کد خبر 869478
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
مرکل

با تنش‌های اخیر میان آمریکا و کشورهای اروپایی در موضوعات مختلف، صدر اعظم آلمان گفت بر کسی پوشیده نیست که روابط فراآتلانتیک در معرض آسیب است.

به گزارش مشرق، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در پارلمان این کشور گفت که بر کسی پوشیده نیست، روابط فراآتلانتیک در معرض آسیب قرار دارد، اما اتحاد همپیمانان برای امنیت مشترک همه حائز اهمیت است. 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، صدر اعظم آلمان خاطر نشان کرد، با اینکه تنش‌هایی میان آمریکا و اتحادیه اروپا وجود دارد، وجود پیمان آتلانیتک شمالی (ناتو) برای دفاع از این کشور حیاتی است و برای امنیت مشترک آلمان و متحدانش با اهمیت است.

اخیرا در مسایلی همچون بودجه ناتو، تعرفه آلومینیوم و فولاد، همچنین حفظ برجام میان آمریکا و متحدان اروپایی‌اش اختلاف نظرهایی بروز کرده است. مقام‌های اروپایی هشدار داده‌اند که این اختلافات می‌تواند آثار طولانی‌مدتی بر روابط فراآتلانتیک داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

ترامپ به سمت مرکل «شکلات» پرتاب کرد

مرکل در اردن خواستار مقابله با ایران شد

مرکل در بخش دیگری از سخنرانی‌اش، با اشاره به انتقادات اخیر از او درباره پذیرش مهاجران در اروپا گفت که تصمیم باز کردن درهای اروپا به روی پناه‌جویان در سال ۲۰۱۵ تصمیم یکجانبه نبود. مرکل تصریح کرد، اتحادیه اروپا باید مشکلات درخواست‌های پناهندگی را حل کند، ولی هنوز به جایگاهی که انتظار داشت، دست نیافته است. 

مرکل در پارلمان این کشور گفت که یافتن راه‌حل برای مشکلات اخیر مهاجران تازه وارد به اروپا، تنها در گفت‌وگو با کشورهای آفریقایی ممکن است.

وی افزود اگر ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا به توافقی در زمینه مهاجران دست نیابند، باید ائتلافی را برای سیاست‌های مهاجران در نظر بگیرند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    7 0
    ابراز نگرانی اش فیلمه. این غربی ها متحد بوده اند، هستند، و خواهند بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس