کد خبر 866325
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
مجتبی شاکری

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: نباید فراموش کرد که شورای چهارم، به رغم ترکیبی بودن، شورای زنده ای بود و عملکرد خوبی داشت به طوری که حدود 600 پروژه در سال پیگیری می شد.

به گزارش مشرق، مجتبی شاکری اظهار کرد: بعد از انتخاب افشانی به عنوان شهردار تهران، مهمترین مسئله تحقق مطالبات است. همه ما می دانیم تهران به عنوان پایتخت با هزینه های مضاعفی روبروست به عنوان نمونه این کلانشهر در روز بین 12 تا 13 میلیون جمعیت و در شب حدود 8 میلون جمعیت دارد و این ها بابت تردد خود عوارضی هم پرداخت نمی کنند که این مسئله باید حل شود. 

وی بیان کرد: نکته بعد، بحث درآمد پایدار است که اگر شورای شهر نتواند راه حلی برای آن پیدا کند، آنگاه مسئله به سمت آزاد گذاشتن تخلفات پیش خواهد رفت و این بدترین نوع کسب درآمد پایدار است. نکته بعدی به تاب آوری تهران در برابر معضلات بزرگ ساختمانی مربوط می شود.

بیشتر بخوانید:

خدمات الکترونیکی تهران هم گران شد

شاکری افزود: مطابق ضوابط نظام مهندسی ساختمان های ما استانداردهای لازم را در تاب آوری ندارند و عنصر زلزله می تواند خسارتی چندبرابر بیشتر از بمباران هیروشیما و ناکازاکی برای تهران داشته باشد.

عضو سابق شورای شهر با اشاره به مطالبات شورای شهر و شهرداری از دولت گفت: این مطالبه 14 هزار میلیارد تومانی در زمان شورای چهارم، پرداخت نشد، زیرا دولت، شهردار تهران را رقیب خود می دانست بنابراین انتظار می رفت نجفی بتواند قفل این مسئله را باز کند که نتوانست و اگر افشانی هم نتواند، اتفاق خاصی در تهران صورت نمی گیرد. 

وی اظهار کرد: از دیگر مطالباتی که شورای شهر باید به آن عمل کند، مسئله آلودگی هواست که سونامی سکته و سرطان را به دنبال دارد، اگر با عنصر اصلی تولید آلودگی که خودروها و موتورسیکلت ها و اتوبوس ها هستند، مقابله نشود، مشکلات بیشتر می شود. شهرداری باید بتواند با کمک دولت در این مسئله اقداماتی انجام دهد و اگر نتوانند منشاء تولید آلودگی را مدیریت کنند، همچنان آلودگی ادامه پیدا می کند. 

لزوم طراحی برنامه پنج ساله سوم

شاکری با تاکید بر اهمیت توجه به برنامه پنج ساله سوم است، افزود: در حال حاضر شورای شهر با برنامه پنج ساله دوم، کار می کند و اگر طی مدت زمان باقی مانده نتواند برنامه پنج ساله سوم را طراحی کند، به نوعی بدون برنامه و چشم انداز شهر مسیر خود را طی می کند و حتی برنامه یکساله هم که برشی از برنامه پنج ساله است، نمی تواند صورت بگیرد، به نظر می رسد که کار شورای پنجم کار فراوانی است و باید پاسخگوی مطالبات اصلی باشد، در غیر این صورت کارنامه شان از عملکرد تهی خواهد بود.

عضو سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: شورای پنجم از ابتدای آغاز به کار تاکنون گرفتار انتخاب شهردار بوده و در واقع خطای بزرگی که آنها انجام دادند، این بود که با وجود اطلاع از بیماری نجفی؛ سیاسی کاری کرده و او را به عنوان شهردار انتخاب کردند و در نتیجه 7 ماه شهر معطل باقی ماند.

وی افزود: خطای بعدی شورا این بود که یک بار استعفای او را نپذیرفتند و به فاصله کوتاهی دوباره استعفا را پذیرفتند که کاملا منطق سستی را به همراه داشت. در مورد انتخاب افشانی هم می توان به انتقادات خود اعضای شورا استناد کرد که گفته اند، او اساسا تهران را نمی شناسد و در شیراز بوده است و در مثال هایش مدام از شهر شیراز می گوید.

شورای پنجم عملکرد خاصی نداشته است

شاکری بیان کرد: شهردار منتخب استاندار فارس بوده و سمت استاندار ریاستی است و با نظر خود عمل می کند در حالی که شهردار نمی تواند ریاستی عمل کند و باید تحت نظر شورا عمل کند و این مسئله باعث می شود که او دچار مشکل شود. 

وی با اشاره به عملکرد شورای پنجم گفت: تاکنون عملکرد خاصی را از شورای شهر ندیدیم، ضمن اینکه بالا بردن تعرفه مترو و تاکسی پیامدهایی را برای شهر تهران به دنبال داشته است و مردم از این جهت اعتراض داشتند و مسئله دیگر هم پروژه هایی است که بلاتکلیف باقی مانده اند، از این جهت باید پروژه های شهر به حرکت در بیاید. 

عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه هر سال حدود 600 پروژه در شورای چهارم پیگیری می شد، اظهار کرد: نباید فراموش کرد که شورای چهارم، به رغم ترکیبی بودن، شورای زنده ای بود و عملکرد خوبی داشت.

شاکری عنوان کرد: شورای پنجم هم باید عملکرد خودش را ارائه دهد تا مشخص شود پروژه ها به کجا رسیده اند و تا چه میزان پیشرفت فیزیکی و مادی داشته اند بنابراین همه ادعاها و نقدهایی که نسبت به مدیریت سابق شهرداری و شورای چهارم می شود با ارائه عملکرد و مقایسه کارهای انجام شده می تواند صورت بگیرد. 

وی با انتقاد از شعار شفاف سازی شورای پنجم، تاکید کرد: این شورا از یک جناح سیاسی است و با شعار شفاف سازی کار خود را آغاز کرد و قرار شد در تمام جلسات خبرنگاران حضور پیدا کنند. این ها بعد از این که متوجه شدند،

نمی توانند همه حرفهای خود را در حضور خبرنگاران مطرح کنند، جلسه ای تحت عنوان هم اندیشی درست کردند و به هیچ خبرنگاری اجازه حضور ندادند در واقع با وجود شعار شفاف سازی، پنهانی ترین جلسه ها را برقرار کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس