کد خبر 867510
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
چمنیان

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران، گفت: پرتغال در انتقال از حمله به دفاع ضعف دارد.

به گزارش مشرق، عباس چمنیان در مورد وضعیت تیم نوجوانان، گفت: شرایط تیم خوب است روز گذشته هم یک بازی دوستانه خوب داشتیم و برنامه‌های آماده سازی مان را دنبال می‌کنیم. قرار است چهار بازی دوستانه خارجی در اردن  و آذربایجان برگزار کنیم. با 5 بازی دوستانه قبلی تعدادی دیدارهای دوستانه ما به 9 می‌رسد و تنها سه بازی با برنامه در نظر گرفته فاصله داریم.  هیچ موضوعی به اندازه بازی دوستانه بین‌المللی و خارجی به تیم ما کمک نمی‌کند.

وی در مورد اینکه بحث دعوت از حریفان خارجی به ایران مطرح بود، اظهار داشت:  بله بحث دعوت از عراق و عمان مطرح بود و ممکن است این دو حریف برای بازی دوستانه به ایران بیایند.

سرمربی تیم نوجوانان که بازی اول تیم ملی در جام جهانی مقابل مراکش را از نزدیک نظاره کرد، گفت: نتایج و عملکرد تیم ملی خوب است. نسبت به جام جهانی قبلی پیشرفت داشتیم. در جام جهانی 2014 یک تساوی دو شکست حاصل عملکرد ما بود اما تا به اینجا یک پیروزی و یک شکست داشتیم. عملکرد ما مقابل اسپانیا را می‌توانیم با عملکردمان مقابل آرژانتین در جام جهانی 2014 مقایسه کنیم. خیلی از تیم‌های بزرگ جام جهانی مثل آرژانتین شانس‌شان همین الان نسبت به ما کمتر است چرا که ما با کسب یک پیروزی می‌توانیم به مرحله بعد صعود کنیم. اگر بتوانیم به مرحله بعد صعود کنیم این اتفاق دستاورد بزرگی است و این پیام را می‌دهد که فوتبال ایران ظرفیت بزرگی دارد. امیدوارم خود باوری برای فراهم کردن بستر پیشرفت فوتبال فراهم شود.

وی افزود: تیم نوجوانان هم نشان داد  چه استعدادهای خوبی در فوتبال داریم. اگر صعود هم نکردیم نباید خیلی نگران باشیم. می‌توانیم در جام جهانی 2022 به فکر صعود به مراحل بالاتر باشیم. تیم‌هایی که در جام‌های جهانی گذشته به موفقیت رسیدند موفقیتشان اتفاقی نبوده است. موفقیت به هیچ وجه اتفاقی نیست و زحمت باعث کسب نتیجه می‌شود. تیم ملی ۷ سال است  با یک کادرفنی ثابت کار می‌کند. این ثبات  که قبلا در فوتبال ما وجود داشته یکی از نشانه‌های موفقیت است. در الگوهای بزرگتر مثل تیم ملی آلمان می‌بینیم که مربی مثل یوآخیم لو 14 -15 سال است که در تیم ملی این کشور حضور دارد. امیدوارم در سایر رده‌های ملی هم ثابت ایجاد شود و این مسئله به موفقیت بیانجامد.

سرمربی تیم نوجوانان ایران در پاسخ به این سوال که اگر تیم ملی مقابل پرتغال باز بازی کند ممکن است همان اتفاق دیدار با بوسنی در جام جهانی 2014 که منجر به شکست تیم ملی شد اتفاق بیفتد، اظهار داشت:  یکبار این تجربه تلخ را در مقابل بوسنی داشتیم و دیگر این مسئله تکرار نمی‌شود. تفاوت تفکرات کی‌روش از جام جهانی برزیل با جام جهانی روسیه یک دلیل دیگر بر این ادعا است.  اولویت کی‌روش این خواهد بود که پرتغال را کنترل کند و مثل بازی با اسپانیا زمان و فضا را از پرتغال بگیرند. ما در این بازی بیشتر چشم به ضد حملات خواهیم داشت. تاکتیک ضد حمله و حمله سریع در برنامه ما خواهد بود. پرتغال نشان داده در برنامه انتقال از حمله به دفاع ضعیف است و این یک شانس برای ایران است که بتوانیم در این تاکتیک موفق عمل کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس