حشمت مهاجرانی

سرمربی اسبق تیم ملی ایران گفت: در رویارویی با اسپانیا اگر همه فاکتورهای لازم برای ارائه یک فوتبال خوب را داشته باشیم می توانیم نتیجه لازم را بگیریم.

سرویس ورزش مشرق – تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی در روز دوم مسابقات گروه خود به مصاف اسپانیا می رود که در پایان دور اول با کسب سه امتیاز در صدر جدول گروه B ایستاده است.

حشمت اله مهاجرانی در گفت و گو با مشرق، درباره مصاف مقابل تیم ملی اسپانیا و شرایط این دیدار و البته فاکتورهای مؤثر در بالا بردن شانس تیم ملی مان حرف زد.

متن این صحبتها در ادامه می آید:

*واقع بینی بهترین پیش بینی است

برای دیدار با اسپانیا نه می توانیم بدبین باشیم و نه خوشبین بلکه باید واقع بین بود. تیم ملی اسپانیا متشکل از ۷ بازیکن از رئال، ۶ بازیکن از بارسلونا، دو سه تا از اتلتیکو مادرید و برخی در لیگ برتر انگلیس، ایتالیا و آلمان هستند ولیکن این به آن معنی نیست که ما برای دیدار با این تیم کار غیرمعمولی داریم.

* می توان از آرژانتین هم برتر بود

برای اینکه منظورم از این موضوع را باز کنم استناد می کنم به بازی جام جهانی ۲۰۱۴ با آرژانتین که در دقیقه آخر گل خوردیم. اگر گل نمی خوردیم مشخص می کردیم در آن بازی فوتبال ما برتر از آرژانتین بود. این یک حقیقت است. برتر که نه ولی در آن تک بازی را می گویم پس با اجرای درست برخی مسایل می توان از آرژانتین هم برتر بود.

* نا امید نیستم

تیم ملی ایران فاکتورهای خوبی در زمینه های مختلف مانند خلاقیت بازیکنان مان، تعصب و غیرت شان دارد مضافا به اینکه روش بازی مان هم درست است. همه این فاکتورها می توانند کمک کننده باشند و یک حادثه و یک شگفتی را رقم بزند. بر این اساس من حقیقتا ناامید نیستم و فکر می کنم همین قدر که ما سربلند از بازی با اسپانیا بیرون بیاییم موفقیتی برای فوتبال ماست.

*حوادث را فراموش نکنیم

البته نباید از حوادث پیش بینی نشده این ورزش غافل شد. همین الان هم تیم ها را نمی توانید با هم بررسی کنید. تیم تونس دقیقه ۹۰ گل خورد یا اروگوئه در دقایق آخر بازی به مصر گل زد یا خودمان با گل در وقت اضافه مراکش را شکست دادیم بنابراین حوادث زیاد است. ۱۱ بازیکن با ۱۱ بازیکن و یک داور درون میدان هستند که هر تیمی اشتباه نکند برد می گیرد.

* فاکتورهای کمک کننده

حمایت از بازیکن با توپ، بی توپ، فضاسازی، روانشناسی و تاکتیک تیمی که کی روش انتخاب می کند همه اینها می تواند برای ایران تأثیرگذار باشد. همه اینها فاکتورهای کمک کننده هستند که در نتیجه گیری و موفقیت تیم مؤثر هستند و امیدوارم که بتوانیم از این فاکتورها استفاده درست ببریم.

* منتظری بهترین جانشین چشمی است

ما در پست چشمی بازیکن داریم. بازیکنی مانند پژمان منتظری را داریم که می تواند کمک کند و فکر می کنم کی روش از وجود پژمان استفاده کند چون تجربه بیشتری نسبت به دیگر بازیکنان این پست در اردوی تیم ملی دارد.

* قدرتهای جام بیست و یکم برابرند

در دور اول قضاوت کردن روی تیم ها سخت است برای اینکه الان چیزی که بتوان روی آن حرف زد قدرتها به هم نزدیک هستند. فاصله ای ندارند و خیلی هم نزدیک هستند ولی شگفتی هم باخت آلمان بود که مکزیک رقم زد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
    4 2
    درود برفوتبالیستهای مسلمان که روی مسیحیهای صلیبی را کم خواهند کرد
    • SDA IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
      2 0
      هرف نزن
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
    1 2
    ما ۳بر ۱ میبازیم . فقط خدو کنه باز معجزه بشه
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
    0 0
    ماهم میتونیم بلای صلاح رو سرشون بیاریم وبگیم ما نبودیم !
  • آزاد IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
    0 0
    جیز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس