کد خبر 867446
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
قاضی عسکر

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره تفاوت قیمت کاروان‌ها گفت: تفاوت در قیمت مسکن به دلیل تفاوت در کیفیت هتل‌ها است اما ارائه خدمات در بخش‌های تغذیه، بهداشت، تدارکات و حمل و نقل فرقی ندارد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در جمع زائران حج تمتع خراسان رضوی با اشاره به فضاسازی سنگین علیه حج در سال گذشته اظهار داشت: حج 96 به خوبی برگزارشد و همه زائرانی که مشرف شدند دریافتند شایعات دروغ بود و ما حجی عزتمندانه، آبرومندانه و درکمال آسایش و رفاه برگزارکردیم.

بیشتر بخوانید:

هزینه قربانی حج تمتع 97 اعلام شد

وی با بیان اینکه امسال خوشبختانه درفضای آرامی برنامه‌های حج آغاز شده است و پیش بینی می‌کنیم که حج امسال را بهتر از سال گذشته برگزارکنیم، افزود: سعودی‌ها سال گذشته به تعهدشان مبنی بر حفظ عزت و کرامت زائران ایرانی پایبند بودند. هرچند رابطه سیاسی با عربستان نداریم ، اما حج را از روابط سیاسی جدا کرده‌ایم وآنها هم پذیرفته‌اند و امسال نیز 85 هزار زائر به زیارت بیت الله الحرام و حرم شریف نبوی مشرف می‌شوند.

حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته برای به حداقل رساندن هزینه حج گفت: نرخ ارز حج امسال با نرخ ارز مبادله‌ای محاسبه شد، لذا جهش در قیمت نداریم و اختلاف قیمت با سال گذشته مربوط به نرخ ارز می‌شود و هزینه حج هم بر اساس قیمت تمام شده است.

وی به دلایل تفاوت قیمت کاروان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: تفاوت در قیمت مسکن به دلیل تفاوت در کیفیت هتل‌ها است اما ارائه خدمات به زائران در بخش‌های تغذیه، بهداشت ، تدارکات و حمل و نقل فرقی ندارد.

نماینده ولی فقیه خطاب به زائران تاکیدکرد: به هیچ وجه نگرانی و اضطراب به خود راه ندهید و در انجام مناسک حج استرس نداشته باشید، روحانیون همراه شما بوده و همکاری کامل را خواهند داشت.

وی با مهم خواندن تقویت وحدت میان مسلمانان در کنگره عظیم حج اظهارداشت : حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از آغاز انقلاب بر وحدت امت اسلامی تاکید داشته‌اند و همه باید از بحث‌های تفرقه انگیز دوری و به وحدت تکیه کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس