کد خبر 866484
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹
ترامپ و مرکل

آنگلا مرکل در پاسخ به ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی نرخ جرایم در آلمان پس از پذیرش پناهجویان، وی را به آمار رسمی منتشره توسط وزارت کشور آلمان ارجاع داد.

به گزارش مشرق، صدر اعظم آلمان که روز سه شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی با رئیس جمهور فرانسه سخن می گفت، ادعای ترامپ مبنی بر افزایش جرم و جنایت در آلمان پس از ورود مهاجران را رد کرده و با اشاره به آمار واقعی اعلام کرد که این نرخ در واقع کاهش نیز داشته است.

مرکل در پاسخ به توئیت های متوالی ترامپ و ادعاهای او گفت: «پاسخ من این است که وزارت کشور (آلمان) مدتی پیش آمار جرم را ارائه کرده است، و این (آمار) خود گویای همه چیز است.»

به نقل از رویترز، صدراعظم آلمان با تأکید بر تلاش بیشتر برای مبارزه با جرم و جنایت گفت که اعداد ارائه شده خیلی "امیدوارکننده" بوده و روند نسبتا مثبتی را در مبارزه با جرایم نمایش می دهند.  

 آمار منتشرشده در ماه گذشته میلادی نشان می دهد که میزان کلی جرایم در کشور آلمان در سال 2017 به مقدار 9.6 درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید:

تشدید تنش بین احزاب مسیحی آلمان

وکیل مدافع ترامپ در اتحادیه اروپا کیست؟

مرکل به دلیل تصمیمش در سال 2015 برای گشودن مرزهای آلمان به روی صدهاهزار مهاجر که عمدتا پناهجویان آواره شده از خاورمیانه بودند، مورد انتقادات زیادی در کشورش واقع شد، ولی میزان محبوبیتش در میان مهاجران افزایش یافت.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری با این ادعا که آمار جرایم در آلمان پس از هجوم مهاجران افزایش پیدا کرده است، مقامات آلمانی را متهم کرده بود که آمار واقعی را در این باره منتشر نمی‌کنند.

ترامپ با تاکید بر اینکه وضعیت برای کشورهای دیگر هنوز بدتر است گفت که آمریکا باید هوشیار باشد.

ترامپ چندی پیش هم در پیام توئیتری دیگری در مناقشات داخلی دولت ائتلافی آلمان بر سر مسئله مهاجرت دخالت کرده و اظهار داشته بود: «در حالی که (مسئله) مهاجرت، ائتلاف از قبل شکننده برلین را متزلزل کرده است، مردم آلمان در حال روی گردانی از رهبری خود هستند.»

ترامپ که به خاطر سیاست جدید مهاجرتی اش مورد انتقاد شدید سازمان های مدافع حقوق بشر قرار گرفته، اعلام کرده که آمریکا نمی خواهد آنچه را که درباره مهاجرین در اروپا در حال رخ دادن است، تجربه کند.

آمار دولتی در آمریکا نشان می دهد که بیش از دو هزار کودک طی هفته های اخیر در مرز مکزیک در سایه سیاست های سختگیرانه ترامپ از والدینشان جدا شده و در مراکز موقت اسکان داده شده اند.

در ادامه سختگیری‌های دولت ترامپ در برخورد با مهاجران غیرقانونی مکزیکی، مرزبانان آمریکایی پس از بازداشت افراد بزرگسال و انتقال آنها به بازداشتگاه‌ها، فرزندان آنها را جدا کرده و به مراکز موقت اعزام می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس