نفت ایران نمایه

به رغم روابط تنش آلود آمریکا و روسیه، واشنگتن در راستای تلاش ها برای قطع صادرات نفت ایران، ممکن است از روسیه و دیگر تولید کنندگان نفت بخواهد که بیش از میزان توافق اخیر خود، تولیدشان را افزایش دهند.

به گزارش مشرق، ریک پری، وزیر انرژی آمریکا قرار است روز سه شنبه در واشنگتن، با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه دیدار و گفت وگو کند. هر دوی این مقامات قرار است در کنفرانس جهانی گاز سخنرانی کنند.

نواک در حالی به آمریکا سفر می کند که چند روز پیش با اوپک توافق کرد که تولید خود را افزایش دهند. تحلیلگران معتقدند، بر اساس این توافق، کمتر از یک میلیون بشکه در روز به تولید نفت کشورهای تولید کننده اضافه خواهد شد، هرچند که عربستان می گوید، تولید نفت حدود یک میلیون بشکه افزایش خواهد یافت. نواک گفته، این افزایش فعلا برای بازار نفت کافی است.

بیشتر بخوانید:

زنگنه: مصوبه اخیر اوپک شفاف و روشن است

اما وزیر انرژی آمریکا دیروز به خبرنگاران گفت، این توافق «ممکن است کمتر» از میزان نفتی که برای ممانعت از بروز کمبود در بازار لازم است، به بازار تزریق کند. تحلیلگران معتقدند، تحریم ها علیه ایران تا پایان امسال حدود 500 هزار بشکه از صادرات نفت این کشور را کاهش خواهد داد.

اما کاهش عرضه نفت سایر کشورها نیز مایه نگرانی بازار است. برای مثال، تولید نفت ونزوئلا تا ماه می امسال حدود نیم میلیون بشکه در روز کاهش یافته است. صادرات نفت لیبی نیز در ماه ژوئن به دلیل حملات صورت گرفته به دو پایان بزرگ صادراتی این کشور 450 هزار بشکه کاهش یافته است.

جان کیلداف، تحلیلگر بازار نفت گفت: «خیلی جای تعجب نخواهد داشت اگر فکر کنیم که وی (وزیر انرژی آمریکا) از نواک بخواهد که نفت بیشتری تولید کند.» به گفته کیلداف مطرح شدن چنین درخواستی غیرمعمول خواهد بود «اما در دوران عجیبی به سر می بریم.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس