داستان شاهزاده «مريم آل خليفه» براي اولين بار حدود سه ماه پيش از طريق شبکه ماهواره اي MBC رسانه اي شد.

به گزارش مشرق به نقل از تابناک، مجري اين شبکه، شروع کرد به بيان داستاني عاطفي که در ابتدا براي همگان عجيب، باورنکردني و خيالي به نظر مي رسيد که نقش اول اين داستان شاهزاده اي بحريني بود.

2

شاهزاده «مريم آل خليفه» در سن 18 سالگي با استفاده از گذرنامه و مدارک مورد نياز جعلي و با پوشيدن يونيفرم نيروهاي مارينز ارتش ايالات متحده آمريکا، از منامه پايتخت بحرين فرار کرد و به ايالات شيکاگو در آمريکا رفت. وقتي به فرودگاه شيکاگو رسيد، مأموران آن فرودگاه به جعلي بودن مدارک وي پي بردند همين امر موجب شد که شاهزاده خانم ناچارا هويت اصلي خود را برملا کند. فورا درخواست پناهندگي سياسي کرد تا او را به بحرين برنگردانند.
ماجرا از اين قرار بود که وي در بحرين با يکي از سربازان ارتش آمريکا به نام «گيسن جانسون» آشنا شده و سپس هر دو به يکديگر علاقمند شدند و با توجه به اينکه اين خانم شاهزاده مي دانست خاندان پادشاهي وي به هيچ وجه به او اجازه ازدواج با يک سرباز آمريکايي را نخواهند داد، تصميم به فرار گرفت و در نهايت موفق به چنين کاري شد.
شاهزاده «مريم آل خليفه» پس از اينکه به همراه «گيسن جانسون» به طور قاچاقي به آمريکا گريخت، بلافاصله و طي مدت زمان کوتاهي در آنجا با وي ازدواج کرد. مراسم ازدواج آنها در شهر "لاس وگاس" برگزار شد.

1

پس از اين حادثه دولت بحرين به آمريکا فشار آورد تا اين شاهزاده را به کشور بازگردانند. دولت آمريکا نيز در ابتدا اين مسأله را پذيرفت اما دادگاه هجرت در ايالت «سان دياگو» درخواست شاهزاده «مريم آل خليفه» براي صدور دستور پناهندگي سياسي را بررسي کرد و حکم را به نفع وي صادر کرد. قاضي اين دادگاه تشخيص داده بود که در صورت بازگرداندن اين شاهزاده به بحرين، زندگي وي در خطر خواهد بود. سفارت بحرين در واشنگتن اعلام کرد که خاندان حاکم بر اين کشور به شاهزاده «مريم» علاقه دارد و به هيچ وجه او را مورد آزار و اذيت قرار نخواهد داد، اما دادگاه اين ادعا را رد کرد.
ناگفته نماند «گيسن جانسون» مدتي نيز در عراق حضور داشت. در دوران خدمتش در ارتش آمريکا در عراق، راننده کاميون هاي حمل مواد ساختماني بود.
«گيسن جانسون» و شاهزاده «مريم» ابتدا در يکي از فروشگاه هاي بزرگ در منامه با يکديگر آشنا شدند. کم کم آشنايي اين دو بيشتر شده و به مرور زمان به يکديگر علاقمند شدند. اين سرباز آمريکايي نمي دانست که با يک شاهزاده آشنا شده است. مدتي نگذشت که فورا سازمان اطلاعات و امنيت بحرين از ماجرا با خبر شد. برخي ها معتقدند اگر «گيسن جانسون» يک جوان غير آمريکايي يا عرب بود، بدون شک فورا بازداشت مي شد و شايد هم او را به شدت مورد شکنجه قرار مي دادند تا اينکه بميرد. اما اين سازمان امنيتي به بازداشت وي بسنده کرد. مدتي بعد شاهزاده مريم نقشه کشيد و به همراه «گيسن جانسون» از بحرين فرار کردند. فرار اين شاهزاده بحريني، ضربه اي سنگين به پيکره خاندان حاکم بر بحرين وارد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس