کد خبر 866572
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
زنگنه

ایران اعلام کرد، بعید است اوپک این هفته به توافقی بر سر تولید نفت دست یابد.

به گزارش مشرق، ایران اعلام کرد، بعید است اوپک این هفته به توافقی بر سر تولید نفت دست یابد. این اظهارات نشان می دهد که ایران در نشست این هفته با پیشنهاد عربستان و روسیه که به دنبال افزایش تولید نفت از ماه جولای هستند به مخالفت بر خواهد خواست.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران در بدو ورود به وین، محل برگزاری نشست اوپک به خبرنگاران گفت: «من معتقد نیستم که در این نشست ما می توانیم به توافق برسیم. اوپک سازمانی نیست که از رئیس جمهور آمریکا دستور بگیرد... اوپک بخشی از وزارت انرژی آمریکا نیست.»

بیشتر بخوانید:

اوپک تولید نفت را ۶۰۰ هزار بشکه افزایش می‌دهد

زنگنه گفت، وی روز جمعه یعنی قبل از برگزاری گفت وگوهای اوپک با تولید کنندگان غیر عضو این سازمان در روز بعد وین را ترک خواهد کرد و اضافه کرد که افزایش اخیر قیمت نفت عمدتا تقصیر واشنگتن بوده که تحریم های جدیدی را علیه 2 عضو اوپک یعنی ایران و ونزوئلا وضع کرده است.

ترامپ از اوپک خواسته تولید نفت خود را افزایش دهد و روسیه و عربستان در هفته های اخیر اعلام کرده اند که جهان به نفت بیشتری نیاز دارد.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه دیروز گفت: «تقاضا برای نفت معمولا در سه ماهه سوم سال به شدت افزایش می یابد... اگر اقداماتی اتخاذ نکنیم، ممکن است با کمبود عرضه مواجه شویم... به نظر ما، این می تواند منجر به داغ شدن بیش از حد بازار شود.»

نواک افزود، روسیه از اوپک و غیراوپکی ها خواسته تا تولید نفت خود را 1.5 میلیون بشکه در روز افزایش دهند.

علاوه بر ایران، کشورهای عراق، ونزوئلا و الجزایر هم اعلام کرده اند که به رغم کاهش تولید لیبی و ونزوئلا، مخالف افزایش تولید اوپک هستند.

دو منبع آگاه در اوپک گفتند، حتی کشورهای کویت و عمان، که از متحدین عربستان به شمار می روند نیز مخالف افزایش فوری و قابل توجه تولید نفت هستند.

یک منبع دیگر گفت، پیشنهاد عربستان و روسیه برای افزایش 1.5 میلیون بشکه ای تولید نفت تنها یک تاکتیک است که هدف آن قانع کردن اعضای اوپک به افزایش 500 تا 700 هزار بشکه ای است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس