سعید عزت اللهی - ایران و اسپانیا

هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان اعتقاد دارد گلی که در دیدار مقابل اسپانیا به ثمر رسانده، آفساید نبوده است.

به گزارش مشرق، سعید عزت‌اللهی در ابتدای تمرین امروز (شنبه) تیم ملی فوتبال کشورمان در حضور خبرنگاران گفت: با توجه به بازی خوبی که مقابل اسپانیا انجام دادیم شرایط نسبتاً خوبی بر اردو حاکم است. حالا هم توقعات‌مان از خودمان بالا رفته و هم اینکه مردم نیز خیلی به ما لطف داشته‌اند.

وی افزود: وقتی توقعات مردم از ما بالاتر می‌رود طبیعتاً وظیفه ما هم سنگین‌تر می‌شود. ان‌شاءالله بتوانیم با تمام وجود‌مان و دوندگی زیاد بتوانیم در بازی با پرتغال نتیجه لازم را بگیریم. امیدوارم مردم به مانند بازی با اسپانیا به بهترین شکل از ما حمایت کنند و آنهایی هم که در خارج از روسیه هستند با دعاهای‌شان به ما کمک کنند تا با کمک خدا بتوانیم آنها را سربلند کنیم.

هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سؤال که «چه کار کنیم اتفاقات بازی با بوسنی در جام جهانی قبل این بار مقابل پرتغال تکرار نشود؟»، خاطر نشان کرد: قطعاً در جام جهانی هر بازی حکم فینال را دارد. حتی در مرحله گروهی که بسیار حساس است. شما ببینید تیم‌های بزرگ الان برای صعود به مشکل خورده‌اند. خدا را شکر ما سه امتیاز داریم و یک تک بازی باقی مانده است که با پیروزی می‌توانیم راهی مرحله بعد شویم. همین مسئله خیلی خوبی است و انگیزه و امید خاصی را در تیم و حتی مردم کشورمان به وجود آورده است. ما همیشه این شرایط را داشته‌ایم که بعد از دو بازی شانس خیلی کمی برای صعود داشته‌ایم، اما الان شرایط متفاوت است.

عزت‌اللهی یادآور شد: این یک پیشرفت خیلی خوب برای فوتبال یاران بوده است و دیدید که نمایش تیم ملی مقابل حریفان هم خیلی خوب و امیدوارکننده بوده است. البته خودمان هم می‌دانیم از لحاظ تکنیکی و تاکتیکی از خیلی تیم‌های قدر دنیا عقب هستیم، اما آن غیرت و تلاش بچه‌های این فاصله را کم کرده است. قطعاً کار بسیار سختی مقابل پرتغال پیش‌رو داریم، چرا که این تیم قهرمان اروپاست و بهترین‌های دنیا در اختیار دارد. تأکید می‌کنم که در بازی فوتبال همه چیز در زمین می‌تواند متفاوت رقم بخورد. مردم به ورزشگاه خواهند آمد تا این تفاوت‌ها را در زمین ببینند. امیدوارم در این بازی بهترین عملکرد را داشته باشیم.

وی در واکنش به این موضوع که آیا در بازی با پرتغال گلزنی خواهد کرد، گلی که دیگر آفساید نباشد، تصریح کرد: من همه تلاشم را می‌کنم، اما مهم نیست چه کسی گل می‌زند بلکه مهم موفقیت تیم ملی است و اینکه بتوانیم صعود کنیم.

هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان درباره خوشحالی بعد از گل آفسایدش به اسپانیا و اینکه حتی قصد داشت به سمت پدر خود رفته خوشحالی‌اش را با خانواده خود تقسیم کند، خاطرنشان کرد: حقیقتش این است که قبل از بازی با اسپانیا روی من خیلی فشار بود. برای این مسابقات خیلی سختی‌ها کشیدم، البته نه فقط من بلکه همه تلاش کردند، اما شرایط من فرق می‌کرد. با توجه به اینکه در بای اول محروم بودم هم فشار روی من زیاد بود و هم اینکه ما جلوی اسپانیا بازی می‌کردیم و گل زدن به چنین تیمی بسیار ارزشمند است.

وی خاطر نشان کرد: من در آن لحظه که گل زدم همه سختی‌ها در چند ثانیه به جلوی چشمم آمد و می‌خواستم خوشحالی‌ام را با خانواده خود تقسیم کنم که در این مدت خیلی مرا حمایت کردند که به یکباره دیدم از روی نیمکت به من می‌گویند برگرد به زمین. به‌هرحال امیدوارم در بازی با پرتغال حتماً گل بزنیم و فرقی نمی‌کند چه کسی این کار را انجام دهد، بلکه صعود تیم ملی مهم است.

هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه قول پیروزی مقابل پرتغال را به مردم می‌دهند یا نه، گفت: من تنها قولی که می‌توانم به مردم بدهم این است که همه ما با تمام وجود مقابل پرتغال به میدان برویم. مثل دو بازی قبل تا آخرین نفس برای پیروزی می جنگیم و مابقی آن دست خداست. آنها از طرف ما بازیکنان و کادرفنی مطمئن باشند. مربیان‌مان شبانه‌روز دارند حریفان را آنالیز می‌کنند. بازیکنان هم با تمام تمرکزشان دارند برای موفقیت تیم ملی تمرین می‌کنند.

وی درباره همدلی و یکدلی تیم ملی نیز اضافه کرد: این همدلی و اتحاد بازیکنان به خاطر تلاش‌های کادرفنی  و خود بچه‌هاست. کی‌روش تجربیات باارزش زیادی دارد که آنها را به خوبی به بازیکنان انتقال داده است. از طرفی بازیکنان بزرگ‌تر تیم هم خیلی به بچه‌ها کمک می‌کنند تا این همدلی به وجود بیاد. همیشه ما در صحبت‌های‌مان از تیم حرف می‌زنیم، نه خودمان و این یعنی اینکه ما یک تیم هستیم و همدلیم. وقتی گلی زده می‌شود چه به مراکش و چه گلم به اسپانیا وقتی فیلم مربوط به آن را دیدم، واقعاً همدلی و اتحاد را روی نیمکت تیم دیدم. به شخصا هیجان‌زده شدم وقتی دیدم بازیکنان نیمکت جلوتر از بقیه سمت من می‌دویدند. این‌ها همه تلاش کل مردم کشور است و همه ما افتخار می‌کنیم که سرباز ایران هستیم. امیدوارم بتوانیم نتایجی بگیرم که در تاریخ ثبت شود.

عزت‌اللهی در پاسخ به این سؤال که چند بار گل آفسایدش به اسپانیا را تماشا کرده است؟ عنوان کرد: دلم نمی‌آید نگام کنم. واقعاً گلم آفساید نبود. دیشب هم که در جلسه‌ای که داشتیم دیدم که در آن صحنه فکر نمی‌کنم سردار توپ را لمس کرده باشد. حتی کی‌روش دیشب از او پرسید و مثل اینکه در دوربین‌های VAR هم که کنترل کرده‌اند آزمون توپ را لمس نکرده است.

وی در مورد داوری مسابقات جام جهانی نیز گفت: من کارشناس داوری نیستم که در مورد صحنه‌ها قضاوت کنم، اما آنچه مهم است این است که باید خودمان آنقدر خوب و قوی باشیم که اشتباهات داوری تأثیری در بازی نداشته باشد.

هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان در واکنش به این مسئله که احتمال دارد در بازی با پرتغال داوران دوست نداشته باشند رونالدو از جام کنار برود و به همین خاطر از پرتغال حمایت کنند؟ خاطرنشان کرد: همان‌طور که گفتم ما باید آنقدر خوب باشیم که اشتباهات داوری هم نتواند مانع صعودمان شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • طاهری IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
    2 0
    راستی سعید عزت اللهی اسپانیائی بلده
  • گلنوش زمانی IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    0 0
    عزیزم الان فهمیدی که سعید اسپانیایی بلده.آره بلده.
  • گلنوش زمانی IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    0 0
    عزیزم الان فهمیدی که سعید اسپانیایی بلده.آره بلده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس