کد خبر 866273
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
استیلی

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: اگردر ۲۰ دقیقه اول گلی دریافت نکنیم، می‌توانیم اعتماد به نفس خوبی به دست بیاوریم و با روحیه بالا مقابل ستارگان اسپانیا بازی کنیم.

به گزارش مشرق، حمید استیلی در مورد عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در بازی اول مقابل مراکش در جام جهانی صحبت های زیر را مطرح کرد:

از بازی با مراکش شروع کنیم.

بازی اول نکته امیدبخشی داشت، آن هم عملکرد خوب بازیکنان شاغل در لیگ برتر بود، خوشحالم بازیکنانی مانند امید ابراهیمی روزبه چشمی، علیرضا بیرانوند و وحید امیری عملکرد خوبی داشتند و این جای امیدواری دارد، آماری که به صورت رسمی از سایت فیفا اعلام شد نشان داد بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران جایگاه خوبی دارند. برد مقابل مراکش باعث شد تا با روحیه خوبی گام اول را برداریم و به فکر بازی مقابل اسپانیا باشیم. 

واقعا باید انتظار داشته باشیم که بتوانیم مقابل اسپانیا نتیجه بگیریم؟ 

 باید واقع‌بین باشیم، با توجه به شرایط از لحاظ فنی اسپانیا قابل مقایسه با فوتبال ایران نیست، ما در بازی اول مقابل مراکش با تاکتیک چهار یک چهار یک بازی کردیم. یک هافبک دفاعی داشتیم که آن هم امید ابراهیمی بود، مطمئنا در بازی با  اسپانیا، نسبت به بازی با مراکش تغییراتی خواهیم داشت، برای اینکه بتوانیم مقابل اسپانیا عملکرد خوبی داشته باشیم، باید از دو هافبک دفاعی استفاده کنیم، حضور سعید عزت‌اللهی می‌تواند به تیم ملی کمک بکند، چون با حضور عزت اللهی و ابراهیمی  می‌توانیم فضا را از ستارگان اسپانیا بگیریم، می‌دانیم اسپانیا فوتبال مالکانه‌ای دارد. ما در سالیان گذشته تمرینات خوبی مقابل تیم‌هایی که بازی مالکانه دارند انجام دادیم، اینکه چطور مقابل اسپانیا دفاع کنیم یک موضوع مهم است که نباید از ستارگان اسپانیا و همچنین پرتغال غافل شویم، نباید به این تیم‌ها ضربه‌ای ایستگاهی بدهیم. باید از ضدحملات به نحو احسن استفاده کنیم. 

به نظر شما مأموریت اصلی تیم ملی مقابل اسپانیا چه خواهد بود؟ 

در بازی اول نتیجه خیلی مهم بود که توانستیم به دست بیاوریم، اما نباید از مراکش غافل شویم، چرا که آنها تیم خوبی بودند و تیم‌ پرافتخار آفریقا به حساب می‌آیند، تقریبا سبک بازی ایران و مراکش مثل هم است؛ آنها خوب دفاع کردند و از ضدحملات استفاده می‌کردند. آمار بازی نشان داد که دوندگی دو تیم تقریبا با هم برابر است، حالا ما از خان اول به راحتی گذشتیم و به خان اصلی رسیدیم، که باید مقابل این تیم بجنگیم. 

بعضی از کارشناسان معتقدند ۲۰ دقیقه اول مقابل اسپانیا بسیار مهم است و نباید گلی دریافت کنیم.

اگر ۲۰ دقیقه اول گلی دریافت نکنیم، می‌توانیم اعتماد به نفس به دست بیاوریم و با روحیه بالا مقابل ستارگان اسپانیا بازی کنیم. شاگردان کی‌روش باید بدانند که مسئولیت بزرگی دارند. باید مقابل ستارگان بارسلونا و رئال مادرید دوندگی بالایی داشته باشیم، اگر هم توپ را از دست دادیم، باید با سرعت بالا یارگیری کنند و توپ را از اسپانیا دور کنیم. مطمئنا ستارگان اسپانیا فشار زیادی روی دروازه ایران خواهند آورد، اگر ما توپ را لو دادیم باید خیلی سریع جمع شویم، یادمان نرود که بازیکنان اسپانیا در تمام نقاط خلاق هستند، باید هریک از بازیکنان اسپانیا را دو بازیکن ایرانی دفاع کند تا بتوانیم توپ را دریافت کنیم. 

به نظر شما ترکیب تیم ملی چقدر تغییر خواهد کرد؟ 

 ۲۰ درصد تغییر خواهیم داشت و بیشترین تغییرات در خط میانی تیم ملی خواهد بود. 

چه توصیه‌ای برای بازیکنان تیم ملی دارید؟

من زمانی که در جام جهانی ۹۸ همراه تیم ملی ایران بودم، با بازیکنان آن دوره تصمیم گرفتیم که مقابل ستارگان یوگسلاوی و آلمان عملکرد خوبی داشته باشیم و دوست داشتیم تمام  تلاش‌مان را بکار گیریم، می دانستیم دیگر این اتفاق تکرار نمی شود، حالا بازیکنان تیم ملی ایران می‌توانند مقابل ستارگان بارسلونا و رئال بازی کنند، به نظرم باید تمام تلاش‌شان را کنند و با یک اتحاد ملی مقابل اسپانیا بازی کنند. ما آن  زمان آرزو داشتیم  با تمام تلاش مقابل آلمان و ستارگانش بازی کنیم و تمام تلاش‌مان را کردیم که عملکرد خوبی داشته باشیم، حالا ستارگان ایران می‌توانند مقابل ستارگان لالیگا به میدان بروند، باید با آرامش به میدان بروند تا نتیجه خوبی را کسب کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس