شهید بهشتی

شیرعلی نیا نویسنده کتاب زندگی و زمانه شهید بهشتی گفت: این اثر پنجمین کتاب من در این سبک است و باید بگویم ثمره آن می‌تواند شگفت زده تان کند چه از نظر محتوای تازه منتشر شده و چه از جهت شخصیت شهیید.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، نشست خبری «سرچشمه انقلاب» ویژه بزرگداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش امروز با حضور حجت الاسلام زائری، شیرعلی نیا نویسنده و جمعی از اصحاب رسانه در محل یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد.

زائری در این نشست با تقدیر از شیرعلی نیا نویسنده کتاب زندگی و زمانه شهید بهشتی گفت: قدر این کتاب در آینده بیشتر می شود.

وی افزود: من ٢٧ سال پیش اولین بار کتاب نشر DK انگلستان را دیدم و همیشه ارزو داشتم ما هم مجموعه دایره المعارف داشته باشیم که اکنون توسط این عزیزان تولید شده است.

زائری بیان داشت: سه سال پیش در مورد انجام این کتاب با شیرعلی نیا صحبت کردیم و حدود دو سال کار تالیف و پژوهش آن با جدیت آغاز شد. با افراد صاحب نظر به طور مستمر در ارتباط بودند. 

وی گفت: کسی که این کتاب را ورق بزند از برخی اسناد داخل کتاب حیرت زده خواهد شد. 

شیرعلی نیا نویسنده کتاب زندگی و زمانه شهید بهشتی نیز گفت: این اثر پنجمین کتاب من در این سبک است و باید بگویم نتیجه یک کار تیمی است که ثمره آن میتواند شگفت زده تان کند چه از نظر محتوای تازه منتشر شده و چه از جهت شخصیت خود شهید بهشتی. 

وی بیان داشت: ماه ها وقت گذاشته شد برای راستی ازمایی اسناد و صحبت ها که میتواند اکنون عمق وقایع آن زمان را میتواند برای شما ترسیم کند.

شیرعلی نیا بیان داشت: در این کتاب هم سعی کردیم مانند کتب قبلی بدون در نظر گرفتن جهت های سیاسی مطالب جمع آوری شود و آنچه شما با آن مواجهید از روی حقیقت است.

وی اظهار داشت: افرادی از گرایش های مختلف سیاسی و نیز خانواده وی ما را در انجام این اثر به خوبی یاری کردند. بخش های زیادی از مطالب منتشر نشده شورای انقلاب در این کتاب آمده است.

گلشناس مدیر مجموعه سرچشمه با اشاره به برخی از برنامه هایی که در ده روز برای بزرگداشت شهید بهشتی برگزار خواهد شد، گفت: اولین برنامه رسمی ما روز ۵ تیر با همکاری بنیاد هابیلیان برگزار خواهد شد.

همچنین در ۶ تیر مراسم دیگری خواهیم داشت با سخنرانی معاون اول قوه قضاییه.

وی ادامه دارد: برنامه های تبیینی خواهیم داشت پیرامون رویکرد شهید بهشتی و یارانش. و نیز از چند کتاب با موضوع شهدای هفتم تیر رونمایی خواهد شد. 

گلشناس افزود: به دنبال ایجاد یک کتاب خانه تخصصی از شهدای هفتم تیر هستیم.

وی افزود: فیلم هایی در ساعت های معین در مجموعه اکران خواهد شد و همچنین یک نمایشگاه خواهیم داشت و کتابخانه تخصصی شهدای ترور افتتاح خواهد شد.

گلشناس بیان داشت روزهفتم تیر از کتاب «زندگی و زمانه شهید بهشتی» به صورت رسمی رونمایی خواهد شد که حدود ۳۷۰ صفحه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس