کد خبر 868214
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱
سوارز

دو تیم اروگوئه و روسیه صعود خود را به دور بعد قطعی کرده اند.

به گزارش مشرق، شب پایانی رقابت های گروهی، با دیدار تیم های اروگوئه و روسیه به اتمام می رسد، در دیگر بازی همزمان گروه اول، دو تیم حذف شده مصر و عربستان در یک مسابقه تشریفاتی به مصاف هم خواهند رفت. دیدار روسیه و اروگوئه هم جدال دو تیم صعود کرده است، با این تفاوت که باید صدرنشین تعیین شود. روسیه با کسب یک تساوی هم می تواند صدرنشین گروه نخست مسابقات شود.

روس ها با شروع غافلگیرکننده شان در جام و زدن ۸ گل در دو بازی نخست، اکنون به لطف تفاضل گل تیم صدرنشین گروه اول هستند و اروگوئه برای صدرنشینی و شاید فرار از تقابل با یکی از غول های تورنمنت، باید در مقابل میزبان پیروز شود تا به صدرنشینی گروه خود برسد. البته تیم تابارز بر خلاف روس ها، در دو بازی ابتدایی خود، به بردهای اقتصادی رسیده است.

اروگوئه برای اولین بار است که از سال ۱۹۵۴، دو بازی ابتدایی خود را در جام جهانی پیروز می شود و حالا امیدوار است با کسب برد سوم، جشن صعود را به عنوان صدرنشین برپا کند. شاید اگر سوارز گلزنی کند، اروگوئه بتواند پیروز شود چرا که در ۴ مسابقه ای که سوارز برای اروگوئه در جام جهانی گل زده، این تیم پیروز میدان شده، اما در دو باری که کاوانی گلزنی کرده، اروگوئه با شکست زمین مسابقه را ترک کرده است.

خوزه خیمنز به دلیل مصدومیت احتمالاً در این مسابقه غایب است. به جز او، خبر دیگری درباره مصدومیت بازیکنان دو تیم منتشر نشده است. ترکیب احتمالی دو تیم به شرح زیر است:

اروگوئه: موزلرا، وارلا، کاسرس، خیمنز، گودین، لاکسالت، سانچز، توریرا، بنتانکور، دی آراسکائتا، لوئیز سوارز، کاوانی

روسیه: آکنفیف، فرناندز، کاتپوف، ایگناشویچ، ژیرکوف، زوبنین، گازینسکی، سمدوف، گولووین، چریشف، ژیوبا

 نکات آماری؛

روسیه در شش مسابقه از هشت تقابل با اروگوئه پیروز شده است. ۶ برد، ۱ تساوی و ۱ باخت.

آمار تقابل دو تیم در جام های جهانی، یک برد برای هر تیم است.

تنها برد اروگوئه مقابل روسیه، به جام جهانی ۱۹۷۰ بر می گردد که ۱-۰ پیروز شدند.

روسیه در هر ۴ تقابل قبلی اش مقابل تیم های آمریکای جنوبی بازنده بوده است.

بعد از عدم کسب برد در ۱۵ مسابقه مقابل تیم های اروپایی، اروگوئه در دو بازی اخیرش مقابل تیم های اروپایی پیروز میدان شده است.

روسیه در این جام با هشت گل زده، عملکردی بهتر از مجموع گل های زده اش در دو جام جهانی قبلی دارد. روس ها در جام ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴، روی هم رفته ۶ گل زدند.

هر سه میزبان اروپایی قبلی جام های جهانی، در سه مسابقه دور گروهی خود پیروز شده اند. جام ۱۹۹۰، جام ۱۹۹۸ و جام ۲۰۰۶.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس