برای برگزاری بیست‌ونهمین دوره این رقابت‌ها (سال 2018) تغییرات عمده‌ای در این رقابت‌ها لحاظ کرد که تغییر نام به «لیگ ملت‌های والیبال» از جمله آنان است.

بر این اساس قرار شد لیگ ملت‌های والیبال از سال 2018 در دو گروه زنان و مردان با حضور 16 تیم تحت یک نام برگزار شود که 12 تیم از جمله ایران تا هفت سال آینده در رقابت‌های گروه مردان ثابت باشند و چهار تیم نیز متغیر هستند. با وجود اینکه نام رقابت‌ها تغییر کرد، اما برخی از فلسفه‌های آن بی‌تغییر ماند. 

فدراسیون جهانی والیبال قوانین نوشته و نانوشته بسیاری برای برگزاری این مسابقه دارد. یکی از قوانین نانوشته این مسابقات که مربیان بزرگی همچون ولاسکو هم بارها به آن اعتراف کردند توجه به بازیکنان و ستاره‌ها است، نه کادر فنی و مربیان! در سال‌های گذشته فدراسیون والیبال ایران همیشه پوسترهایی را برای مسابقات تهران طراحی می‌کرد که بازیکنان ارکان اصلی آن بودند و برای تک‌تک صحنه‌های آن توضیحاتی وجود داشت، اما امسال شاهد اتفاقی عجیب بودیم.

فدراسیون والیبال امسال پوستری طراحی کرده که نقش اول آن ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی است و تقریباً تصویر هیچ بازیکنی در آن مشخص نیست؛ این اتفاق یعنی زیر سوال رفتن فلسفه مسابقات لیگ ملت‌های والیبال. فدراسیون جهانی والیبال طراحی پوستر را پیشنهاد داد تا کشورهای مختلف بتوانند Hero یا قهرمان کشور خود را در آن معرفی کنند.

متاسفانه امسال فدراسیون والیبال پوستری طراحی کرده که قهرمان آن ایگور کولاکوویچ است. می‌توان این برداشت را کرد که فدراسیون به بازیکنان خود به چشم یک قهرمان نگاه نمی‌کند و برای آقایان در فدراسیون به قول معروف مرغ همسایه غاز است! به نظر می رسد از نگاه فدراسیون والیبال بازیکنان ایران، ستاره های ضدقهرمان هستند که نقش اول لیگ ملت ها را بازی می کنند اما نفر اول نیستند!

در این بین حرف‌وحدیث‌های زیادی هم مطرح می‌شود که از جمله آن می‌توان به عدم ارتباط خوب مدیران جدید فدراسیون با بازیکنان اشاره کرد که فدراسیون‌نشینان بهتر از هر کسی می‌توانند در این خصوص اظهار نظر کنند.

در ادامه چند نمونه پوستر ادوار و کشورهای مختلف را با هم خواهیم دید تا به گاف فدراسیون‌نشینان بیشتر پی‌ ببریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس