کد خبر 866955
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
پور ابراهیمی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اگر سیاست ارزی تغییر نکند با بن‌بست صادراتی در کشور روبه‌رو می‌شویم گفت: دولت بازار غیررسمی ارز را رها کرده و کتمان بازار ارز واقعی، مشکلی را حل نمی‌کند.

به گزارش مشرق، محمدرضا پورابراهیمی امروز صبح در سی و دومین جلسه شورای گفتگوی استانی دولت و بخش خصوصی اظهارداشت: استان کرمان در حوزه اقتصاد مقاومتی پیشتاز است و اتفاقات خوبی در این حوزه در استان افتاده است.

وی با بیان اینکه امروز و در این برحه از زمانی که شاهد کاهش ارزش پول ملی هستیم باید ظرفیت‌سازی کرد افزود: بسیاری از کشورها این کار را برای حمایت از تولیدات داخلی انجام می‌دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نرخ ارز 4200 تومانی که دولت اعلام کرده و کتمان بازار ارز واقعی، چیزی را حل نمی‌کند گفت: پیشنهاد طرح دوفوریتی ساماندهی بازار ارز را داده ایم و پیشنهاد ما در کمیسیون اقتصادی مشخص و واضح است.

وی با بیان اینکه دولت بازار غیر رسمی ارز را رها کرده است تصریح کرد: اگر بازنگری دولت انجام نشود صادرات کشور متوقف و واردات افزایش پیدا خواهد کرد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه در حال حاضر هر کالایی که وارد می‌شود با این نرخ ارز اعلام شده در بازار غیررسمی دو برابر به فروش می‌رسد افزود: بازنگری در سیاست ارزی کشور ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی با تاکید بر اینکه اگر دولت در این زمینه کاری انجام ندهد مجلس با قدرت وارد می‌شود گفت: اگر سیاست ارزی تغییر نکند با بن‌بست صادراتی در کشور روبه‌رو خواهیم شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بزرگترین چالش صادرکنندگان ایرانی در خارج از کشور را عدم استمرار در صادرات دانست و افزود: راه حل آن استفاده از بورس کالا در صادرات است.

وی با اشاره به اینکه آینده اقتصادی کشور روشن است گفت: به یاری خدا به اقتدار اقتصادی دست خواهیم یافت و در مقابل دشمنی‌های دنیا پیروز خواهیم شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس